c_300_250_16777215_10_images_0999999.jpg

ترکمن سسی: انتخابات و رقابت های انتخاباتی در این دوره از ویژگیهای منحصر به فردی برخوردار شده است .

روشهای جدید اطلاع رسانی ،قابلیت های خاص گروههای مجازی و تعدد عجیب و تا حدی غیر طبیعی کاندیداها در مناطق ما از جمله ویژگیهای مهم رقابت های انتخاباتی این دوره است .
یکی از حاشیه های جالب این دوره از رقابت های انتخاباتی حضور کاندیداهایی است که فقط یک اعلام حضور رسمی و کلی در رقابت های انتخاباتی داشتند و بعد از آن اثری از آنها در صحنه جامعه مشاهده نشده است .نهایت تلاش های انتخاباتی این طیف از کاندیداها هم برگزاری یک یا دو نشست با برخی از دوستان و اقوام شان بوده است .
نکته جالب و تاحدی مضحک این طیف از کاندیداها این است که زمانی که برخی از شهروندان با تصور اینکه شاید این کاندیداهای چراغ خاموش از ادامه رقابت ها منصرف شده باشند از آنها درباره حضورشان در انتخابات سوال می کنند با پاسخ قطعی شان در زمینه ثبت نام مواجه می شوند!!!
یکی از فعالان انتخاباتی منطقه در زمینه دلایل این رفتار بی سابقه این کاندیداها اعتقاد دارد ،احتمال دارد این کاندیداها بعد از شروعی اولیه و عدم اقبال مردم به سمت خود به این نتیجه رسیده باشند که تداوم این روند از جهت اقتصادی و سیاسی به نفع آنها نیست، اما در عین حال می خواهند با معامله ای در پشت پرده از رقابت ها کنار بروند .
یک بعد جالب دیگر برخی از این کاندیداها این است که برخی از آنها در برخی از نشست ها اعلام کرده اند که برای همراهی با پروسه اجماع آمادگی دارند !!!
شاید این بعد مهم ترین علت حضور کاندیداهای ساکت در انتخابات پیش رو باشد .برخی از این طیف افراد با این امید که با توجه به روند کنونی شاید انتخاب گزینه نهایی اصلح از بین کاندیداها از طریق قرعه کشی انجام گردد وارد میدان رقابت ها شده اند.در این شرایط حتی اگر اسم این کاندیداها هم به عنوان گزینه نهایی از سبد قرعه کشی خارج نشود متحمل هیچ ضرری نمی گردند .چون هیچ هزینه ای نکرده اند و فقط یک اعلام حضور داشتند و تمام .
در زمینه راهکار قرعه کشی به عنوان گزینه نهایی برای انتخاب گزینه یا گزینه های اصلح هم دیدگاه فعالان انتخاباتی به هیچ وجه مثبت نیست .مگر می شود سرنوشت مردم منطقه را از طریق قرعه کشی مشخص کرد؟اما شاید در یک شرایط اضطراری این گزینه یک انتخاب بین بد و بدتر باشد .در این شرایط هم یک ضرورت مهم وجود دارد .
اگر قرار است سرنوشت مردم منطقه را قرعه کشی تعیین نماید نباید در این قرعه کشی همه افراد صرف اعلام حضورشان در کیسه قرعه قرار گیرند .این یک روند طبیعی است .در هر حوزه انتخابیه افراد و کاندیداها از جهت اقبال مردمی شرایطی معلوم و مشخص دارند .بر اساس این شرایط به راحتی می توان در هر حوزه انتخابیه  حداکثر سه الی چهار کاندید شاخص تر را از بقیه جدا کرد .بر این اساس قرعه کشی هم باید بین این افراد شاخص صورت گیرد و افراد صرف اعمال حضور نباید از حق شرکت در قرعه کشی برخوردار گردند .
در هر صورت در حالی که تنها چند روز به شروع ثبت نام رسمی کاندیداهای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی وجود دارد شهروندان با تعجب و حیرت نظاره گر رفتارهای عجیب و غیر قابل توجیه برخی از افراد هستند.
شاید بتوان در زمینه دلایل وقوع این گونه رفتارها در جامعه در فضای بعد از انتخابات بیشتر بحث کرد .اما ذکر یک جمله به عنوان یک هشدار ضروری است .این جمله هم این است که با توجه به شرایط فوق مسبب هر نتیجه ناگواری که در مناطق ما بدست آید خود نیروهای ترکمن هستند و ما حق نداریم بعد از انتخابات از دخالت های محیطی و ....به عنوان دلایل ناکامی خود نام ببریم.

دیدگاه‌ها  

0 #1 یوسفی 1394-09-21 19:31
اگر می خواست کار به قرعه کشی کردن برسد، ما مردم چرا یاشولی ها را به عنوان بزگان ترکمن انتخاب کردیم؟ مگر یاشولی ها توانایی انتخاب یک شخص برتر از میان کاندیدا ها را ندارند؟ مگر یاشولی ها دم از وحدت بین ترکمنان و دوری از طایفه باازی نمی زدند؟
قطعا اگر یاشولی ها از طایفه بازی های خود دست بردارند میتوانند به راحتی کاندیدای برتر را انتخاب و به مردم معرفی کنند...
ولی حیف که ما فقط حرف میزنیم و نمیتوانیم از طایفه بازی های خود دست برداریم چرا که هنوز فرهنگ لازم برای کنار گذاشتن این عادات قدیمی را نداریم...
نقل قول کردن
0 #2 خرمالي 1394-09-22 00:06
اميد ميرود ياشولي هاي عزيز کانديدي
باغيرت،شخصيتي باقدرت بياني خوب و کسي که امتحان پس داده راه سياست هست به.مردم معرفي کنند.
نقل قول کردن
0 #3 محمد 1394-09-22 08:38
"شاید بتوان در زمینه دلایل وقوع این گونه رفتارها در جامعه در فضای بعد از انتخابات بیشتر بحث کرد .اما ذکر یک جمله به عنوان یک هشدار ضروری است .این جمله هم این است که با توجه به شرایط فوق مسبب هر نتیجه ناگواری که در مناطق ما بدست آید خود نیروهای ترکمن هستند و ما حق نداریم بعد از انتخابات از دخالت های محیطی و ....به عنوان دلایل ناکامی خود نام ببریم."
این جملات واقعا از خودتان است جای بسیار تعجب دارد از شما بعید است لطفا اگر انتقاد پذیر هستید این مطلب را به همه نشان دهید
.
ترکمن سسی:ما متوجه منظور شما نشدیم.بحث ما این است که در شرایط فعالی خودمان داریم در زمین رقبا بازی می کنیم پس در شرایط تداوم روند کنونی مسبب هر نتیجه احتمالی خودمان هستیم.این جمله کجاش مشکل داره !!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر