c_300_250_16777215_10_images_entekhab10.jpg

ترکمن سسی: در بحبوبه آغاز سال جدید خورشیدی و در شرایطی که غالب افراد به انتظار سال نو نشسته اند فعالان سیاسی از شدت فعالیت های خود نکاسته و در حوزه هایی که نتیجه انتخابات آنها به مرحله دوم کشیده شده است یارگیریهای انتخاباتی ادامه دارد .

در این در فعالان انتخاباتی مرکز استان به ویژه طیف اصلاح طلبان گرگانی در روزهای گذشته مذاکرات فشرده ای را پشت سر گذاشتند.نتیجه این مذاکرات هم ائتلاف قابل پیش بینی تربتی – هزار جریبی بود .غالب تحلیل گران مسائل انتخاباتی بعد از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات در حوزه انتخابیه مرکز استان این ائتلاف را محتمل می دانستند و تنها چیزی که وقوع عملی آن را به تاخیر انداخت گلایه های نبی هزارجریبی از شورای راهبردی اصلاح طلبان گرگان و آق قلا و عدم تمایل وی به همراهی با این شورا بود .
این فضا با رایزنی برخی از افراد شاخص جریان اصلاح طلب گرگانی بهبود یافته و نبی هزار جریبی حد اقل تا پایان انتخابات دهم اردیبهشت ماه قرار است با برنامه های شورای راهبردی اصلاح طلبان همراهی نماید.(هر چند بنظر می رسد با توجه به مشکلات ایجاد شده در ماه های گذشته این همراهی کامل و همسو نباشد )
مهم ترین مساله قابل توجه د راین زمینه برای ترکمنهای ساکن آق قلا اعلام حمایت عبدالفغفار رادمهر کاندیدای ترکمن دور اول انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مرکز استان است .بنظر می رسد رادمهر بیش از اینکه خود را مدیون 25هزار رای ترکمنهای آق قلا بداند خود را وامدار15 هزار رای  اصلاح طلبان گرگان می داند .
برخی از فعالان اعتقاد دارند رادمهر با این کار پرونده انتخاباتی خود در این حوزه انتخابیه (حداقل در بین ترکمنهای این حوزه انتخابیه ) را بسته است .همه می دانیم که وی و تیم انتخاباتی وی نقد های موجهی از برخی از رفتارهای تیم انتخاباتی امانزاده در دور اول دارند اما آیا این برای این اقدام رادمهر توجیه مناسبی است ؟قطعا خیر .
رادمهر باد به یاد بیاورد در روزها اول که برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم فعالیت های خود را شروع کرد در بین ترکمنها اعلام کرد که من به عنوان یک ترکمن اعتقاد دارم یک کاندید بومی بهتر می تواند مسائل و مشکلات منطقه ما را پیگیری نماید ! اما بنظر می رسد در مقطع کنونی نظر وی نسبت به گذشته فرق کرده است .
ای کاش رادمهر از ابتدا می گفت که مردم ! من می خواهم کار طیفی و تشکیلاتی انجام دهم و کاری هم با ترکمن و غیر ترکمن ندارم .
البته اعلام حمایت رادمهر از دو کاندید هم طیفی خود تاثیر چندانی بر سبد آراء امانزاده در بین مردم آق قلا نخواهد گذاشت  و مردم ما ثابت کرده اند که در جایی که بحث حمایت از یک نیروی بومی مطرح باشد مسائل طیفی و جناحی برای آنها هیچ گونه اهمیتی ندارد .
عبدالغفور امانزاده مستقل آمد و در ماههای گذشته علی رغم پیشنهادات تحریک کننده هر دو جریان سیاسی همواره بر استقلال سیاسی خود باقی ماند و همواره بر این تاکید کرد که تنها امید وی حمایت مردمش است و با رنگ ها و جناح ها کاری ندارد.امانزاده گفت که آمده است که به مردم برای حل مشکلات شان کمک نماید و در این راه تنها خط قرمز او منافع مردم است نه منافع زودگذر جناحی و خطی .
با لطف و عنایت خداوند متعال در هفته های گذشته  شخصیت انسانی  و وارسته عبدالغفور امانزاده باعث اعلام حمایت تعداد قابل توجهی از فعالان سیاسسی غیر ترکمن از وی شده است و این هفته ها فرصت خوبی برای آزمون افرادی است که  در رسانه ها و تریبون های عمومی همواره بر استفاده از نیروهای بومی در مناصب کلان استانی و ملی تاکید داشته اند .این انتخابات ثابت خواهد کرد که آیا آنها واقعا حامی مطالبات ما ترکمنها هستند یا هر جا که ترکمن مد نظرشان وسط میدان باشد از او حمایت می کنند.

دیدگاه‌ها  

+10 #1 همشهري 1394-12-29 19:25
سلام.بعضيا متاسفانه يك مقدار ديدن كه راي مردمي پشت سرشون هست گول ميخورن كه شما فلان نفر حامي داري.راي شما بيشتر بخاطر اسم تركمن بودنتان است والا ميامدين شوراي شهر شركت ميكردين اون موقع ميديدين چقدر با استقبال مردمي مواجه بودين و چند تا راي داشتين.راي تركمن ها بخاطر فقط تركمن بودنتان است والا اگه آقاي دكتر گركز بود مطمئنا شما كمتر از 5هزار راي از تركمنها داشتين.اگه ميخوان راي خودشون را ببينن اشكالي نداره يكسال ديگه انتخاب شوراي شهر را داريم بيا تو شورا ثبت نام كن.
نقل قول کردن
+5 #2 ترکمن 1395-01-01 00:19
نظر می رسد رادمهر بیش از اینکه خود را مدیون 25هزار رای ترکمنهای آق قلا بداند خود را وامدار15 هزار رای اصلاح طلبان گرگان می داند .
تنها خط قرمز او منافع مردم است نه منافع زودگذر جناحی و خطی
این شیوه نگارش و بکاربردن این جملات چیزی جز فریب مردم و به بیراهه بردن حقیقت و راه و روش درست نیست. شما که تا دیروز در متون خود پرهیز از قوم گرایی و... دم می زدید، اکنون با کادو پیچ کردم کلمات و جملات دنبال چه می گردید.
نقل قول کردن
-4 #3 فارس اصلاح طلب 1395-01-02 21:07
سلام به برادران ترکمن ، سیاست مقوله ای جدا از قومیت ونژاد است . به نظر شما اگر اصلاح طلبان در دور دوم هم با آقای رادمهر ائتلاف میکردند آیا برادران عزیز ترکمن به ایشان رای می دادند یا به امانزاده ؟ مسلما نه ، پس باید به آن ها حق بدهید تا با هزارجریبی ائتلاف کنند. ضمن اینکه در صورت ائتلاف با رادمهر مسلما رای آقای امانزاده هم شکسته می شد. پس اگر شما واقعا به سرنوشت منطقه ترکمن نشین علاقه دارید بهترین کار رای به امانزاده وتربتی نژاد است واز دادن تک رای خود داری کنید. مسلما باید بدانید که نماینده اصلاح طلب بهتر با برادران ترکمن کار می کند تا طاهری نماینده پایداری ها . کمی تفکر باعث می شود که بعدا تاسف نخورید. ضمنا باید از آقای رادمهر هم تشکر کرد که به ائتلاف اصلاح طلبی پشت نکردند. این نشانه صادق بودن ایشان است ومسلما در خاطر ما اصلاح طلبان فارس باقی خواهد ماند. موفق وموید باشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر