c_300_250_16777215_10_images_10002211.jpg

ترکمن سسی-عبدالمناف آق ارکاکلی: انتخابات مجلس شورای اسلامی به روزهای گرم تبلیغاتی خویش نزدیک می شود و صحبت از روزها،ساعت ها و ثانیه های نفس گیر برای کاندیداها و هواداران آنها است.

انتخابات که اصل دموکراسی در آن ظهور پیدا می کند از مهم ترین مصادیق سنجش شعور سیاسی و اجتماعی مردم یک منطقه و ملت به شمار می رود.
رفتارهای سیاسی در ایام تبلیغات انتخابات مجلس هیچ گاه از اذهان مردم ترکمن بیرون نمی رود.وعده ها،سخنان آرمان گرایانه،طایفه گرایی ها،صرف هزینه های بالا توسط کاندیداها که آفت انتخابات در صحرای ترکمن است و....
این ایام که طبق قانون تبلیغ کاندیداهای مجلس غیر قانونی و تخلف انتخاباتی محسوب می شود،برخی از کاندیداهای مجلس در گنبدکاووس با راه اندازی کارناوال خودروها،تبلیغات گسترده در فضای مجازی،راه اندازی ستاد مردمی،برگزاری همایش ها و هم اندیشی قبل از سوت داور بازی خود را آغاز کرده اند.
در این میان وعده های غیر معقول و خارج از حدود وظایف نمایندگان مجلس به مردم حواله می شود که تجربه نشان داده است هیچ کدام عملی نشده است .چرا که مردم فردی را با پنجاه هزار رای راهی بهارستان می کنند و در دور بعد انتخابات با پنج هزار رای وی را به زمین می کوبند.
این عمل مردم ترکمن توسط نماینده توقعات بالای مردم ترکمن تفسیر می شود که باید از دو زاویه به آن نگریست اولا وعده های کاندیداهای مجلس خارج از حد وظایف نمایندگان است و طبیعی است نمی توانند به آن عمل کنند و وعده سرخرمن دردی از دردهای مردم دوا نمی کند، در ثانی ترکمنها ملتی صبور و کم توقع هستند و برخی انتظارات ساده این مردم نیز توسط نمایندگان منتخب آنها ره به جایی نبرده است.
این ایام چندتن از کاندیداها در گنبدکاووس خود را نماینده بعدی گنبدکاووس می دانند و در هر جمعی خود را نماینده مردم معرفی می کنند با این اوصاف گنبدکاووس در این دوره چند کرسی مجلس را تصاحب خواهد کرد.
هواداران یکی از کاندیداهای مجلس با این اوصاف که آرای بالایی در دور قبل کسب کردیم و نتوانستیم به حق خود برسیم،کرسی مجلس دهم را حق خود می پندارند و تقریبا بالای پنجاه هزار رای مردم را برای خود کنار کشیده اند.
هواداران یکی دیگر از کاندیداها نیز با با توجه به آرای بالا و طایفه خود کرسی مجلس را از هم اکنون در دست خود می پندارند و آنها نیز بالای پنجاه هزار رای مردم را برای خود ذخیره کرده اند.
هواداران یکی دیگر از کاندیداها با تکیه بر طایفه و رابطه خوب با برخی جریانات انتخاباتی گنبد کاووس چهل و پنج هزار رای از مردم گنبدکاووس برای خود کسب کرده اند.
هواداران این بزرگواران که از هم اکنون می گویند آرای خط نو مال ما است و بخش مرزی داشلی برون به کسی جز ما رای نمی دهد.آرای درون شهر را درو می کنیم و امثال مشابه اگر ماهواره ها را به سمت ترکمنستان تنظیم کنند آرای ترکمنهای کشور ترکمنستان را نیز در کیسه خود دارند.
با اوصاف فوق صدو پنجاه هزار رای از دویست و بیست هزار رای نصیب سه کاندیدای گنبدی می شود،هواداران این سه کاندیدای عزیز باید چیزی هم برای خوشه چین ها بگذارند و کمی در تحلیل های خود جانب انصاف را رعایت کنند تا مبادا روز هشتم اسفند برای عیادت آنها به بیمارستان مراجعه کنیم همان اتفاقی که در دوره های گذشته بر سر برخی از عزیزان ما آمده بود.



نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر