c_300_250_16777215_10_images_10002211.jpg

ترکمن سسی :مطلب ذیل از طرف یکی از کاربران سایت در نقد مطلب اجماع و استبداد رای برای سایت ترکمن سسی ارسال شده است .ترکمن سسی بدون هیچ گونه جرح و تعدیلی مطلب ارسالی را منتشر کرده است .

نویسنده به عنوان شخصی که مدافع فعالیتهای در حال انجام در مناطقی از استان در جهت کاستن از تکثر نامزدهای انتخاباتی بوده و آن را در راستای تهییج رقابتهای انتخاباتی و حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای آرا نیز می شناسد جوابیه ای را بر مقاله "اجماع و استبداد رای" آماده نموده که انتظار دارد وبسایت وزین و مورد وثوق ترکمن سسی آن را منتشر نماید.

با توجه به افتخار حضور ما در جامعه ای اسلامی و آزاد که حق انتخاب آزادانه و یکسانی را نیز به آحاد مردم جامعه اعطا نموده است، به نظر می رسد تمامی کاندیداهای منطقه آزادانه مختار به پذیرش یا عدم پذیرش نتایج اجماع بوده و در عین حال سران اجماع نیز مخالف این دیدگاه در رابطه با اختیار تصمیم گیری کاندیدا ها نخواهند بود.
    کما اینکه در میان طیف گسترده کاندیداهای منطقه، کاندیداهایی نیز دیده می شوند که از هم اکنون عدم تمکین خود را به نتایج اجماع اعلام نموده اند که خود این موضوع نیز با روح اجماع منافاتی نخواهد داشت. به این ترتیب هر کاندیدایی به طور آزادانه حق انتخاب تمکین یا عدم تمکین به نتایج اجماع را خواهد داشت.
   ولی از سوی دیگر مسئله بسیار مهمی که در تحلیلهای مرتبط با موضوع اجماع انتخاباتی بایستی مد نظر قرار گیرد، موضوع مطالبات مردمی و انتظاراتی است که رای دهندگان منطقه از کاندیداهای خود دارند. با فراگیر شدن بحث اجماع خواسته های منطقی و امیدهای مردم منطقه به گونه ای در حال شکل گیری است که در کنار تضمین مشارکت حداکثری در انتخابات، کار بررسی اولیه توانمندی کاندیداهای متعدد خود را همراه با برقراری اعتمادی دو سویه، به گروهی متشکل از فعالان سیاسی-اجتماعی و معتمدین خود سپرده اند تا پیش از ورود به عرصه اصلی انتخابات در بوته نقد و بررسی موشکافانه قرار بگیرند تا بدینوسیله نسبت به توانمندی شخص معرفی شده اطمینان نسبی حاصل گردد.
     به این ترتیب در صورتیکه به نقل از نویسنده محترم مقاله در محافلی هم عقیده با اجماع بحث از این وجود دارد که"در صورت عدم تمکین کاندیداها به این فرایند ]اجماع[ افراد غیر همراه را در جامعه منزوی کرده و آبروی آنها را خواهند برد" قابل تسری به کل فرایند اجماع نبوده و این موضوع آن را خدشه دار نخواهد نمود. از طرف دیگر موضوع مهم دیگری را نیز نبایستی فراموش که رویه اجماع انتخاباتی (فارق از هر نامی که می توان بر آن گزید) منحصر به منطقه ما نبوده و اصولاً موضوع جدیدی به شمار نمی رود. سالیانی است که در رقابتهای انتخاباتی و عمدتاً در کلانشهر های کشور، همواره مبحث اجماع کاندیداهای طیفهای مختلف سیاسی به موضوعات بسیار مهیج انتخاباتی بدل گشته اند. از سوی دیگر رویه های مشابهی در کشورهای مختلف جهان نیز به وفور دیده می شود که رقابتهای درون حزبی جهت انتخاب کارآمدترین فرد جهت معرفی به عنوان نماینده آن حزب یا گروه سیاسی-اجتماعی در انتخابات نمونه ای از آنهاست.
در تمام این موارد نیز هر شخص نامزدی بنا بر اراده خویش تصمیم خواهد گرفت که به تصمیمات گروهی تن در دهد یا خیر. ولی آنچه که در این بین مسلم است این اصل بسیار مهم می باشد که عدم تمکین شخص به تصمیمات یک گروه، عدم حمایت آن گروه خاص از آن شخص را نیز به دنبال خواهد داشت و این موضوعی نیست که بتوان آن را با آزادی عمل شخص مورد نظر در رابطه با تمکین و یا عدم تمکین به تصمیمات گروهی گره زد. بنابراین، با وجود حق تصمیم گیری آزادانه و احترام کامل نسبت به تصمیمات و اراده شخصی در رد تصمیمات گروهی، به صورت کاملاً منطقی نمی توان انتظار آن را داشت که شخص مورد نظر هنوز هم حمایتهای همان گروه و طیفی از مردم که مدافع اهداف آن گروه می باشند را دارا باشد که خود تصمیمات آنان را مورد پذیرش قرار نداده است.

دیدگاه‌ها  

+3 #1 سروش ترکمن 1394-10-21 11:23
چرا نظرات من را نمی گذارید؟!!!
ترکمن سسی:با تشکر از کاربر گرامی سروش ترکمن،نظر ارسالی شما به دلیل طولانی بودن(هفت پاراگراف) از حوصله درج در ذیل نظرات خارج است.لذا احتمالا تا فردا به صورت مطلبی جداگانه درج خواهد گردید.
نقل قول کردن
0 #2 سروش ترکمن 1394-10-22 12:26
پس نظرات من چی شد ؟ من که به کسی توهین نکرده بودم که نمی گذارید ، واقعا از سایت ترکمن سسی بعید بود ، فکر میکردم به آزادی بیان اعتقاد دارید ، اما اشتباه می کردم .
ترکمن سسی:کاربر گرامی همانگونه که ذیل یکی از نظرات ارسالی تان اعلام شد، نظر ارسالی شما تحت عنوان "یادداشت یک کاربر با موضوع یاشولی ها واعضای اجماع"جداگانه منتشر شد.
پیروز باشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر