c_300_250_16777215_10_images_entekhab3.jpg

ترکمن سسی: با اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداها در حوزه های مختلف انتخابیه شیوه های جدیدی از کنش گری های انتخاباتی در مناطق مختلف شکل گرفته است .

در این میان در بین  شش حوزه انتخابیه استان گلستان حوزه انتخابیه کردکوی – ترکمن از شرایط منحصر به فرد تری برخوردار شده است .مهم ترین ویژگی منحصر به فرد این حوزه انتخابیه در رابطه با کاندیداهای ترکمن عدم توفیق کاندیداهای شاخص ما در زمینه جلب اعتماد هیات نظارت بر انتخابات استان بود.
بدنبال این شرایط ، گمانه زنی های مختلفی  در رابطه با سرنوشت انتخابات منطقه مطرح شده است .در یک نگاه کلی این گمانه زنی ها را می توان در دو دسته کلی تقسیم بندی کرد .
دیدگاه اول بر این اعتقاد است که موثرترین مکانیسم اجرایی برای جریان سازی انتخاباتی در منطقه همان نشست های اجماع است که از هفته های گذشته تلاشهای خود را در شهرها و روستاهای مختلف آغاز کرده است .هواداران این دیدگاه اعتقاد دارند با توجه به حضور غالب بزرگان و لیدرهای انتخاباتی منطقه در این جمع ،واگذار کردن سرنوشت انتخابات منطقه به این جمع کاری عقلانی است .
در نقطه مقابل این دیدگاه برخی از فعالان اعتقاد دارند که در وهله اول با توجه به فرصت باقی مانده برای تجدید نظر در آراء صادر شده در رابطه با صلاحیت کاندیداها و احتمال بازگشت برخی از افراد به عرصه رقابت ها تصمیم گیری در این زمینه خیلی زود است .در وهله دوم حتی در صورت باقی ماندن همین شرایط ، طیفی که می تواند موج اصلی را در منطقه ایجاد نماید دو یا سه کاندید شاخصی هستند که در حدود 70 درصد آراء مردم را دراختیار دارند و به راحتی می توانند در یک نشست دوستانه مسیر حرکت آینده را تعیین نمایند .
تحلیل شرایط محتمل در زمینه میزان تاثیرگذاری هر یک از این اضلاع قدرت در انتخابات پیش رو سخت و پیچیده است .اما برخی از افراد دلسوز ترکیب و تجمیع این دو ضلع را بهترین گزینه ممکن برای منافع عمومی مردم منطقه قلمداد می کنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر