c_300_250_16777215_10_images_011111111111111112.jpg

ترکمن سسی:در روزهای اخیر و باانتشار یادداشتی تحت عنوان "اجماع و استبداد رای" در سایت ترکمن سسی دو مطلب مرتبط با مطلب فوق نیز در برابر دیدگان کاربران قرار گرفت .

در مطلب اول تحت عنوان "نقدی بر مقاله استبداد رای در نشست های اجماع"، نویسنده تلاش داشته است به دفاعی منطقی از روند تلاشهای در حال وقوع در مناطق مختلف پرداخته و تاکید نماید که غالب کاندیداها به نظر اجماع تمکین خواهد کرد .نگارنده این مطلب که خود از کاندیداهای ترکمن حوزه انتخابیه غرب استان بوده است ،برخورد غیر منطقی هواداران اجماع با کاندیداهای غیر همسو را نیز رد کرده است .
در مطلب دوم منتشر شده در سایت ترکمن سسی که نگارنده آن را با اسم مستعار سروش ترکمن برای سایت ترکمن سسی ارسال کرده است ،وی تاکید کرده است که اینکه فعالان اجماع در مناطق مختلف انتظار داشته باشند مردم چشم بسته به انتخاب آنها تمکین کنند فرایندی نامعقول است .
سایت ترکمن سسی برای تنویر افکار عمومی ذکر چند مساله را لازم و ضروری می داند.
•    یادداشت منتشر شده در سایت ترکمن سسی تحت عنوان اجماع و استبداد از طرف یکی از فعالان شاخص و خوشنام ترکمن در حوزه انتخابیه غرب استان برای ما ارسال شده است .این فعال این مطلب را بعد از برخورد نامناسب یکی از افراد شاخص فعال در جلسات اجماع در پاسخ به این پرسش که اگر کاندیدایی به تصمیم نشست اجماع تمکین نکند شما چه می کنید ؟به نگارش درآورده است .بر اساس ادعای مستند وی این فعال اجماع در غرب استان در حاشیه یکی از نشست ها گفته است که هر کس که به تصمیم جمع تمکین نکند را بی آبرو خواهیم کرد !!!
•    مساله دوم در رابطه با مساله مورد بحث این روزهای جامعه ما یعنی اجماع این است که بر خلاف برخی از بزرگ نمایی ها این تلاش ها فقط محدود به ما ترکمنها نبوده و جریانات سیاسی شاخص کشور و قومیت هایی مانند سیستانی های عزیز نیز در هفته های گذشته تلاشهایی را برای کاستن از تعداد کاندیداهای خود انجام داده اند .بنابراین این تلاشها محدود به جامعه ما نیست .
•    مساله سوم قابل بحث در این زمینه این است که فعالان عرصه اجماع در مناطق مختلف نباید با برخی از نقد های دلسوزانه ازبرخی از مکانیسم ها و روندهای اجماع با ادبیاتی نامناسب برخورد کنند .ما نباید انتظار داشته باشیم جامعه به سمت تک صدایی حرکت کند و تجمیع افراد با تفکرات مختلف در فرایند اجماع نمود بارز این تحمل چند صدایی است که باید در جامعه نیز مورد پذیرش قرار گیرد .
•    مساله مهم تر از موارد فوق در مورد کلیت تلاشهایی است که در مناطق مختلف با هدف نزدیک کردن دلها و دیدگاه های کاندیداهای ترکمن صورت گرفته است .بنظر می رسد این تلاشها جزو معدود گزینه هایی است که توفیق در آن مسیر نتایج شیرینی را برای مردم ما رقم خواهد زد .بنابراین نباید با دیدگاهی منفی و مغرضانه به این تلاشها نگاه کرد .واقعیت این است که گزینه مقابل این تلاشها اعتماد به انتخاب گری مردم و سپردن سرنوشت انتخابات به قضا و قدر است که نتیجه این رویه را در دوره گذشته دیدیم .

دیدگاه‌ها  

0 #1 حمید 1394-10-23 08:05
دوست گرامی با عرض سلام، وقتی یه تشکل مردمی ه چند کوچک اقدام به فعالیت میکند، نمیتوان گفت که آن تشکل به سان یک جامعه کوچک هست بدون عیب و ایراد هست، بهتر است بجای انتقاد با هدف تخریب، انتقاد سازنده انجام بدیم، راهکار ارائه بدیم و از اون تشکل بصورت همه جانبه و مفید حمایت کنیم، ما نمیخوایم مردم بصورت کورکورانه از ما پیروی کنه بلکه با دید باز رهرو ما باشند
نقل قول کردن
+3 #2 ترکمنی 1394-10-23 18:44
سعی شودازتعدادکاندیداها کم شود نه اینکه یک یادونفررامعرفی کنندچون عواقب ناخوشایندی خواهدداشت وموجب تفرقه واختلاف خواهدشد .
نقل قول کردن
0 #3 محمد 1394-10-23 19:09
پیشنهاد دارم تا در جلسات یاشولی ها در خصوص ویژگی های کاندیداها نیز بحث و تبادل نظر باشد تا به سمتی رفت که انتخاب اصلح یاشولی ها شناخت مناسبي از نيازها، اولويت‌ها، موانع، مشكلات و راهكارهاي توسعه منطقه داشته باشد.قطعا اگر برآیند اجماع و خروجی مناسب داشته باشد مردم منطقه هم با انگیزه تر از این انتخاب استقبال می کنند.
نقل قول کردن
+4 #4 انتظار بی جا 1394-10-24 16:37
سلام
از یاشولی های که نمی توانند میان چند خانواده اتحاد و همدلی بر قرار کنند
چطور می توانند به عنوان یاشولی مردم قدم بردارند
یاشولی های که در آستین نماینده دارند
بعضی از یاشولی های که در دوره های قبل نیز قسم خورده زیر قسم خود زده اند
یاشولی های که فقط در دوران انتخابات مردم را دوست دارند و برایشان تعظیم می کنند
بعضی یاشولی های که قرار دادن سنت پیامبر را یعنی ریش برای خود سخت می بینند
عملکرد برخی از یاشولی های پشت تریبون ما همانند دوره های قبل حرف از
انقلاب و اتحاد و ....اما پشت در های بسته حرف از فقط ترکمن ترکمن .... را می زنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر