c_300_250_16777215_10_images_29eccee3-b16d-46c4-b74c-2845292670f0.jpg

ترکمن سسی-عبدالمناف آق ارکاکلی:پس از اعلام نتایج آرای مرکز گلستان ترکمنهای آق قلا برخلاف غرب و شرق استان خوشحال نبودند چرا که مردی از جنس آنان نتوانست بر کرسی مجلس تکیه دهد.

 

عبدالغفور امانزاده نور امیدی بر دلهای مردم آق قلا بود تا پس از چهل سال شاهد حضور مردی از جنس خود در بهارستان باشند،وی محبوب قلب های ترکمنهای آق قلا است،مردی که پدر بزرگوارش سالها برای این مردم ریش سفیدی کرد و نام مقدس یاشولی را در عمل واقعی معنا کرد،کسی که تا لحظه مرگ از مشکلات مردم خویش می گفت،امانزاده مردی از جنس مردم خویش است که با آه  مردم خود گریه کرده و با خنده ی آنان شادمان می شود.

 

هیچ کسی نمی تواند منکر محبوبیت بالای امانزاده در میان ترکمنهای آق قلا شود،مردمی که امانزاده را در طول سالها به خوبی شناخته اند و محبوبیت وی به دلیل چهره ی سیاسی اش نیست بلکه بر عکس به خاطر مردم داری و صداقت او است.

 

امانزاده با استقلال سیاسی آمد و مستقل ماند،وی وامدار هیچ گروهی نشد،شاید اگر همچون برخی افراد اعلام می کرد که حاضر است در سبد جناح های سیاسی قرار بگیرد هم اکنون او در مجلس بود اما وی تا آخرین لحظه پای سخنان خویش ایستادگی کرد و منافع حزبی را بر قومیت خویش ترجیح نداد.

 

امانزاده به افراد منفعت طلب بهایی نداد،وی نخواست تا محبت خویش را با اعتبار دادن به افراد منفعت طلب از دست بدهد،امانزاده صداقتی مثال زدنی برای فعالان سیاسی و انتخاباتی داشت،وی برای کسب کرسی مجلس دست به هر عملی نزد و قصد نداشت تحت هر شرایطی پیروز میدان باشد.

 

امانزاده مقابل تخریب ها سکوت کرد تا اختلاف میان مردمش سایه نگستراند،به تخریب ها با سعه صدر پاسخ داد و اصل برادری میان قوم خویش را به خوبی ادا نمود،سیاست امانزاده برای مردم مبتنی بر راستگویی بود و از اعمال عوام فریبانه بیزاری جست.

 

یکبار سعادت دیدار امانزاده با جمعی از دوستان نصیب ما گردید،در همان دیدار مردم داری و صداقت وی باعث شگفتی ما شد،مردی خندان و مهمان نواز،درد دل های این مرد دوست داشتنی از لابه لای کلماتی که بیان می کرد هویدا بود،امانزاده نگرانی مشکلات مردمش را داشت،از دغدغه های منطقه اش سخن ها داشت و از آرزوی چهل ساله مردم آق قلا سخن می گفت.

 

امروز که ترکمن صحرا در شادی سه نماینده ی ترکمن خویش خوشحال است جای خالی امانزاده کنار آنها احساس می شود،مردم آق قلا امروز در حسرت عدم راه یافتن مردی از جنس خویش به بهارستان هستند،حسرتی که چهل ساله شد و امیدی که این دوره از انتخابات محقق نشد.

 

 

اگر هر منطقه ای از ترکمن صحرا فعالانی چون صداقت و مردم داری امانزاده داشت،صحرای ما روز به روز آبادتر می شد،امانزاده سرمایه ترکمن ها است،سرمایه ای که هیچ گاه به مردم خویش پشت نکرد.

 

سیاست این مرد بزرگ برگرفته از عقاید مذهبی جامعه ای است که در آن بزرگ شده است،این سرمایه ترکمن صحرا محبوب ترین چهره ی امروز آق قلا است،امانزاده هیچگاه به مردم خویش پشت نکرد و مردم آق قلا نیز هیچگاه وی را تنها نخواهند گذاشت،امانزاده برای ترکمنهای آق قلا مصداق بارز ایل اوغلی است.

 

 

دیدگاه‌ها  

0 #1 حمید 1395-02-11 23:14
در این که آقای امان زاده مرد شریفی است شکی نیست ولی اینکه دلیل رای نیاوردن ایشان را به برخی موارد اینچنینی و باج ندادن و...مربوط کنید اینگونه نیست. برای کسب کرسی مجلس در حوزه مرکز استان باید به علایق جمیع مردم منطقه توجه کرد و صرفا بر مبنای شاخصه ترکمن بودن و آرای محدود آنها کسب کرسی مجلس محال است.
نقل قول کردن
+1 #2 آچیک 1395-02-12 07:06
سیاست وصداقت! باورکردنش سخت است. امانزاده رابیشترازرادمهردوست دارم اما فکرمیکنم هردوبه خاطرنوعی غرور نتوانستند به نفع ایل به سوی یکدیگر قدم بردارند... ازماست که برماست.
نقل قول کردن
+5 #3 جانم آق قلا 1395-02-12 08:30
سلام و خسته نباشید ب امان زاده و همکاران ستادش.ولی انصافا هم دور اول و هم دور دوم مردم آق قلا خیلی خیلی کم کاری کردند و نزدیک ب نصف آنها در رای گیری شرکت نکردند و نزدیک ب ۳۰ درصد ب نمایندگان دیگر رای دادند.همچنین کم کاری ستاد امان زاده را هم نمی شود نادیده گرفت در محله ی ما افراد زیادی بودند ک توان رفتن و رای دادن نداشتند اما نه صندوق سیاری آمد و نه از ستاد امان زاده کسی آمد تا رای آنها را جمع آوری کند. درحالیکه در بندر و مقاله شاهد بودم ک قطره قطره رای تمام مردم را از در منازل جمع آوری نمودند.نمیدانم چه بگویم،باز حسر،باز شکست،باز ناامیدی،ای کاش ما مردم آق قلا متحد بودیم،یک نماز جمعه داشتیم،یک عیدگاه داشتیم،شاید در آنصورت یک دفتر و متحدتر میبودیم،ب امید آنروز خوب انشاءلله.با تشکر از سایت خوبتون.قانیم ترکمن،جانم آق قلا
نقل قول کردن
0 #4 مهمان 1395-02-12 09:45
اقا اصلا امان زاده جنتلمن خوب عالی ولی چه فایده ایی دارد؟مثل روز روشن وواضح بود که رای نمی اورد.به مردم پشت نکرد یعنی چی؟یعنی اگر باتابلو یکی ازجناحین می امدنتیجه میشد گرفت به مردم پشت کرده است؟ایشان خیلی دلشان میسوخت جلوی تک رای هارامیگرفت.حالا هی شب وروز بگویید خوب بود خوب بود درمانی به درد ملت میشود؟؟؟؟
نقل قول کردن
+5 #5 متحیر 1395-02-12 09:45
در محبوبیت بالای مهندس امان زاده شکی نیست و اینکه مردم این همه مدت پای ایشون ایستاده اند خود گویای همه چیزه. اما ترکیب جمعیتی گرگان و آق قلا طوری نیست که فقط با تکیه بر قومیت بشه انتخاب شد (بر خلاف غرب استان). به نظر بنده از عزیزان غیر ترکمن، فقط با قرار گرفتن در لیست اصلاح طلبی یا اصول گرایی می شه رای گرفت. این متاسفانه واقعیتی است که باید قبول کنیم. در دنیای مدرن، احزاب باعث پیشرفت جامعه می شن و ما هم نمی تونیم این رو کتمان کنیم. بنابراین بزرگان آق قلا اگر نمیخوان طعم تلخ شکست رو دور بعد هم بچشند باید چاره ای جدی بیاندیشند.
نقل قول کردن
+11 #6 حسرت 1395-02-12 10:45
کاش مردم و روحانیون مطرح آق قلا کمی از اتحاد و همبستگی و اتحاد مردم شریف و باوفی شهرستان های بندرترکمن،گمیشان،گنبد،کلاله و مراوه تپه یاد می گرفتند تا این داغ را بردل مردم آق قلا نمی گذاشتند.تاوقتی اختلافات روحانیون آق قلا وجود داره همین آش و همین کاسه‌است.روحانیون که باید الگوی بقیه باشند خود با دیگر اختلاف دارند و در صحنه هایی همچون انتخابات که باید از کاندیدای بومی حمایت کنند سکوت اختیار میکنند.کاش ...
نقل قول کردن
0 #7 لطفا منتشر کن، 1395-02-12 10:54
سلام،من نه چپی هستم نه راستی دلم برای صحرا می سوزد.پس لطفا منتشر کنید.
امانزاده متاسفانه نه خودش رفت مجلس نه گذاشت کس دیگر برود.کسی که نه ماصلاحات توپاری را قبول داشت و نه معتقد به گفتگو با سایر کاندیداها بود.کاندیداهایی مثل دکتر گرکز که وقتی متوجه شدند که امانزاده به هیچ صراطی مستقیم نیست،تصمیم گرفتند برای خاطر صحرا خودشان را کنار بکشند.
امانزاده کسی است که با این کارهایش باعث شد تا موج مشارکت مردم صحرا در دور اول از 70 درصد نگزرد.کسی که عملا جلوی اجرای فاز عملیاتی ایجاد موج مثبت جهت حضور مردم در انتخابات توسط ماصلاحات توپاری را در کل آباد گرفت.مگر ماصلاحات توپاری از کاندیدای خاصی حمایت کرده بود؟چرا دعوت مردم به انتخابات و دعوت مردم برای رسیدن به وحدت نظر را امانزاده به عنوان مانعی برای خودش دید؟
نقل قول کردن
+6 #8 شهروند 1395-02-12 13:01
به نظرم باید گرگان یک حوزه انتخابیه مستقل شود و آق قلا و بندرترکمن و گمیشان یک حوزه شوند و کردکوی و بندرگز یک حوزه انتخابیه شوند.................. با این شرایط شانس مردم آق قلا هم بیشتر می شود.... مثلا جمعیت کردکوی بندرترکمن گمیشان بندرگز را درنظر بگیرید چرا باید یک نماینده داشته باشند..؟؟؟؟؟؟ آق قلا هم همیشه قربانی گرگان شده است........ ترکمن سسی لطفا به این موضوع مهم هم توجه کنید...
نقل قول کردن
+5 #9 سن سبلی 1395-02-12 17:37
کاش بعضی ازخودفروش وطن فروش و.......مردم آق قلا به آقای امانزاده پشت نمیکردند واقعا برای اونها متاسفم من وافراددیگرکه ازمنطقه علی آبادبودیم به آقای امانزاده رای دادیم ولی متاسفانه .............بعدازاعلام نتایج واقعا دلم گرفت ازاینکه برادرانمان پا یه پای هم به همه روستاهای آق قلا رفتندبرای احقاق حق ازدست رفته قوم ترکمن ولی چه راحت بعضی ازخوفروخته ها اومدند وبه آقای......رای دادندحالا ببینید همین آقا یکباربه آق قلا میادمتاسفم براتون ای قوم فروشهای......
نقل قول کردن
+5 #10 سردار 1395-02-12 20:15
وقتی حمایت خانم آبشناس ازامانزاده وتربتی نژاد باآب وتاب
تمام اعلام شد سوالی مطرح کردیم که؛اگرتربتی نژادرفت و
امانزاده ماند ایراد کارکجاست!!؟؟
ازقدیم گفتن؛قارری دوشمان دوست بولماز
نقل قول کردن
+5 #11 مهندس نرم افزار 1395-02-12 22:39
آقای مهمان
تو که امانزاده را محکوم میکنی
سیاسترو تعریف کن.

افرادی مثل تو مانع رسیدن ایل به آرمانش شد.
نقل قول کردن
-2 #12 مهمان 1395-02-13 08:08
مهندس نرم افزار(آقای مهمان
تو که امانزاده را محکوم میکنی سیاسترو تعریف کن.
افرادی مثل تو مانع رسیدن ایل به آرمانش شد.)
امان زاده باید علت شکست دردرخودش ستادش اطرافیانش جستجو کند.جناب مهندس نرم افزارحتماکلمه امار راتاکنون شنیده ایی.میزان رای ها وجمعیت ها هم مشخص.ونامزدهم مستقل وخیلی محبوب دراق قلا نه درگرگان.شمابا یک جمع وتفریق حداقل شخص من راتوجیه کن امان زاده باچه فرمولی پیروز میشد؟
نقل قول کردن
+5 #13 محمود ایری 1395-02-13 14:22
سوال من اینه
چرا مردم اق قلا در انتخابات شرکت نکردند و از امانزاده حمایت نکردند ؟اینهمه بی تفاوتی ؟اگر بجای ایشان یک سیستانی بود به والا همه‌ی برادران سیستانی مان پای صندوق های رای هجوم می اوردند ! کو غیرت ؟مردم اق قلا به گنبد و بندر و گمیشان و سیمین شهر و کلاله و مراوه تپه نگاه کنند و یاد بگیرند
نقل قول کردن
+7 #14 محمود ایری 1395-02-13 14:38
کو غیرت ترکمن مردم اق قلا ؟
نقل قول کردن
+1 #15 آغلادم 1395-02-14 08:10
موتوری خواهم خرید،به جاده خواهم زد،خواهم رفت از این شهر تفرقه،خواهم رفت به بندر یا گنبد شایدم کلاله،شاید آنجا بتوان شاد زیست،اینجا که حتی آسمانش گریان از شکست است،نه به پل قدیم دل خواهم بست،نه به پنج شنبه بازار همچنان خواهم رفت،دورتر از آق قلا شهرهایست که مردمانش یک دل تر و متحدتر،آسمانش آبی تر و صندوق رای هایش پرتر،همچنان خواهم راند،اگرچه چشمانم گریان است،پاهایم خواهان رفتن نیست اما چاره ای نیست خواهم رفت از آق قلا...
نقل قول کردن
+2 #16 پایدار 1395-02-14 11:15
مردم اق قلا ۳۶ ساله نیازمند یک نماینده از خودشون هستن ، نماینده ای از جنس و از بین خودشان.
نیازی نیست حوزه ها را تغییر دهیم و یا به افراد منفعت طلبی چون ماصلاحات توپوری راه بندازیم ، ما یک نماینده میخواهیم نه دو نماینده ، بزارین گرگانی ها دوتا داشته باشن، ما باید همیشه به یک نماینده رای بدیم ، تک رای دادن تنها راه چاره میباشد، اگر الان عده ای از مردم به حرف یکسری منفعت طلب گوش نکرده و تک رای میدادن الان امانزده صاحب کرسی مجلس بود ، حالا پیدا کنید پرتقال فروش را
نقل قول کردن
+1 #17 مریم 1395-02-14 11:56
آخرین حرفهای امان زاده چهارشنبه شب در مسجد جامع:من مستقل آمدم،مستقل هستم،مستقل خواهم بود!!!آقای مهندس شما که تجربه چند حضور ناموفق در انتخابات مجلس را داشتین کمی باید منطقی فکر میکردید و قدر آرایی که ب شما دادند را بهتر قدر می دانستید و بجای همراهی با مهره های سوخته از ائتلاف با تربتی یا هزارجریبی استقبال مینمودید تا این داغ رو بر دل مردم شهرستان آق قلا نمی گذاشتین.همون شب فهمیدم جمعه هیچ شانسی نداریم،واسه حرفهایی مثل من مستقل هستم تره ای هم خرد نمیکنند،ولی اگه ائتلاف مینمودید الآن شما مسافر بهارستان میبودید.مستقل آمدن خوبه ولی نه این حوزه ی انتخاباتی و نه در مجلس.کسیکه جزو گروه اصلاح طلب یا اصول گرا نباشه با وجود راهیابی ب مجلس هم نمیتونه هیچ کاری انجام بده و حرفاشو ب کرسی بنشونه.
نقل قول کردن
0 #18 مصلحت توپارى 1395-02-16 22:32
من به مهندس امانزاده از ته دلم خدا قوت ميگم خودم از طرف مردم شهرستان اق قلا كه به مهندس راى دادند وبه غيرت تركمن بودنشون افتخار آفريدند دراين انتخابات تنها مهندس وطرفدارشون نارحت نبودند بلكه تركمن هاى تركمن صحرا از ته دلشون نارحت هستند ولى ازاينجا به را...ر و ح........ل تبريك ميگم كه نماينده غير بوميشون را به بهارستان فرستادند .!؟
نقل قول کردن
0 #19 محمد 1395-02-22 00:49
88 هزار رای در آق قلا بنا بر آمار فرمانداری داریم از این تعداد حدود 10 هزار مربوط به برادران سیستانی هستند که بیش از2 هزار رای به امان زاده دادنداگر این مقدار مانده را که حدود 78 هزار رای میشود منهای 10 هزار نفری بکنیم که پای صندوق حاضر نمیشوند میماند 68 هزار رای یعنی با مشارکت حدود 85 درصدی ما حداقل بدون احتساب آرای سیستانی ها وگرگانی ها که در مرحله دوم 6هزار رای بود بود ما بالغ بر 68 هزار رای داریم ولی کو مشارکت؟! عوامل این نا امیدی که امان زاده تمام سعی خود را برای برداشتن آن از ذهن مردم کرد تا با حضوری پر رنگ با مشارکت بالای 90 درصد پای صندوق رای حاضر شوند چه کسانی بودند، چه کسانی بر طبل نمیشود کوبیدند همه صندوق ها به زور بالای 50 درصد مشارکت میرسیدند مردم آق قلا خسته اند از دو روی ونفاق یک بار مشارکت خود را به 90 درصد برسانیم آنوقت ببینید چقدر رای دارید این را هم از برادران سیستانی باید یاد بگیریم که با چنگ ودندان از یک رای خود هم برای فرستادن نماینده بومی نمیگزرند حال بماند که این وسط کسانی رای مردم آق قلا را به مصادره جناحی میگزارند ،پس باید باور کنیم که از ماست که بر ماست.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر