c_300_250_16777215_10_images_10242444444544.jpg

ترکمن سسی : جمعی از علما، روحانیون و مدرسین حوزه های علمیه اهل سنت غرب استان گلستان، جنایت های گروه تکفیری و تروریستی داعش در عراق و سوریه را محکوم کردند و خواستار اتحاد تمامی کشورهای اسلامی علیه این گروه و همه جریانات افراطی شدند.

این روحانیون در گفت و گو با همزیستی با هشدار به همه مسلمانان داخل و خارج از ایران نسبت به خطر فوری و جدی فعالیت های انحرافی این گروه در میان مسلمانان بخصوص نسل جوان گفتند: هدف اصلی این گروه و موسسان و حامیان آن، مشوه ساختن اذهان عمومی دنیا نسبت به دین مبین اسلام است.
آنها با تروریستی خواندن اقدامات گروه داعش بر ضرورت روشنگری علما و روحانیون اهل سنت در خصوص ماهیت ضد اسلامی این گروه تاکید کردند و افزودند: ما روحانیون اهل سنت ترکمن یکدل و یک صدا با روحانیون شیعه استان گلستان، جنایات این گروه را در بلاد اسلامی و همه نقاط  دنیا محکوم می کنیم.
امام جمعه بندر ترکمن با اشاره به اینکه علما و روحانیون باید حقیقت انحرافی گروه های تروریستی را در محافل عمومی روشن کنند، گفت: تحرکات گروه های افراطی و تکفیری مانند داعش بزرگ ترین و مهم ترین مشکل  جوامع اسلامی است.
«حاجی محمد آخوند عابدی کر» درگفت و گو با همزیستی افزود: وظیفه همه علمای اسلام است که حقیقت انحرافی این گروه ها را در مجامع عمومی و نمازهای جمعه بیان و به ریشه و عامل اصلی وجود آنها که بدون شک اقدامات آمریکا و انگلیس است، اشاره کنند.
عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور تصریح کرد: این اقدامات تند و خشن، فقط برای بدنام کردن اسلام و جلوگیری از رشد سریع این دین شریف در کشورهای جهان است.
موسس و مدرس حوزه علمیه قبا بندر ترکمن با اذعان بر اینکه گروه داعش دست پرورده و تربیت شده خود استکبار جهانی و مزدورانش است، یادآورشد: این گروه می خواهد با ایجاد نزاع و درگیری بین طوایف شیعه و سنی در کشورهای اسلامی، حکومت ظالمانه و مستبدانه کشورهای غربی را در این کشورها مستقر کند.
به گفته وی آنها سخت در اشتباهند و ملت عراق و سوریه در برابر این گروه تروریستی مقاومت خواهند کرد و تروریست ها را از کشورشان بیرون می کنند.
نخستین مفسر قرآن کریم به زبان ترکمنی با محکوم کردن جنایات گروه های تکفیری گفت: سرکردگان گروه داعش مدعی اند سنی مذهب هستند و برای نجات مردم سنی عراق این جنگ را به راه انداخته اند؛ اما این یک دروغ بزرگ شیطانی است.
وی افزود: دین مبین اسلام و هر دین و مذهبی کشتار برادران خود را قبول ندارد و این عمل را یک فساد و گناه بزرگ می داند.
آخوند عابدی کر خاطرنشان کرد: کشتار کودکان، زنان و مردان عراق، اتحاد شیعه و سنی این کشور را که همانند یک صخره در برابر سنگ ریزه ها بوده، از بین نخواهد برد؛ بلکه باعث نابودی زود هنگام و شرمندگی و آشکار شدن حیله های آنان برای مردم جهان می شود.
خون پاک شهدای گرانقدر هرگز بی پاسخ نخواهد ماند
“امروز اگر یک شیعه و یا یک سنی درعراق مورد تجاوز و کشتار گروه داعش قرا بگیرد ما اهل سنت و تشیع ایران احساس می کنیم که جان برادران ما از دست رفته و خون پاک این شهدای گرانقدر برای ما ارزش دارد و هرگز بی پاسخ نخواهد ماند.”
این مطلب را مدیر مدرسه علمیه نور بناور(سیمین شهر) از توابع شهرستان ترکمن با محکوم کردن اقدامات گروهک داعش در جوامع اسلامی اظهار کرد و گفت: ما ملت ایران اعم از شیعه و سنی با متحد شدن و انزجار از این گونه اقدامات شیطان صفت ها، باعث تقویت روحی ملت مظلوم عراق در برابر گروهک های داعش خواهیم بود و شبانه روز در نمازهای خود از خداوند و رسول ا…، طلب اشد مجازات برای این ظالمان می کنیم.
«رجب محمد آخوند حنفی» در گفت و گو با همزیستی با یادآوری اینکه گروه های تکفیری در سوریه نتوانستند به اهداف خود برسند، افزود: برای مردم جهان آشکار است که گروه های تروریستی داعش در عراق نیز نمی توانند به اهداف شوم خود برسند.
امام جمعه بناور با اشاره به اینکه حمایت خداوند و پیامبر اسلام و متحد و یک زبان بودن باعث پیروزی مسلمانان می شود، تصریح کرد: گروه داعش با برجسته کردن اختلافات قومی و مذهبی درعراق قصد دارد آنها را به جان یکدیگر بیاندازد، در حالی که مسلمانان از همان زمان رسول ا… در جنگ با دشمنان به اهداف پلیدشان پی برده اند و هرگز اجازه نداده اند دشمنان با ایجاد اختلاف در میان آنها حکومت وحشیانه خود را درآن منطقه برقرار کنند و همواره با وحدت در برابر آنها ایستاده اند.
آخوند حنفی، خاطر نشان کرد: امروز مهم ترین وظیفه کشورهای اسلامی در برابرگروه داعش، عملی کردن دستورات خداوند در قرآن کریم است که می فرمایند:” همگان دست در ریسمان خدا زنید و پراکنده نشوید و از نعمتی که خدا بر شما ارزانی داشته است، یاد کنید  آن هنگام که دشمن یکدیگر بودید و او دل های تان را به هم مهربان ساخت و به لطف او برادر شدید و بر لبه پرتگاهی از آتش بودید، خدا شما را از آن برهانید، خدا آیات خود را برای شما این چنین بیان می کند، شاید هدایت یابید”.
جنایات بی رحمانه داعش قلب همه مسلمانان را به درد آورده است
امام جمعه اهل سنت خواجه نفس از توابع شهرستان گمیشان هم گفت: قتل عام بی رحمانه مردم مسلمان عراق به وسیله تروریست های داعش، قلب همه مسلمانان جهان را به درد آورده است.
«امانگلدی آخوند حنفی» در گفت و گو با همزیستی افزود: دشمنان اسلام با ایجاد اختلاف بین مسلمانان و راه انداختن جنگ و خونریزی بین آنان، چهره ای خشن و غیرانسانی از اسلام را ترسیم نموده و به ترویج اسلام هراسی در دنیا پرداخته اند.
امام جمعه اهل سنت خواجه نفس با تاکید بر افزایش آگاهی همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی نسبت به توطئه های دشمنان، یادآور شد: ضرورت دارد مسلمانان نقشه های شوم دشمنان را بشناسند و با بصیرت و آگاهی لازم و اتحاد عملی تمامی نقشه های آنان را خنثی نمایند.
رسالت تاریخی سران کشورهای اسلامی مقابله و اعلام نظر درباره جریانات تکفیری داعش است
امام جمعه اهل سنت آق قلا نیز گفت: رسالت تاریخی سران کشورهای اسلامی و علمای دینی و دانشگاهی مقابله و اعلام نظر درباره جریانات تکفیری است.
«عبدالحی آخوند میرزاعلی» در گفت و گو با همزیستی افزود: تروریست های وابسته به غرب مثل گروهک داعش که خاک عراق و سوریه را اشغال کرده اند و خون مردم را می ریزند با کدام مجوز، به نام کدام دین و به نام کدام مذهب و آیه قرآنی، کرامت و شرافت انسانی را زیر سوال برده اند.
مدیر مدرسه علوم دینی اسلامیه روستای میرزاعلی یلقی آق قلا، تروریست های داعش، جبهه النصره و بوکو حرام را دست پرورده آمریکا و ادامه دهنده راه شیطان دانست و گفت: هر وقت کشورهای غربی از مقابله با تروریسم سخن می گویند، می خواهند جای پای خود را در کشورهای اسلامی محکم کرده تا بر همه مسلمانان سیطره یابند.
وی یادآور شد: به راه انداختن جریان های تکفیری و حمایت از آن، آسان ترین اقدامی بود که می توانست اهداف استکبار جهانی را تامین کند، به ویژه آنکه این طرح به نام اسلام و خود مسلمانان به اجرا در آید و دود آن نیز به چشم مسلمانان می رود.
امام جمعه اهل سنت آق قلا با اشاره به رسالت تاریخی سران کشورهای اسلامی، علمای دینی و دانشگاهی، صاحبان قلم و اندیشه خاطرنشان کرد: این رسالت زمانی محقق می شود که علمای صاحب فتوای مذاهب مختلف اسلامی با صدور فتوایی مشترک، تکفیر مسلمانان را مردود اعلام نمایند و با اتحاد عملی، نمونه ای از وحدت امت اسلامی را به ظهور برسانند.
جنایت داعش یک عمل غیردینی و ضد بشری است
امام جمعه روستای قارقی  از توابع شهرستان گمیشان هم گفت: جنایت داعش یک عمل غیردینی و ضد بشری است که آمریکا و بعضی حکام مستبد کشورهای عربی با حمایت های مالی و تسلیحاتی از آنان سعی در برهم زدن امنیت و آرامش کشورهای مسلمان نشین دارند.
«محمد آخوند ارادئی» معروف به «حاجی مختوم» در گفت و گو با همزیستی افزود: دشمنان اسلام سعی دارند با ایجاد درگیری های مذهبی در کشورهای اسلامی جلوی رشد و پیشرفت مسلمانان را بگیرند و زنجیره اتحاد ملی مسلمانان را بشکنند.
به گفته وی مسلمانان هرگز اجازه نخواهند داد استکبار به این افکار شیطانی خود جامه عمل بپوشاند.
مدیر مدرسه دینی عظیمیه این روستا با اعلام اینکه این فقط جنگ مردم عراق در برابر گروه داعش نیست؛ بلکه جنگ تمامی کشورهای اسلامی علیه آنان است، گفت: اگر امروز بی احترامی و اقدام به کشتار مسلمانان بی گناه و مظلوم عراق توسط داعش صورت می گیرد، باید جوامع اسلامی در برابر این گونه اعمال ضد انسانی سکوت نکرده و علیه این گمراه شدگان به مجامع بین المللی شکایت کنند.
آخوند ارادئی اظهار امیدواری کرد مسلمانان با متحد شدن اجازه ندهند بیشتراز این به مردم شیعه و سنی عراق بی احترامی شود.
کشتن مومن از بزرگترین گناهان است
مدیر و مدرس مدرسه علمیه حامد قره تپه بندرترکمن هم گفت: خداوند در قرآن می فرمایند: “کشتن مومن از بزرگترین گناهان است” و همچنین رسول اکرم (ص) می فرمایند:” مسلمان و مومن کسی است که بقیه مسلمانان از دست و زبانش در امان باشند”.
«عبدالجبار آخوند میرابی» در گفت و گو با همزیستی افزود: این اقدامات بی شرمانه بر ضد مسلمانان در سوریه و درعراق و کشتن مسلمانان در هیچ جای اسلام نیامده و از گناه هان بسیار بزرگ است.
به گفته وی گروه های تکفیری که خود را به نام مسلمان معرفی می کنند، مسلمان نیستند و در واقع ضد دین و ضد اسلام هستند و از طرف آمریکا واسرائیل حمایت می شوند.
امام جماعت حوزه علمیه حامد قره تپه بندرترکمن با اذعان بر اینکه گروه های تروریستی امنیت و آسایش را از مسلمانان سلب و افکار عمومی را متشنج کرده اند، گفت: متأسفانه در کشور های اسلامی افرادی به ظاهر مسلمان با نام اسلام قصد جان واموال مردم مسلمان دیگر کرده وآنها را با بی رحمی تمام به قتل می رسانند.
وی یادآور شد: هدف اصلی این گروه ها تفرقه بین شیعه وسنی است و البته علمای اسلام بیدار هستند و فریب این تفرقه انگیزی ها را نمی خورند.
آخوند میرایی مبارزه با این گروه های تروریستی را وظیفه همگان دانست و گفت:  تمام مردم دنیا بخصوص مردم اهل سنت و همچنین علمای اهل سنت این حرکت غیر انسانی را محکوم کرده وانزجار و تنفر خود را اعلام می دارند.
وی افزود: از سنت های الهی است که با برگرداندن ظلم ظالمان دنیا به خودشان، اسلام و مسلمین را به پیروزی می رساند.
گروه های تند رو هیچ جایگاهی در اسلام ندارند
مدیر مدرسه علوم دینی مصلحی آق قلا هم گفت: گروه های تندرو و افراطی هیچ جایگاهی در اسلام ندارند و جنایات آنها  و به خاک و خون کشیده شدن  مسلمانان توسط آنها از نظر ما محکوم است.
«الیاس آخوند قرنجیک» (کم) در گفت و گو با همزیستی افزود: به مسلمانان و غیرمسلمانان توصیه می کنم این اعمال ناپسند را به حساب اسلام و مسلمین و مذاهب راستین آنان قرار ندهند.
به گفته وی دین اسلام، پیامبر(ص) و قرآن کریم این اجازه را به گروه های افراطی نمی دهد که خود سرانه عمل کرده و  مردم بی گناه را مورد هدف قرار دهند.
مدیر حوزه علمیه مصلحی آق قلا با توصیه به دوری جوانان و نوجوانان از این گروه های تندرو، تاکید کرد: حفظ وحدت کلمه و تحقیق و تفحص در دین و مذهب خودشان، بزرگترین سفارش ما به جوانان است.
وی گفت: اگر جوانان ما متحد بوده  و از دین و مذهب خودشان اطلاعات کافی و وافی داشته باشند، خود به خود جلوی ظهور و رشد تفکرات افراطی مانند داعش گرفته می شود.
آخوند قرنجیک تصریح کرد: ضرورت دارد جوانان به نظر علما و روحانیون توجه کنند و مطمئن باشند با همراهی آنها از افتادن در دام گروه های افراطی و تکفیری مانند داعش که به کشتار، اذیت و آزار انسان های بی گناه می پردازند، مصون خواهند ماند.
منبع :همزیستی نیوز

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر