c_300_250_16777215_10_images_603401.jpg

ترکمن سسی:یکی از شهروندان دلسوز و دوستدار طبیعت یاداشتی درباره دغدغه های زیست محیطی خود با موضوع  طبیعت بسیار زیبای مراتع اطراف چپرقویمه و رعایت برخی نکات بهداشتی برای سایت ترکمن سسی ارسال کرده است.

 این شهروند گرامی در یادداشت خود نوشته است :

"پاکیزه گی ازنشانه های ایمان است"
میان دو روستای چپرقویمه و قره ماخِر مراتع هفت هزار هکتاری وجود دارد که محل چرای دامهای دو روستای مذکور و دامدارانی که دارای پروانه ی چرا هستند می باشد . همچنین مراتع فوق به تفرجگاه مردم شهرگنبدکاووس (و روستاهای اطراف)نیز تبدیل شده است . باتوجه به نزدیکی فاصله به شهرگنبدکاووس و بارندگی های مناسبی که امسال بوده و همچنین هوای بهاری در دل زمستان ،  محل بسیار مطلوبی برای استراحت و تفریح برای مردم شهر که درطول هفته در شهر به کار مشغول هستند و نیز جای بازی بسیار خوبی برای کودکان و نوجوانان و جوانان شهر درآخر هفته ها است .
امّا با کمال تأسّف وقتی روزهای شنبه از جاده ی کنار مراتع عبور می کنیم ، چیزی که دیده  می شود انبوهی از زباله های به جای مانده از مردم ، مخصوصا از نوع پلاستیکی آن ، أعم از کیسه های پلاستیکی ، بطری های نوشابه و آب معدنی و غیره است . این زباله ها برای دامها بسیار خطرناک است وهمچنین باعث آلودگی شدید محیط زیست می شود . میدانیم که پلاستیک درطبیعت تجزیه نمی شود ودرصورت خورده شدن توسط دامها باعث انواع بیماری ها و نهایتاً مرگ دامها می شود .
لذا ازعموم مردم شریف گنبد که برای استراحت و تفریح به مراتع فوق الذکر می روند ، تقاضا می شود ، بعد ازستراحت به هنگام بازگشت ، زباله های خود را درون کیسه ای ریخته و با خود برگردانند تا مانع آسیب زدن به طبیعت و محیط زیست شوند وتفرجگاه فوق برای همیشه برای ما باقی بماند . رعایت نظافت ، اعم از نظافت فردی و نظافت جمعی ، ازتوصیه های دین مبین اسلام وپیامبرعظیم الشأن (ص) می باشد .
 بیایید هم از موهبتهای الهی استفاده کنیم و هم درحفظ و نگهداری آن بکوشیم . به امید روزی که همه ی ما ، شهر و محله و طبیعتمان را همچون خانه ی خودمان پاکیزه نگه داریم.

c_300_250_16777215_10_images_603400.jpgc_300_250_16777215_10_images_603402.jpg
آخوندی ازروستای قره ماخِر       شنبه 3/11/94

دیدگاه‌ها  

+5 #1 ارتین 1394-11-06 09:26
توصیه خوبی بود ممنون،انشالله مردم هم رعایت میکنند وطبیعت بکر وزیبا ،ماندگار برای نسل های آینده.
اما خطاب جناب نگارنده (عموم مردم شریف گنبد)صحیح نیست .
فقط مردم گنبد از این طبیعت استفاده نمیکنند.

حفظ محیط زیست وطبیعت،...... ،به عهده همه اقشار جامعه میباشد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر