c_300_250_16777215_10_images_entekhabat5.jpg

ترکمن سسی ،دکتررحمان شیرمحمدلی :خوب است گذری به گذشته داشته باشیم چون آزموده را آزمودن خطاست.

 اولین دوره ای که کاندیداهای ترکمن در حوزه ی انتخابیه گرگان و آق قلا پا به عرصه ی انتخابات گذاشته اند دوره ی ششم یعنی مصادف با دو نماینده ای شدن این حوزه می باشد در این دوره آقایان حکیم آل جلیل و تاج محمد کاظمی دو کاندیدای ترکمن ناکام مانده و شهید قندهاری به صورت مستقیم و آقایان سالاری و هزار جریبی به مرحله دوم راه یافته و شهید هزار جریبی موفق به کسب کرسی مجلس می شود.
به دنبال واقعه ی اسفناک یاک چهل در انتخابات میان دوره ای آقایان امانزاده و آل جلیل در کنار سید سبحان حسینی و دکتر ناصری به رقابت می‌پردازند و هر چند امانزاده موفق به کسب آرای بیشتری در مقابل آل جلیل می‌شود این آقایان حسینی و ناصری هستند که موفق به کسب کرسی های مجلس می شوند.
در دوره هفتم نیز امانزاده و آخوند توماچ و تنی چند از کاندیداهای ترکمن در کنار دیگر کاندیداها حضور پیدا کرده و امانزاده، ناصری، حسینی و عباسی در مرحله ی دوم رقابت کرده و حسینی و عباسی پیروز این مرحله می گردند. در دوره هشتم نیز دکتر ایزدی به عنوان تک کاندیدای ترکمن موفق به حضور در مرحله ی دوم انتخابات در مقابل دکتر ناصری می‌شود که شرح ماوقع را خود بهتر می دانید.
در دوره نهم نیز امامی در مرحله ی دوم بر ناصری با توسل به آرای ترکمن ها ناشی از بغض فرو خورده فائق می‌شود و کاندیداهای ترکمن بالاخص اسماعیلی و توماچ ناکام می مانند و حتی به مرحله ی دوم نیز راه نمی یابند .
در این دو دوره ی اخیر آقای طاهری به صورت مستقیم به مجلس راه می یابند با نگاه اجمالی به این چهار دوره اخیر به سادگی می‌توان به این نکته پی برد که اقوام سیستانی همواره یک پای فینال بوده اند این موضوع بر شورای راهبردی اصلاح طلبان نیز مبرهن است آنان خوب می دانند برای ورود به مجلس باید از سد قومیت ها بگذرند که این سد در جبهه ی ترکمن ها شکننده به نظر می رسد.
اینان با نشان دادن چراغ سبز به آقای رادمهر به مثابه گرگ در لباس میش سعی در دو قطبی کردن انتخابات و جلوگیری از اجماع بر روی امانزاده دارند تا در صورت راهیابی آقای طاهری به صورت مستقیم بتوانند با تضعیف آرای ترکمن ها با دو قطبی کردن انتخابات در این منطقه در مرحله ی دوم در مقابل یک سیستانی و شاید هم یک اصولگرا قد علم کرده با اتکا به آرای ترکمن هایی که مجذوب و مفتون لیست کذایی آنان شده اند صاحب کرسی مجلس شوند.
حال با این تفاسیر آنانی که نیاموختد و به نظر می‌رسد نمی خواهند بیاموزند به تکرار چند باره ی تاریخ رقم خواهند زد و این مردم هستند که باید تاوان این بلاهت را بپردازند. در این وادی گروه ماصلاحات توپاری نیز در موجه جلوه دادن خود به دنبال انصراف قابل پیش‌بینی خانم مهشیدی و آقای ماهری به انتظار نشسته اند تا در صورت کناره گیری احتمالی دکتر گرکز که یکی از شخصیت های علمی و فرهیخته ی ملی می باشند و با توجه به درایت و بینش ایشان محتمل می باشد این اقدام وی را به نام خود مصادره و سند بزنند وبدنبال آن با طرح تئوری خطرناک و به ظاهر منطقی دو کاندیدا واعلان نمایشی آن به عنوان ماحصل تلاش گروه بلکه بتوانند علیرغم تلاش های ضعیف و پر ضد و نقیض خود کارنامه ی قابل قبولی از خود ارائه دهند و جریان انحرافی ضد امانزاده را پشت این چهره ی معصومانه پنهان و در لابی و خلوت نیز طرح ائتلاف رادمهر و تربتی نژاد را پایه ریزی نمایند. هر چنداز این نمد برای رادمهر کلاهی نخواهد شد.
رستگاری و اقبال ما در گرو از خودگذشتگی در جهت اجماع بر روی یک کاندیدا خواهد بود .در غیر این صورت تمام رشته‌ها در توهم و سراب حمایت این چند تن که خوب می دانند این راه برای ما به ترکستان است و برای آنان به بهارستان پنبه خواهد شد. قطعا ائتلاف رادمهر با کاندیدای غیر بومی بسیاری از دلسوزان منطقه را از او دور خواهد کرد. به هر حال بازیگر نقش اول و ملعبه ی دست کارگردانان این سناریو که در لباس اصلاحات شعور سیاسی مردم را به بازی گرفته اند در روز بعد از اعلام نتایج باید بنشیند و ازاین همه بلاهت و توهم سر به دیوار ندامت بکوبد و داعیان اصلاح طلبی نیز شادان از استادی خود در وصله و بخیه کردن امورات به ریش مردم ما خواهند خندید و این چنین داستان ناکامی این مردم چهل ساله خواهد شد.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

دیدگاه‌ها  

+8 #1 امیر 1394-11-30 20:44
با سلام ممنون از نکته سنجی برملا نمودن ابهامات برخی از مردم که واقعا بادا و جان اسیر اسم با مینای ماصلاحات توپاری هستند
نقل قول کردن
+3 #2 آزاد 1394-12-01 07:46
با سلام
به نظر من هر دو رای ما به دو کاندید باقی مانده باشد. از بقیه کاندیدهای عزیزی که انصراف دادند همگی وظیفه داریم که به هر طریقی تشکر کنیم.
نقل قول کردن
+5 #3 حاج محمد 1394-12-01 09:35
باسلام واحترام به دكتر رحمان شيرمحمدلي

از درايت وفصاحت سخنان شما دوست عزيز مسرور وشادمان گشته ودر شفاف سازي مسايل مطروحه تقدير وتشكر ميگردد. الحق شير پاك خورده ي نسل اغوزغان هستي. خدا پدر ومادرت رابيامرزد.
نقل قول کردن
-2 #4 بهرام 1394-12-01 18:46
نمیدانم چرا به آقای مهندس رادمهر انقدر حساسیت نشان داده اند جتی قبل از اینکه آقایان پرویز ماهری و دکتر منصور گرکز و خانم مهشیدی انصراف بدهند تلاش میکردند که مهندس رادمهر را مجبور به انصراف کنند در صورتی که آقای مهندس رادمهر در تمامی جلسات خود علنا گفته بود که به یاشولی ها تمکین خواهد کرد به شرطی که ساختار آن درست باشد . که گفتن این جرآت میخواهد که مابقی کاندیداها این را نداشتند
حالا سوال من از آقای دکتر شیرمحمدلی این است شما که خودتون در بطن ماصلاحات توپوری بودین ساختار آن را قبول نداشتین و انصراف دادین حالا چطور انتظار دارین آقای مهندس رادمهر به یاشولی ها تمکین کند؟؟؟
نقل قول کردن
+2 #5 محمود 1394-12-02 20:15
دکتر عزیز. بیشتر مردم فکر می کردند که شما در این قضیه جناحی عمل میکنی . ولی حالا با این حمایت قاطعانه از مردم خود ،و گذر از جناح بازیها،باز به آغوش مردم بازگشتی. ممنون از شمادکتر...
نقل قول کردن
+2 #6 نادر 1394-12-02 21:59
بهترین تحلیلی که تاکنون خواندم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر