c_300_250_16777215_10_images_mirabi.jpg

ترکمن سسی :عمل به توصیه های قرآنی و دستورات پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم بر همه ما واجب است  .

الحاج عبدالجبار آخوند میرابی مدیر حوزه علمیه قره تپه بندر ترکمن در گفتگو با ترکمن سسی با تاکید بر اینکه ملاک عمده عمل و رفتار ما مسلمانان رفتار و کرداررسول الله صلی الله علیه و آله وسلم است افزود: آن حضرت پس از این که 23 سال برای ترویج آموزه های اسلامی رنج های زیادی متحمل شدند در پاسخ به پرسش برخی از اصحاب که از ایشان سوال می کردند پاداش این همه مجاهدت شما را چگونه بپردازیم این آیه را قرائت کردند :
قل لا اسئلکم علیه اجراً الا المودة فی القربی.
حاج آخوند میرابی گفت :بر اساس این آیه قرآن تنها انتظار رسول الله صلی الله علیه وآله و سلم از ما این است که محبت و مودت خانواده و نزدیکان ایشان را حفظ کنیم ودر نزدیکان پیامبر ما هم گروهی که ویژگی خاصی دارند اهل بیت علیهم السلام هستند .اینها فرزندان و نوادگان پیامبر هستند .
این کارشناس مذهبی  برجسته  ترکمن در ادامه افزود :سرسلسله نوادگان رسول الله صلی الله علیه وآله و سلم حضرت علی (ع) حضرت فاطمه (س) و حضرت امام حسن و امام حسین علیهما السلام هستند .
وی گفت:امام حسین (ع) تربیت یافته مکتب حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بودند و بخاطر همین قرابت هم پیامبر در وصف ایشان فرمودند :حسین منی و انا من حسین .یعنی حسین از من است و من از حسین هستم.
مدیر حوزه علمیه قره تپه تاکید کرد پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم در دوران حیات شان برای امام حسین (ع) گریه می کردند و علت این بود که ایشان از ظلمی که قرار است در دشت کربلا به نوه بزرگوارشان گردد مطلع بودند .
حاج آخوند میرابی همچنین وظیفه همه ما را در این شرایط قدردانی از زحمات بزرگان دین مان و بویژه امام حسین (ع) و زنده نگه داشتن فرایضی مثل امر به معروف و نهی از منکر به عنوان محور بنیادین قیام ایشان دانست .

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر