c_300_250_16777215_10_images_sayedi.jpg

ترکمن سسی ،دکتر سیدی : در نامه ئی که برای گروه ماصلاحات توپاری نوشتم به عنوان کسی که آرزوی داشتن یک نمایندهء بومی برای مردم آق قلا وحومه پس از چهار دهه را مثل همهء مردم منطقه در دل می پروراند به نکاتی بزعم خویش اساسی و مبرم اشاره داشتم.

در نامهء سرگشاده ام به این گروه که با استفاده از نیازها و ضرورت های تاریخی نام ماصلاحات توپاری را یدک می کشید ولی حتی از خواندن وخوانده شدن نامه ئی که مخاطبش بودند در گروه تلگرامی شان ممانعت می کردند و آنرا به مصلحت خودنمی دیدند، نسبت به احساسم در مورد احتمال وقوع اشتباهی بزرگ هشدار دادم.
  در نامهء مزبور نوشتم " ...سروران گرامی متولی ماصلاحات توپاری، امیدوارم اشتباه کنم اما برداشت شخصی بنده اینست که متولیان محترم ماصلاحات در پی معرفی یک کاندیدای بومی (که البته شخصی غیر از مهندس امان زاده باشد) و مدیریت رای دوم (که منظور تعامل با یک غیر بومی است) هستند. بنظر حقیر این بد ترین سناریوئی است که می تواند توسط جریان ماصلاحت مطرح و پیگیری شود. زیرا با توجه به اینکه امانزاده شانس اول این انتخابات است کنار گذاشتن او از معادلات جز شنا در جهت خلاف جریان رودخانه مفهوم دیگری ندارد. در عین حال نگارنده برخلاف طرفداران آقای امانزاده موافق معرفی دو کاندیدای بومی است که نفر اولش امانزاده باشد و روی نفر دومش بایستی بحث و تبادل نظر کافی صورت بگیرد.
  لیکن علیرغم اتهامات و فشارهائی که به جای شفاف سازی توسط متولیان ماصلاحات توپاری به بنده وارد شد و آنرا گل به خودی تلقی نمودند و تحلیل هایم را بر اساس عدم اطلاعات صحیح شمرده در صدد انکار نتیجه گیری هایش بر آمدند، صد افسوس که اشتباه نکرده بودم. شاید اگر همانگونه که حقیر خواسته بودم تز یک کاندیدای بومی و یک غیر بومی را با عبور از امانزاده برنامه ریزی و پیگیری نمی کردند امروز می توانستیم با حمایت از تنها دو کاندیدای بومی  باقی مانده در صحنهء رقابت، یعنی مهندس امان زاده و مهندس رادمهر وفارغ از تعلقات و بازی های جناحی نه تنها یک نماینده بلکه شاید دو نمایندهء بومی را راهی بهارستان کنیم.
  لیکن با کمال تاسف مشاهده شد متولیان ماصلاحات توپاری نه تنها در عملکردی غیر شفاف و غیر دموکراتیک اقدام به تعیین خروجی کردند، بلکه همانگونه که برخی ادعا می کردند خدمت به گرگانی ها را برخدمت به آق قلائی ها ترجیح دادند و با جناحی کردن رقابت های این دوره آقای مهندس رادمهر را در شرایطی قرار دادند که با ورود به جرگهء شورای راهبردی اصلاح طلبان گرگان مجبور به هماهنگی با این تشکل سیاسی و همراهی با کاندیدای دیگر این تشکل یعنی آقای تربتی نژاد باشد. با این کار دیگر امیدی به سعی و تلاش رادمهر برای هدایت رای دوم طرفدارانش به سوی امان زاده باقی نمانده است. رادمهر اکنون به مثابه اسب تروائی عمل می کند که پای کاندیدای غیر بومی را به حوزهء آراء آق قلا کشانده است. بدین سان امکان ائتلاف رادمهر و امانزاده بخاطر سیاست غلط ماصلاحات توپاری عملا منتفی شده بنظر می رسد.
اما سئوالی که ذهن همگان را مشغول ساخته اینست که آیا آراء اصلاح طلبان گرگانی هم به سوی سبد رادمهر سرازیر خواهد شد؟ پاسخ نگارنده به این سئوال  به طور صریح "منفی" میباشد. بنظر حقیر قسمتی ازآراء آق قلا که فعالان ماصلاحات آنرا به سمت رادمهر و شریک غیر بومی اش هدایت می کنند به طرف سبد کاندیدای غیر بومی سرازیر خواهد شد، اما آراء اصلاح طلبان گرگانی تنها به سبد دو گرگانی یعنی تربتی نژاد و هزار جریبی گسیل خواهد گشت. بدینوسیله رای ئی که می توانست باعث تحکیم جایگاه آق قلا در انتخابات این دوره شود باعث تزلزل این جایگاه خواهد گردید. در این صورت چگونه می توان انتظار داشت امان زاده با تشویق طرفدارانش به دادن رای دوم به رادمهر در حالیکه از سوی او هیچ رای ئی  به سوی امان زاده نمی آید موقعیت خود را به خطر اندازد؟
در چنین وضعیتی تنها می توان امید بست طرفداران امان زاده تنها یک رای با نام ایشان به داخل صندوق اندازند و دیگرانی را که طرفدار هیچکدام یعنی نه امان زاده و نه رادمهر هستند را ترغیب نمود تا رایشان را به این دو نفر بدهند تا بلکه بدینوسیله عدالت تجلی پیدا کند و رحمت الهی شامل حال مردم آق قلا شود و امید به فرستادن حداقل یک نماینده به مجلس شورای اسلامی پس از چهار دهه تحقق پذیرد. آنچه که مسلم است مهندس امان زاده تاوان مستقل ماندن و عدم وابستگی اش به جناح های چپ و راست را می پردازد. ایستادگی او در مقابل وسوسهء ورود به لیست اصلاح طلبان واصولگرایان و علیرغم بی انصافی هائی که در جهت وابسته نشان دادن او به جناح اصول گرایان از طرف مخالفینش صرف شد، در خاطر همه خواهد ماند. زیرا او هم می توانست در لیست اصول گرایان و یا اصلاح طلبان قرار بگیرد و چون رادمهر بخشی از آراء آق قلا را به سبد گرگان روانه سازد اما چنین نکرد. مع الوصف آنچه بیشتر از خاطره ها زدوده نخواهد گشت ستمی است که متولیان ماصلاحات با انجام این خطای استراتژیک در حق وحدت کلمهء مردم آق قلا وحومه روا داشتند. تاریخ در این مورد قضاوت خواهد کرد.
منبع :سایت ترکمنیا

دیدگاه‌ها  

+8 #1 حاج محمد 1394-12-02 10:51
جناب دكتر از تحليل سنجيده ودلسوزانه جنابعالي تقدير وتشكر مي نماييم.اميد واريم در فرصت باقي مانده دوستان به نتيجه اي كه انتظار چندين ساله ي صحرا وايل را رقم بزنند برسند.
نقل قول کردن
+10 #2 آزاد 1394-12-02 11:16
حرف دل ما را زدید آقای دکتر. این حرف های شما مثل بغض در سینه ام بود و با خواندن نوشته شما بغضم ترکید. اصلاحات ماصلاحات ما را ناتوان کرد. بنده متولد گرگانم و هر چند اهل سیاست نیستم اما با اطمینان کامل می گویم که نباید انتظار رای حتی از اصلاح طلبان گرگان برای یک کاندید ترکمن داشته باشیم.
نقل قول کردن
-5 #3 آق اویلی 1394-12-03 00:09
شکی نیست که آقای سیدی شماهم به جانبداری از کاندید خاصی این متن را نوشته اید.شاید بهتر باشه اول از کاندید مورد حمایت خودتون بپرسید شما که رای یاشولی هارو قبول نداشتید پس چرا در آن جلسه حضور داشتید.مردم انتخاب خودشونو کردند و آنهایی که زیر قولشون زدن و کنار نکشیدن از چشم مردم افتادند.هنوز دیر نیست...
نقل قول کردن
+4 #4 مهمان 1394-12-03 14:53
با سلام جناب دكتر سيدى، نتيجه انتخابات براى من بسيار مهمتر از انتخاب اين يا آن فرد خواهد بود. ميخواهم ببينم كه اين مدعيان إصلاح طلب گرگانى چقدر به كانديد تركمن رأى خواهند داد. آيا تركمنها را براى سياه لشگرى ميخواهند و يا اينكه واقعا و در عمل به آنچه ميگويند اعتقاد دارند. بهر حال نتيجه آرا داده شده براى من براى بررسى و تحليل آينده بسيار مهم است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر