c_300_250_16777215_10_images_86020.jpg

 

ترکمن سسی : بهرام جرجانی - باری دیگر دست دشمنان اسلام به خون مسلمین مظلوم ایستاده در صفوف نماز جمعه ننگرهار افغانستان آغشته و دل تمام مسلمانان و آزاداندیشان جهان را برای چندمین بار طی هفته های اخیر آزرد.


 وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا.


باری دیگر دست دشمنان اسلام به خون مسلمین مظلوم ایستاده در صفوف نماز جمعه ننگرهار افغانستان آغشته و دل تمام مسلمانان و آزاداندیشان جهان را برای چندمین بار طی هفته های اخیر آزرد و اینبار انفجار بمب در مسجدی در ولایت ننگرهار شماری از مسلمانان بی گناه و بی دفاع را شهید و مجروح کرد.
متأسفانه از به روی کار آمدن مجدد طالبان در افغانستان شمار حملات تروریستی در این کشور داغدیده افزایش یافته   و این گروه  از حفاظت و حراست مردم این کشور عاجز و ناتوان است و مایه ننگ است است که به اصطلاح دولت طالبان در افغانستان در برابر حفاظت از مسلمانان درمانده است و تروریست ها در حمله به اقلیت های مذهبی آزاد هستند. همچنین مایه تأسف است که عناصر دیکتاتوری جهانی داعش به آسانی مردم بی دفاع را مورد هدف خود قرار می دهد.
جهانیان بدانند تروریست هایی که خون نماز گزاران بی گناه را می ریزند، هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و در این بین سکوت و بی تحرکی سازمان ملل متحد و دولت های غربی و داعیه دار دموکراسی و حقوق بشر در قبال این حجم از کشتار و حملات تروریستی در افغانستان قابل تأمل است، تروریست ها و ارباب آنان باید بدانند که افغانستان در آینده ای نزدیک به گورستان خود آنها تبدیل خواهد شد.
امیدوارم این اتفاقات تأسف بار باعث باز شدن چشمان افرادی شود که طالبان را متفاوت از 20 سال پیششان می دانند و آنها را دارای نصرت الهی و حمایت مردمی می خوانند، آنهایی که بر خلاف نظر رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند : "... نوع رابطه ما با دولتها بستگی دارد به نوع رابطه آنها با ما. ان‌شاءالله خداوند وضع ملت افغانستان را به بهترین وجه قرار دهد." و بصورت پیش دستانه با روی کار آمدن طالبان به سرعت به ایشان پیام تبریک می فرستند باید پاسخگو باشند که از کدامین جایگاه بیان نموده اند می خواهیم طالبان بازوی جمهوری اسلامی ایران باشد؟ این افراد یا همسو و دارای یک خواستگاه با طالبان هستند که اینچنین از ایشان حمایت می کنند یا دنبال اهدافی دیگر که بخشی از آن می تواند ایران را با اتهامات متعددی مواجه و بخشی از ناامنی در این کشور تفسیر نمایند.
در انتها ضمن همدردی با مردم مظلوم و جور کشیده افغانستان خاصه بازماندگان حملات تروریستی اخیر مسجد ننگرهار  به خانواده های شهدای این حملات تسلیت گفته و بهبود سریع مجروحان را آرزومندم و از خداوند متعال صبر و بردباری برای برادران و خواهران دینی خود در آن کشور رنج کشیده خواستارم.

بهرام جرجانی
فعال اجتماعی، مقطع دکتری رفتارحرکتی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر