c_300_250_16777215_10_images_00002311156555.jpg

تركمن سسي: در هفته های اخير در سه حوزه تركمن نشين استان گلستان نشست هايی با هدف كاستن از تعداد كانديداهاي تركمن در حال برگزاري است.

در حوزه انتخابيه گنبد نشست ها با عنوان ياشولی لارماصلاخاتی در حال پيگيری است .در آق قلا نيز فعالان اين شهر تلاش دارند در زير چتري تشكيلاتی بنان ماصلاخات توپاری گرد هم آيند .در غرب استان نشست های هم انديشي فعالان سياسی و انتخاباتی تحت عنوان نشست هاي اجماع در حال پيگيری است .
غالب فعالان اعتقاد دارند اين نشست ها تنها اميد مردم منطقه براي سهيم شدن در كرسی های نمايندگی مجلس بوده و در شرايط كنوني جز اين رويه، راهكار ديگری براي فعالان ما وجود ندارد .منتقدان اين فرايند هم از عدم صداقت ها و نيات ناخالص پشت پرده برخی از فعالان در اين تشكيلات نگرانی دارند .
در هر شرايطی نشست های اجماع در مناطق مختلف در حال پيگيری است و بنظر مي رسد مردم نيز منتظر تصميم فعالان در اين زمينه هستند.اما در اين اوصاف در هفته های اخير بخش اعظم مباحث طرح شده در نشست های اجماع محدود به ضرورت های اجماع بوده و ورود در مصاديق عملياتی و قابل پذيرش معیارهای اجماع کاندیداها به هفته های آینده موکول شده است .بر اساس همین زمانبندی غالب فعالان هفته های آینده را هفته هایی پر چالش می دانند.
   در زمینه مباحث مربوط به اجماع یکی از رویکردهای ناصوابی که در روزهای اخیر در مجامع و نشست های مختلف مطرح شده است ،موضع گیری نامناسب برخی از فعالان در قبال کاندیداهایی است که به دلایل مختلف در مسیر تصمیمات این نشست ها قرار نگیرند .به عبارت ساده تر سوال مهم این است که تکلیف حامیان اجماع با افرادی که به تصمیمات این گروهها تمکین نکنند چیست ؟
در پاسخ به این سوال تعدادی از هواداردان دو آتشه اجماع  در برخی از نشست ها با ادبیاتی بسیار نامناسب خاطرنشان کرده اند که در صورت عدم تمکین کاندیداها به این فرایند افراد غیر همراه را در جامعه منزوی کرده و آبروی آنها را خواهند برد !!!
این چه ادبیاتی است که ما در پیش گرفته ایم ؟ مگر می شود چون یک فرد با تصمیمات ما مخالفت کرد با آبرو و حیثیت آن فرد در جامعه بازی شود ؟این استبداد رای به مفهوم واقعی کلمه نیست؟
    فعالان نشست های اجماع باید به یاد داشته باشند که درصورتی که گردانندگان اصلی این نشست ها از مشروعیت و مقبولیت مناسب اجتماعی برخوردار باشند و تصمیم گیری های آنها مطابق با منافع و مصلحت عمومی جامعه باشد ،در این شرایط موجی که همه منتظر آن هستند به حرکت در خواهد آمد .اما اگر در تصمیم سازیها و سیاست گذاریها با غرض و مرض رفتار نمایند،نتیجه ای که عاید جامعه می گردد انشقاق و جدایی بیشتر خواهد بود .
در نهایت همه باید بپذیریم که برخی از افراد بنا به دلایلی که برای خودشان موجه و منطقی است به تصمیمات این نشست ها تمکین نکرده و تا روز برگزاری انتخابات در صحنه باقی بمانند.در این شرایط هم ما حق بی ادبی به این افراد و خدای نکرده تخریب آنها را نداریم .ما باید بپذیریم که تنوع و تکثر دیدگاه ها جزو لاینفکی از جامعه ماست و در این زمینه  ما توان یکدست کردن جامعه از جهت فکری را نداریم .

دیدگاه‌ها  

+2 #1 سروش ترکمن 1394-10-20 13:31
مطلب بسیار عالی بود
متاسفانه رویکرد یاشولی ها جوری شده که هر کسی اعم از کاندیدها و سایر مردم که منتقد و یا مخالف این گروه باشند را طوری جلوه میدهند که انگار اینهاخائن به ترکمن ها ، و مخالف وحدت ترکمنها هستند و این به دور از اخلاق است ..
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر