c_300_250_16777215_10_images_b220af6c-8c37-42e3-8fbd-ba95063eb47f.jpg

ترکمن سسی:امید کوکبی نابغه فیزیک اتمی ایران و جهان می باشد،این جوان ترکمن تنها کسی است که موفق به کسب دکترای فیزیک لیزر در کشور شده است.

 

این نابغه فیزیک اتمی که از نخبه ترین نیروهای علمی کشور محسوب می شود چند سالی است به دلیل جرم سیاسی روزگار خویش در حبس سپری می کند.

 

در چند روز گذشته اظهارات سعید خلیلی وکیل مدافع این نخبه علمی موجی از ناراحتی در میان فعالان ترکمن،فضای مجازی، گروه ها و کانال های تلگرامی و برخی سایت های ترکمن صحرا به راه انداخته است.

 

وکیل مدافع امید کوکبی در مصاحبه ای از ابتلای وی به سرطان کلیه خبر داد،وی وضع جسمانی کوکبی را بشدت وخیم توصیف کرد و خواستار آزادی وی از حبس شد.

 

امید کوکبی نخبه فیزیک اتمی کشور که استعداد وی می تواند باعث پیشرفت بیشتر ایران اسلامی شود هم اکنون به جرم سیاسی در حبس بسر می برد در حالیکه جای نوابغی چون وی در صحنه های علمی است و با روحیات لطیف گونه امید کوکبی زندان و حبس همخوانی ندارد.

 

 

از روزهای اولیه حبس کوکبی جامعه ترکمن به همراه خانواده وی خواستار آزادی این نخبه علمی شدند و با شرایط پیش آمده برای کوکبی که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کند،جامعه ترکمن بیش از قبل خواستار آزادی وی است.

 

از مسئولین عالی رتبه کشور و قوه قضائیه انتظار می رود در این شرایط بحرانی امید کوکبی را به بیمارستان انتقال دهند و با آزادی مشروط وی موافقت کنند تا موجی از شادی را به جامعه ترکمن صحرا هدیه کنند و خود را بیش از قبل در قلب های مردم همیشه در صحنه ترکمن صحرا جای دهند.

 

دیدگاه‌ها  

+43 #1 یونس 1395-01-29 17:07
با سلام
بنده به نوبه خودم از مسئولین محترم کشور تقاضای رأفت اسلامی و رسیدگی به وضعیت امید کوکبی هستم تا بعد از تمام شدم مدت حبس بتونه صحیح و سالم به آغوش خانواده برگرده .
نقل قول کردن
+51 #2 پایدار 1395-01-29 17:44
دست ترکمن سسی درد نکنه واقعا از این دست نوشته خوشحالم و ممنونم بخاطر این درخواستتان از مسئولین محترم ، به امید ازادی امید کوکبی عزیز

ترکمن سسی الحق که ترکمنینگ سسی سن
نقل قول کردن
+48 #3 اسی 1395-01-29 18:11
واقعا از شنیدن خبر بیماری امید عزیز دلم لرزید ارزوی سلامتی برایش داریم
نقل قول کردن
+26 #4 آزاد 1395-01-30 07:48
ایشان ثروت ملی هستند. اگر چند سال قبل به نظرات برخی اساتید دانشگاه های برتر دنیا در مورد ایشان دقت می کردید، همه آنها آینده ای بسیار درخشان برای این دانشمند ترسیم کرده بودند. ایشان عاشق مملکت خود هستند و چقدر خوب است که در این سال که از سوی مقام معظم رهبری ولی امر مسلمین جهان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده، ایشان از این زندان ناحق آزاد شده و بتواند به اقتصاد مقاومتی کمکی بکند که شاید کسی نتواند همانند آن را انجام دهد.
نقل قول کردن
+27 #5 mostafa 1395-01-30 10:17
با سلام مسئولين محترم كشوري، اميدوارم صداي تركمن صحرا را بشنويد. اميد عزيز را آزاد كنيد.در بهترين بيمارستان ها زيرنظر بهترين پزشكان بستري كنيد.همه تركمن صحرا دست به دعاست براي بهبودي و آزادي اميد عزيز، اين تقاضا و التماس مردم ساده و يكرنگ و وطن دوست تركمن را برآورده كنيد.خداوند به همه شما مسئولين محترم توفيق بدهد.
نقل قول کردن
+15 #6 امین 1395-01-31 19:58
ترکمن سسی، شما با انتشار این مقاله ثابت کردید که به مناقع جناهی فکر نمی کنید بر خلاف انچه که مخالفانتان می خواهند جلوه بدهند شما متعلق به مردم هستید و صدای انها! آفرین بر شما.

امیدوارم امید جان هم که به ناحق در زندان هست به زودی آزاد شود و کل مردم ترکمن صحرا که همیشه نگران اش هستند هرچند به زبان نیاورند آزاد شده و موجی از خوشحالی را در ترکمن صحرا به بار بیاورد
نقل قول کردن
+13 #7 دایان 1395-02-04 11:48
از مسئولیت تقاضا داریم امید را آزاد کنند. ایشان کسی نیستند که به کشور خود خیانت کنند. آزادی امید، آرزوی میلیونها دلسوز به کشور است.
نقل قول کردن
+18 #8 آرتین 1395-02-04 11:56
6 سال گذشت...
یاشولی ها و یاشولی نماها این یک چالش و آزمون برای شما بود که مردود شدید...
جایگاه علمی امید کوکبی در جهان بسیار بسیار و بسیار بالاتر از یک و دهها کرسی مجلس است. شما برای فرستاندن کسانی به مجلس تلاش میکنید که حتی همسایه هایشان هم آنها را نمیشناسند چه برسد به جامعه علمی دنیا...قرجه را به جای بردی پور میفرستید و به خود افتخار میکنید!!! اما کپن خود را برای امثال کوکبی نمیسوزانید...البته ممکن است اگر حرکتی صورت پذیرد در روزهای آخر موج سواری کنید ولی این حرکت احتمالی شما هم نوش دارو است پس از مرگ سهراب. تقاضای رافت و بخشش از مقام معظم رهبری و وساطت برای حل قضیه و...کار سختی بود که انجام ندادید؟؟؟
نقل قول کردن
+9 #9 سوال 1395-02-04 21:19
ارتین عزیز حرف دل مارو زدی...واقعا دو صد گفته چو نیم کردار نیست حکایت یاشولی های ماست که من بالاخره متوجه نشدم چرا برای فرستادن یه نماینده ترکمن خودشون رو به اب و اتیش زدن ولی حتی یه مشکل از هزاران مشکل جوانان شهرم رو ندیدن...امید کوکبی عزیز امید همه ماهاست.پس کجا هستن این یاشولی های دلسوز؟!!!
نقل قول کردن
+2 #10 دلنیا 1395-03-08 13:50
من وقتی متوجه شدم همچنین شخصیتی با چنین جایگاهی درزندانه واقعا دلم لرزید خیلی براش گریه کردم
از مسئولین عالی ممکلت عاجزانه خواهش میکنیم امید رو آزاد کنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر