c_300_250_16777215_10_images_0021212544.png

ترکمن سسی ،طاهر جانی :طرفداران داوطلبین انتخاباتی این ایام هر یک کاندیدای مورد حمایت خود را بهترین گزینه انتخاب نهایی می دانند. اما از سوی دیگر کمتر کسی پیدا می شود که بخواهد با مساله اجماع مخالفت نماید.ازدیاد داوطلبین شکست را به ارمغان می آورد،

مگرآنکه بنا به گفته طرفداران گزینه معرفی شده حتی اگر کاندیدای مورد حمایت آنها نیز نباشد بخاطر مردم  با قضیه کنارخواهند آمد.هرچه که هست اگرقرارباشد نماینده دوره ی دهم درنتیجه اجماع انتخاب شود کار بسیارسختی درجلب نظرمردم حوزه خواهد داشت.دوره ای شده است که اگر فرد انتخاب شده فقط بخواهد به نزدیکانش بهاء بخشد باید منتظر انواع و اقسام هجمه از سوی گروه های فعال باشد.راهکارمناسب ترفعال ماندن گروه های اجماع تا پایان چهارساله دوره ی دهم است.بنابراین چنانچه گروه اجماع در صحنه باقی مانده وپس ازفرستادن نماینده رویکرد نظارت را دنبال کند آنگاه می توان به برخی آرزوهای دست نیافتنی شکل عملی بخشید.
1-     سومین نشست اجماع حوزه ترکمن و گمیشان درروستای آرخ بزرگ منزل پدری صفر محمد آرخی کاندیدای سابق مجلس درحالی برگزار شد که آرخی همان شب مجبور شد جهت شرکت در جلسه یاشولی های گنبد به آنجا برود.گویا جلسه یاشولی های گنبد بدون هماهنگی قبلی ترتیب داده شده بود.
2-     جلسه روستای آرخ بزرگ به لحاظ حضور چهره های سیاسی متعدد پر بارتر از نشست های قبلی در بندرترکمن و سیمین شهر گزارش شد.در نشست مذکور خداقلی سرافزاز ازترکمن های ساکن گرگان،نفس قره جه،شاه نظری،جبار ایری،ولی پور واحمد ایری به پشت تریبون دعوت شده و برای حاضران سخنرانی کردند.ضمنا کاکاخوزینی چهره فعال گمیشانی و حمید کمی سردبیر هفته نامه صحرا هم آمادگی خود را درخصوص تلاش برای اجماع اعلام کردند.
3-    احمد ایری در نوبت سخنرانی اش از محمد قلی ایری و نازمحمد ولی پور خواست برای دستیابی هر چه بهتر و سریعتر به یک اجماع مناسب کاندیدای انتخابات نشوند.پیش از این راجع به کاندیداتوری این دوفعال سیاسی برخی شک و گمان وجود داشت؛ اما محمد قلی ایری درهمان نشست گفت  که قصد کاندیداتوری ندارد.
4-    بنابراظهارات موثق 3 عضو شورای بندر در نشسست روستای آرخ بزرگ حضور داشته اند.به گفته یک منبع نزدیک،شورای بندرترکمن تنها بخشی از وظایف گروه اجماع را برعهده دارد و برخلاف شایعات قبلی که گفته می شد امورمالی جلسات را شورای شهر تامین می کند، هزینه ها از صندوقی برداشت می شود که توسط بانیان گروه بازگشایی شده است.
5-    یک فعال سیمین شهری می گوید:جلساتی صورت گرفته وحالا که همه به اندازه کافی صحبت کرده اند زمان عملی کردن  برنامه ها می باشد.از نظر وی برای نشست های بعدی نیازی به دعوت از همه اشخاص نبوده  و روستاهای تابع می توانند نمایندگانشان را به محل جلسات اعزام نمایند.
6-    درباره وضعیت ولی پور در انتخابات آینده باید تا بیست و هشتم آذرماه صبر پیشه کرد.وی در روزها،هفته ها و ماه های گذشته به این سوال که کاندیدا خواهد شد یا خیرپاسخ رسمی و روشنی نداد.حضور ولی پور در نشست اجماع احتمالا نشانگر تصمیم وی درعدم ثبت نام می باشد.
7-     طرفداران حسین جعفری چوگان وی را جزو شانس های اول برنده شدن می دانند با این حال عبدالحکیم فیروزی هیچگونه حمایت رسمی از نامبرده نکرده است.اخیرا نام فیروزی بعنوان گزینه فرماندار شدن برده می شد ولی هنوز در این باره خبر رسمی منتشر نشده است.
8-    یکشم قلی کر گوینده صاحب نام مسابقات اسب دوانی کشور و محسن دلخواسته  فعال اقصادی بندر نیز به نیروهای سعید اسکندریان پیوسته اند.وی از زمان شروع فعالیت با کمک مشاورین نخبه اش در جذب نیروهای شاخص بسیار موفق عمل کرده و تنی چند فعال تاثیرگذار ازجمله حامد کلته نماینده صیادان درتیم انتخاباتی  وی همکاری دارند.
9-    منتقدین می گویند در نشست اجماع بندرترکمن جای نماینده های اقوم قزاق و خراسانی خالی است و عدم دعوت از آنها می تواند آراء زیادی را پراکنده نماید.دراین حال بنا به اظهاریک  بانی جلسات پس از مشخص شدن اساس برنامه ها ازفعالان سایر اقوام نیزدعوت بعمل خواهد آمد.
10-    فعالان انتخاباتی  نظری مهر را کم کارترین داوطلب مجلس در شهرها و روستاهای ترکمن نشین معرفی کرده و می گویند وی نتوانسته است نشست قابل ذکری را ترتیب بدهد.نظری مهر به تازگی در تلور بخش لیوان نشستن درون گروهی ترتیب داد، اما بر اساس شنیده ها  نیروهای ترکمن در آن جلسه حاضر شرکت نکرده اند.
11-    شنیده می شود درجلسه انتخاباتی اخیر آنه محمد گل، فعالان سایر طیف ها از جمله شمس الدین گوگلانی  حاضر بوده اند.
12-     صاحب نظران معتقدند اکثرداوطلبین بدلیل مساله اجماع و نبود فضای رقابتی یکسان بدون تدارک مالی وارد انتخابات شده اند و از این رو افراد کمی نیروهای اصلی آنها را تشکیل می دهند.به عقیده صاحب نظران تا زمان مشخص شدن مساله اجماع حرکت رو به جلوی این کاندیداها متمایز ازهم نخواهد بود.
13-    رشید نافعی داوطلب حوزه آق قلا می گوید که وضعیتش پس از دعوت شدن به ستاد انتخاباتی(مجلس خبرگان) نور مفیدی بعنوان نماینده قوم ترکمن رو به جلو است و عده ای از جوانان قصد دارند در راستای ایجاد موج سوم برایش ترتیب جلسه دهند.
14-    بغداد شیرمحمدلی و ناصر توسلی از جمع پانزده نفره اعضای مصلاخات توپاری آق قلا کناره گیری کرده اند.توسلی راجع به علت کناره گیری اش گفت:تصمیمات در این گروه  فردی گرفته می شوند و این مغایربا نام و اهداف تعیین شده می باشد.
15-    شاهدان از حضور پاره وقت عبدالناصر ایزدی در منطقه خبر می دهند.قبلا گفته می شد که وی داوطلب مجلس دهم نخواهد شد.سید محمد توسلی نیز فعالیتش را با برپایی یک نشست درمحله خزانه آق قلا شروع کرده است.گفته می شود ارازقلی کاظمی،محمد سعدی،ناصر صحنه،طاهر ایزدی،رحمان آرخی و....از شرکت کنندگان درجلسه بوده اند.

16-    عصرروز یکشنبه  همایش  اصلاحات و مجلس آینده به میزبانی گرگان برگزار شد که درآن سید صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان به سخنرانی پرداخت.در این همایش حضور بانوان ترکمن و برخی دیگر ازاقوام با لباس محلی پر رنگ بود.از دیگر چهره ها می توان به حضور روح ا...کلانتری سخنگوی شورای راهبردی استان،محمد احمری داوطلب حوزه گرگان،رشید نافعی،حامد دلیجه،صفرمحمد آرخی و یوسف کر فعال اجتماعی اشاره کرد.
17-    همزمان با ساعت برگزاری همایش اصلاحات در گرگان گروه ماصلاخات توپاری در آق قلا برنامه نشست داشت و جالب اینجاست که بغداد شیرمحمدلی هم درآن جمع حاضر بود.افراد مطلع می گویند حکیم آل جلیل تصمیم دارد شخصا در محلات متعدد حضور یافته و ازمردم برای تحقق مساله اجماع دعوت به همکاری نماید.
18-    طرفداران فرهاد توماج مدعی اند تعداد آراء این کاندیدا تنها درحوزه شهرستان گرگان نزدیک به20 هزار رای می باشد.این داوطلب با پیگیری جلساتش درنودیجه و جلین وهمچنین اونق یلقی،قلعه جیق وعطا آباد(منزل تاج محمد پقه) درمحلات گرگان از جمله امام رضا و ایرانمهر نیز نشست خانگی گذاشت.
19-    اعضای شورای یاشولی های گنبد متشکل از 12 عضو اصلی شنبه شب بیست و یکم آذرماه دورهم جمع شدند که ضمن آن درباره چگونگی انتخاب یاشولی های 6 دهستان مجموعه آن حوزه تصمیماتی گرفته شده است.قرار است داوطلبین مجلس در گنبد پس از تعیین صلاحیت داوطلبین با آنها به گفتگو بشینند.
20-    بنابرگزارشات رسیده جلسات خانگی کاندیداهای فعال حوزه گنبد درشرایطی دنبال می شود که همه چیز تحت شعاع فعالیت گروه یاشولی ها قرار دارد.

دیدگاه‌ها  

-1 #1 مدیریت وبلاگ قلعه جی 1394-11-11 18:28
قطار اجماع به روستای قلعه جیق بزرگ رسید اما انتظارات مردم از.....

دیشب در روستای قلعه جیق بزرگ در منزل آقای خلیل کمی جلسه اجماع بصورت با شکوهی برگزار شد. وجا دارد که از همینجا از گردانندگان اجماع تقدیر و تشکر شود.
برای دیدن ادامه خبر به وبسایت قلعه جیق بزرگ رجوع نماییدhttp://ghalehjygh.blogfa.com/
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر