c_300_250_16777215_10_images_1122233.jpg

ترکمن سسی: اجماع و تلاش برخی از فعالان سیاسی برای نزدیک کردن تفکرات و دیدگاههای مختلف به بحث روز منطقه ما تبدیل شده است .

در این میان با نزدیک شدن به موعد انتخابات اسفند ماه نشست های فعالان انتخاباتی برای یافتن راهکارهای همدلی افزایش داشته است .مساله مهم در این فرایند پیدا کردن راهکار عملیاتی گزینش کاندیدای اصلح در حوزه های مختلف انتخابیه است.
  این مساله علی رغم امیدهای پررنگی که این روز ها ایجاد کرده است آینده ای پرچالش را در پیش پای فعالان انتخاباتی قرار داده است .گذر از این مسیر پر چالش هم محتاج درایت و دوراندیشی از یک طرف و گذشت و از خودگذشتگی از طرف دیگر است .
در این روزها در مناطق مختلف ترکمن نشین بحث همدلی و همراهی کاندیداهای بومی در حدی پررنگ شده است که حتی افرادی که ممکن است به برخی از مکانیسم های انتخاب شده در این پروسه، نقد هایی هم داشته باشند از ترس سوء برداشت های احتمالی برخی از افراد دم فروبسته و نظاره گر رویداد های پیرامونی هستند .
به هر حال این حرکت رو به آینده در حال حرکت است .در رابطه با سرنوشت نهایی این فرایند هم دو دیدگاه متناقض با هم وجود دارد .دیدگاه اول با خوشبینی زاید الوصفی امید دارد که تلاشهای در حال انجام در مناطق مختلف به سر منزل مقصود برسد .
در نقطه مقابل برخی با نگاهی بدبینانه اعتقاد دارند برخی از افراد فقط به صورت نمایشی در  نشستهای همدلی حضو دارند و تنها هدف آنها این است که در مراحل بعد بگویند ما از ابتدا موافق اجماع بودیم؛ اما در مراحل بعد مشکلاتی ایجاد گردید که نتوانستیم ادامه دهیم.در این دیدگاه اعتقاد افراد این است که حتی برخی از افراد حاضر در نشست های اجماع خود یا کاندید هستند یا اینکه با یک کاندیدا پیمانی محکم بسته اند .در این شرایط چگونه می توان از این افراد انتظار صداقت در مسیر راه را داشت .
در هر شکل بنظر می رسد در شرایط کنونی با توجه به اینکه غالب فعالان ما به این نتیجه رسیده اند که با ادامه فضای کنونی نتیجه ای جز شکست عاید آنها نخواهد شد ، تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه کاندیداهای ما و نهایتا کم کردن تعداد آنها یک روند غالب باشد .

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر