c_300_250_16777215_10_images_00000245.jpg

ترکمن سسی ،طاهر جانی :کمتر از یک هفته دیگر تکلیف کرسی های خالی مجلس دهم مشخص می شود.

در سه حوزه باقی مانده از استان گلستان تکلیف حوزه غرب هم در روی کاغذ و میدان رقابت تا حد زیادی قابل پیش بینی می باشد.حوزه آق قلا که اساسا به لحاظ جمعیتی هیچ تناسبی با روی دیگر سکه یعنی گرگان ندارد طی همه ادوار انتخاباتی چوب همین عدم تناسب را خورده است و شانس امانزاده درمشارکت کامل ترکمن ها و حمایت بالای سیستانی ها از وی می باشد.
مسلما آق قلایی ها اگر نخواهند به تبعیت از بندری ها اختلاف را کنار گذاشته و به صف واحد ملحق شوند نه تنها در این دوره که احتمالا در دوره های بعدی نیز نخواهند توانست از میان خود نماینده ای را به مجلس بفرستند.در حوزه کلاله و مراوه تپه شهرام غراوی همه تلاشش را بکار بسته است تا با حمایت قوم سیستانی کمبود  را جبران نماید.
1- در جریان همایش نمایشگاه آل جلیل آق قلا که با حضورنمایندگان اقوام مختلف برگزارشده بود حکیم گلدی زاده ضمن دعوت از کاندیداهای دور قبل هشدار داد اگرآنها بخواهند دراین مرحله حساس میدان را خالی بگذارند درانتخابات آینده به حمایت از کاندیداهای اقوام دیگر خواهیم پرداخت.
2- یک صاحب نظر ساکن محله طعنه آق قلا با دعوت از رادمهر برای حمایت از  امانزاده گفت:طرفداران وی باید یکی از دو رای خود را به نفع امانزاده بنویسند.با رویه فعلی اگر امانزاده رای نیاورد هواداران او بدون شک رادمهر را مقصر اصلی خواهند دانست و این مساله در دوره ی بعد نامبرده را خلع سلاح خواهد کرد.
3- سرپرست 7 نفره گروه فضای غیر مجازی که پیش از انتخابات مرحله اول امانزاده را شانس مسلم راهیابی به دور دوم می دانستند گفت:همه چیز آنگونه نیست که در فضای احساسات گفته می شود.رادمهر باید به شکل منطقی به قضایا فکرکند و باید ببیند چه عوامل روشن و مشخصی  باعث شدند که وی نتواند به مجلس  راه پیدا کند.
4- رحیم یلمه هوادارکاندیدای ترکمن با ستایش از حمایت اصلاح طلبان حوزه ترکمن و گنبد ازامانزاده گفت:در این گونه حمایت ها حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد.آنها آمده اند اما اصلاح طلبان ما از ورود امتناع می ورزند.چگونه می شود که در بندر و کردکوی اصول گرایان هم از نورقلی پور حمایت می کنند اما رادمهربعنوان اصلاح طلب شانه خالی کرده است؟در حوزه بندر هم اختلاف نظر زیاد بود اما آنها همه چیز را فراموش کرده وبه ائتلاف ملحق شدند.
5- عبدالرحیم سن سبلی عضو کمیته اطلاع رسانی امانزاده با مساعد خواندن اوضاع فعالیت این کاندیدا می گوید:تا اینجا غالب فعالان به صف ما پیوسته اند.ما از حمایت های دوستانمان در حوزه های بندر و گنبد متشکریم.آنها بنای حمایت شان را در حمایت از کاندیدای بومی گذاشته و ما نیزازمردم اصلاح طلب حوزه خود همین انتظار را داریم.
6- ستاد بانوان امانزاده در گرگان به نشانی نبش گرگانجدید پانزدهم دایر و فعال است.این ستاد که جمعی از  ترکمن های ساکن گرگان در آن فعالیت دارند عصر روز پنج شنبه گذشته باز گردید.بانوان با سرکشی به مناطق مختلف شهرگرگان ازدیگر بانوان برای حضور در پای صندوق های آراء دعوت بعمل می آورند.ستاد آقایان نیزدرشهرداری دایراست.
7- در حوزه غرب گلستان رویدادها به نفع رامین نورقلی پور پیش می رود.رحیم بردی حق نیا مسئول کمیته هماهنگی همایش های میدانی گفت:خوشبختانه همه عوامل موثر انسانی با ما همراه می باشند و استقبال در حوزه کردکوی و بندرگز هم به نسبت دوره های گدشته بی سابقه است.پیش بینی می شود که نورقلی پوردر پایان مرحله دوم بتواند با اختلاف 20هزار رای به مجلس دهم راه یابد.
8- قادیر اونق فعال سرشناس و عضو شورای اصلاح طلبان استان گلستان برنامه سفرهای مسئولین و نمایندگان مجلس دهم به حوزه غرب در جهت حمایت شان از رامین نورقلی پور را چنین اعلام کرد:سخنرانی دکتر رحیمی مشاور معاون اجرایی رئیس جمهور و منتخب مردم تهران در مجلس دهم امروز یکشنبه در والاغوز.....سخنرانی غلامرضا انصاری عضو شورای فعلی شهر تهران و سفیر سابق ایران در بریتانیا و ترکمنستان روز دوشنبه در نوکنده........سخنرانی دکترکمالی وزیر اسبق دوره هاشمی  روز سه شنبه درکردکوی.......سخنرانی مرعشی دبیر حزب کارگزاران روز چهارشنبه در بندرترکمن........و سخنرانی مصطفی کواکبیان منتخب شهر تهران این هفته در سیمین شهر انجام می شود.
9- عبدالغفار پناهی فعال صاحب نام وحامی نورقلی پور راجع به شاخصه های بارز شخصیتی وی می گوید:همانگونه که می دانید برای ورود به یک عرصه انتخاباتی مانند مجلس شورای اسلامی 3 فاکتور اساسی 1-آگاهی از سیاست بین الملل 2-آگاهی از سیاست داخلی و درکنار این دو آگاهی از سیاست منطقه ای لازم می باشد که همگی اینها در شخصیت نورقلی پور ملموس می باشند.وی به دلیل سالها اقامت در خارج از کشور و مطالعات سیاسی به امور پیرامون خود اشراف کامل دارد و در جذب کاندیداها به کادر خود مدیریت موفقی را پیاده نمود.
10- رامین نورقلی پور راجع به بالا بردن انگشت نشانه خود طی سخنرانی میدانی روز پنج شنبه در بندرترکمن چنین توضیح داد:حضور دکتر عارف در اولین روز تبلیغات میدانی برای ما نقطه قوت انتخابات بشمار می رفت.بنده آن روز انگشتم را بالا بردم و از آن بعنوان نماد انتخاباتی یاد کنم که باعث می شود در پایان مرحله دوم نیزهمچون مرحله اول شماره یک باقی بمانیم.
11- طی  سخنرانی میدانی روز پنج شنبه بندرترکمن محمدقلی ایری حضور نداشت و به جز بهنام عطامرادی سایر کاندیداهای گروه ائتلافی در جایگاه اصلی قرار داشتند.عطامرادی از داخل جمعیت نظاره گر برنامه بود.
12- شب گذشته عبدالله رستگار نماینده سابق گنبد هم در جمع هوادارن نورقلی پورحاضر شده وخطاب به مردم گفت:بنده سابقا گنبد را در زمینه های مختلف ستایش می کردم و اما در این دوره می بینم شما نیز قدم محکمی را برداشتید.
13- حمید توماچ فعال جوان طرفدار نورقلی پور و ساکن بخش سیجوال می گوید:ما آماده ایم تا در روز انتخابات حوزه های رای گیری را مملو از جمعیت نماییم و همانگونه که دکتر عارف هم تاکید داشت بنا را بر این گذاشتیم تا در این دوره تا پیش از ظهر آراء خود را به صندوق ها واریز نمائیم.
14- ستاد انتخاباتی رحمت جلالی در بندرترکمن جنب فلکه مرکزی برپا شده است و هواداران وی با پخش سرود های ترکمنی سعی دارند بر اقبال مردم نسبت به کاندیدای مد نظر خود بیفزایند.
15- نیروهای جلالی که در مرحله اول چند مانور قابل توجه را در سطح شهرهای ترکمن نشین به اجرا گذاشته بودند در این دوره هنوز حرکت خاصی را از خود نشان نداده اند.حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد در اولین روز تبلیغات با سفر به استان به ستاد این کاندیدا رفته و برای طرفدارانش سخنرانی کرد.
16- یک عضو از ستاد جلالی میزان رای این کاندیدا نسبت به مرحله اول را بالا دانسته و گفت:ما لایه های مربوط به خود را تحت پوشش قرار دادیم و آنچه که تعیین کننده است میزان حمایت از این کاندیدا می باشد.البته روزهای تعیین کننده در پیش رو قرار دارند.
17- با پیوستن نیروهای سیستانی به کادر انتخاباتی شهرام غراوی امید موفقیت وی افزایش یافته است.فعالان انتخاباتی با این شرایط  پیروزی این کاندیدا را چندان دور از ذهن پیش بینی نمی کنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر