c_300_250_16777215_10_images_tak23.jpg

ترکمن سسی ،فرشاد نظری – فعال مذهبی: در این مقاله کوتاه سعی داریم هویت اصلی گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام که همان داعش است را به شما بزرگواران آشکار کنیم و در ادامه مطلب هم برخی عقاید اینها را خواهیم گفت تا بدانید این خبیث ها هیچگونه ارتباطی به اهل سنت راستین ندارند و بلکه دشمن اسلام هستند. البته شایان ذکر است که هویت اصلی این گروه بر همه آشکار شده ولی باز بهتر دیدیم بیشتر توضیح بدهیم.


ریشه داعش به جماعت توحید و جهاد می‌رسد که در سال ۱۹۹۹ به رهبری ابومصعب الزرقاوی تأسیس شد و در سال ۲۰۰۴ به شبکه القاعده پیوست و پس از آن به القاعده عراق معروف شد.
این گروه که وارد جنگ با دولت عراق و نیروهای آمریکایی مستقر در عراق شده بود در سال ۲۰۰۶ با چندین گروه اسلام‌گرای دیگر ائتلاف کرده و مجلس شورای مجاهدین را تشکیل داد که یک قدرت مهم دراستان انبار وسیع ترین استان عراق محسوب می‌شد. در ۱۳ اکتبر همین سال مجلس شورا به همراه چند گروه شورشی دیگر دولت اسلامی عراق را تشکیل داد. ابوایوب المصری و ابوعمر بغدادی دو رهبر اصلی دولت اسلامی عراق بودند که در ۱۸ آوریل ۲۰۱۰ در عملیات ارتش آمریکا کشته شدند و ابوبکر بغدادی جایگزین آنها شد.
با آغاز جنگ داخلی سوریه نیروهای دولت اسلامی وارد سوریه نیز شدند و در ۸ آوریل ۲۰۱۳ نام دولت اسلامی عراق و شام را بر خود نهادند و از آن پس با نام مخفف داعش معروف شدند
. آنها به سرعت بخش‌هایی از شمال شرقی سوریه را تصرف کرده و شهر رقه را به عنوان پایتخت خود انتخاب کردند. سپس همزمان با اقدام نظامی در سوریه به عراق حمله کرده و موفق شدند رمادی و فلوجه به عنوان مهمترین شهرهای استان انبار در عراق را به قلمرو خود اضافه کند. در ژوئن ۲۰۱۴ مهمترین موفقیت داعش با تصرف موصل ـ دومین شهر بزرگ عراق ـ به دست آمد.
این گروه تروریستی  در سال 2014 حکومت اسلامی را برای خود و همچنین خلیفه جهانی اعلام کرد و ابوبکر البغدادی را خلیفه اعلام کردند.
ایدئولوژی فکری اینان تکفیر هست یعنی به غیر از خودشان سایر مسلمین را کافر دانسته و می گویند اگر گروهی از ما پیروی نکنند خون آنها مباح است و متاسفانه با تفکرات انحرافی خود دارند تیشه به ریشه اسلام عزیز می زنند.
عقبه داعش و جریان تکفیر :
 در اصل عقبه این جماعت همان وهابیت است که ادعای سلفیت دارد و به راحتی آب خوردن جماعت مسلمین را تکفیر می کنند. ریشه این وهابیت برمی گردد به خوارج زمان حضرت علی  رضی الله عنه که حضرت با آنها جنگ کردند. و ابن عمر در روایتی درباره این خوارج می فرمایند.
کان ابن عمر َ(رضی الله عنهما ) یراهم – ای الخوارج- شِرارَ خلقِ الله تعالی و قالَ: إنطلقوا إلی آیاتٍ نزلتُ فی الکفّار فَجَعَلُوها علی المؤمنین. حضرت عبدالله ابن عمر (رضی الله عنهما ) خوارج را بدترین مردمان می دانست و می گفت: دنبال آیاتی که درباره کفار وارد شده اند می روند، و در مورد مسلمانان آنها را به کار می گیرند.
این جماعت وهابیت هم همین گونه هستند که سراغ آیاتی که درباره کفار نازل شده رفته و آنرا به مسلمین نسبت میدهند.حتی در احادیث رسول الله وجود دارد که ایشان آمدن این جماعت تکفیری وهابیت را گفته اند. که حدیث معروف شاخ شیطان از این جمله هست.
خلاصه کلام این جماعت تکفیری هیچ گونه ربطی به اسلام و اهل سنت ندارند و همچنان که خودتان هم مشاهده میکنید حتی چندین و چند نفر از اهل سنت را هم گردن زدند و کشتند.
 برای این جماعت اهل سنت یا سایرین هیچ فرقی ندارد ایدئولوژی فکری اینان همان تکفیر و مباح دانستن خون مسلمانان هست. که متاسفانه مشاهده می شود که به بدترین شکل ممکن مسلمین را شکنجه داده و به شهادت می رسانند.تفکرات اینان در تمام زمینه ها کاملا با اهل سنت متفاوت است.در مسائلی مثل زیارت قبور و یا توسل و سایر مسائل.
اینان بدلیل جهل گسترده خودشان حقایق را درک نمی کنند و به زعم خود سایر اهل سنت کافر شدن و مشرک هستن.
و متاسفانه می بینیم که چه بی حرمتی ها که به قبور صحابه و سایر اموات مسلمین می کنند و خلاصه کلام اینکه تفکرات این گروه  در تضاد آشکار با عقاید اهل سنت هستند.
رد توسل به عنوان باور عمومی همه مذاهب اهل سنت :
مسئله توسل چیزی هست که امری کاملا مشروع هست در بین تمام چهار مذهب اهل سنت و چون این گروه اعتقادی به این چیزها ندارد سایرین را تکفیر کرده و مشرک می پندارند.حضرت ابن حجر(رح)  از علمای درجه یک اسلام در کتاب الجوهر المنظم می نویسد: از جمله چیزهای که باعث تکه تکه شدن پیکره اسلام و مایه نفاق میان مسلمانان گردید ، خرافاتی بود که از سوی ابن تیمیه وارد جامعه مسلمانان شد . او برای اولین بار مسأله استغاثه و توسل به پیامبر بزرگوار اسلام را رد نمود؛ نظریه که هیچ یک از علمای قبل از او ، مبدع آن نبودند.
در سایر کتب اهل سنت هم این مساله  به وفور یافت می شود. بطور مثال در ردالمختار علامه شامی از بلندپایه ترین علمای احناف و در کتابی که شاید 98 درصد فتواهای اهل سنت این کتاب است می فرمایند که مسئله توسل  تمام امت از گذشته تا حال قبول دارند و امری مشروع است جز پیروان ابن تیمیه که ایشان همکه نیاز به معرفی ندارد از بنیانگذاران تفکر تکفیری هست.
فی الرّد :َقَالَ السُّبْكِيُّ : يَحْسُنُ التَّوَسُّلُ بِالنَّبِيِّ إلَى رَبِّهِ وَلَمْ يُنْكِرْهُ أَحَدٌ مِنْ السَّلَفِ وَلَا الْخَلَفِ إلَّا ابْنَ تَيْمِيَّةَ فَابْتَدَعَ مَا لَمْ يَقُلْهُ عَالِمٌ قَبْلَهُ.                  ردالمحتار - (ج 27 / ص 5)، شامله.
وفی شرح الوقايه :وقد عُدَّ من آداب الدعاء: التوسل بالأنبياء والأولياء على ما في «الحصن الحصين»: وجاء في رواية: «اللهم إني أسألك بحقّ السائلين عليك، وبحقِّ ممشايَ إليك، فإني لم أخرج أَشَراً ولا بَطَراً». الحدي  شرح الوقاية لعلي الحنفي - (ج 5 / ص 280)
البته مطالب درباره این جماعت بسیار است.
حرمت قبور و بنای سنگ قبور :
مطلب دیگری که شما به کرات از این افراد منحرف مشاهده کردید تحریم بنا بر روی قبور هست که این افکارشان به طور کلی اشتباه است. این گروه  بنا بر قبور را بدعت وحرام و خلاف سیره صحابه(رضی الله عنهم) می دانند و لذا قبور و بارگاه ها را خراب می کنند .  در این متن ساخت بارگاه قبور را در سیره سلف بررسی می کنیم.
 یكی از بهترین مصادیق، قبر پیامبراکرم (صلی الله علیه وسلم) است كه مربوط به عصر صحابه است. در زمان خود صحابه، اولین كسی كه برای قبر نبی مكرم(صلی الله علیه و سلم) دیوار بناء كرد، حضرت عمر(رض)  بوده است.(وفاء الوفاء سمهودی، ج2، ص541) ام المومنین عایشه (رض)در كنار قبر پیامبر اكرم(صلی الله علیه وسلم)، قبل از این كه دیواری بر اطراف قبر نبی مكرم (صلی الله علیه وسلم) بناء شود و بعد از بناء دیوار، در آنجا هم سكونت داشت و هم عبادت می‌كرد.(همان، ج2، ص544).  حضرت عبدالله بن زبیر(رض) آمد این حائط را از بین برد و بناء جدیدی ساخت. عمر بن عبدالعزیز(رض) آمد این بناء را از نو ساخت و توسعه داد. ولید بن عبدالملك(رض)،  به عمر بن عبدالعزیز(رض) كه از طرف ایشان حاكم مدینه بود، دستور داد تا حرمی كه بر روی قبر نبی مكرم(صلی الله علیه وسلم) است را از بین ببرد و توسعه بدهد و حجرات زنان پیامبر اكرم(صلی الله علیه و سلم) را هم وارد حرم پیامبر اكرم كند(.البدایة و النهایة، ج9، ص89)
جالب این كه قبر سلمان فارسی(رض) در مدائن، توسط صحابه و تابعین بناء شد.(تاریخ بغداد، ج1، ص163)   قبر طلحه و زبیر(رضی الله عنهم) كه در جنگ جمل كشته شدند و در بصره بود، بر روی قبر آن دو صحابی جلیل القدر ، توسط صحابه و تابعین، بناء و حرم ساخته شد.(رحلة ابن بطوطة، ج1، 187/ المنتظم ابن جوزی، ج4، ص387) قبر ابوایوب انصاری(رض) صحابه نبی مكرم(صلی الله علیه و سلم) كه در سال 52 در جنگ روم به شهادت رسید، در تركیه در شهر وان، دارای گنبد و زیارتگاه و بارگاه است. قبر امام مالك در مدینه بوده و زیارتگاه عموم مردم بود. قبر امام محمد بن ادریس شافعی، در مصر زیارتگاه مردم است. قبرامام  ابوحنیفه وامام احمد بن حنبل در بغداد مورد توجه است. و بسیاری از قبور اولیا و صلحا در اقصی نقاط جهان.
حتی این خبیثان بارها و بارها قصد تخریب مقبره رسول الله را داشتند که با تهدیدات جوامع اسلامی و ترس از مسلمین این کار را ترک کردند.
برادران و خواهران عزیز حال خودتان قضاوت کنید که این جماعت بویی از انسانیت نبرده اند و قلب هایشان مثل آهن هست و به کوچک و بزرگ هیچ گونه رحم و مروتی نشان نمی دهند .بارها دیدیم کودکان چهار پنچ ساله را داخل روغن داغ انداختن و به طرز زجر اور آنها را شهید کردن و این کارهایشان خلاف اسلام هست.
اسلامی که در آن آمده که حتی اگر حیوانی را قصد کشتن دارید باید زود و سریع بکشید و زجر ندهید ا. اسلامی که حتی به کشتن حشرات و حتی مورچه هم حد و حدود و احکامی تعیین کرده است. حال این افراد به طرق مختلف مسلمین را به جرم اینکه وهابی نشدند و از آنان حمایت نکردن به شکل  دردناکی به شهادت می رسانند.
در کجای اسلام آمده است افراد را با اره برقی تیکه تیکه کنند؟؟ در کجای اسلام آمده که مسلمین را تکفیر کنند؟؟ در کجای اسلام آمده که کودکان بی دفاع را بکشند؟ رسول الله همیشه در جنگ ها دستور میداد با پیرزنان و مردان و کودکان کاری نداشته باشید. و هزاران هزار سوال دیگر که ما باید از این گروه تروریستی بپرسیم.
 متاسفانه بر اثر تبلیغات واهی اینان، افراد زیادی به این گروه پیوستند و خودشان را به هلاک شدن انداختند. دوستان بزرگوار از این گروه ها برحذر باشید. فکر نکنید پیوستن به این گروه ها جهاد است بلکه هلاکت محض است. و چیزی جز گناه کاری نیست و جدا خودداری شود. اینان افکار بسیار پلیدی دارند، جالب این است که حضرت علی رضی الله عنه هم روایتی فرمودن در اینده جماعتی خواهند آمد که پرچم هایشان سیاه و موهایشان مثل موی زنان بلند و قلب هایشان مثل آهن و لقب هایشان با کنیه اشان است مثلا ابو فلان .یا  می فرمایند که آنها را با شهرشان صدا میزنن مثلا البغدادی یا المصری و.. که اگر یک به یک بررسی کنیم تمام اینها در این جماعت تکفیری مشاهده میشود .این روایت را نعیم بن حماد استاد بخاری در کتاب فتن ذکر کرده است.
خلاصه کلام برادران و خواهران گرامی حال که هویت اصلی این گروه و ایدئولوژی فکری اینان که بر اساس تکفیر و مباح دانستن خون مسلمین است را متوجه شدید شدیدا بر حذر باشید که اینان هیچ گونه ربطی به اهل سنت راستین ندارند.
 تمام علمای اهل سنت اینان را گمراه و گمراه کننده توصیف کردند و در اقصی نقاط جهان همگی آنها این گروه ها را محکوم کردند. خداوند شر آنان را از سر مسلمین کم کند.
بدلیل اطاله کلام عذرخواهی میکنم. امیدوارم اطلاعاتی هرچند کوچک درباره این جماعت تکفیری داده باشیم به شما برادران و خواهران گرامی. خداوند به همه ما توفیق دهد و در روز قیامت به دیدار رسول الله نائل بشویم و شفاعت ایشان شامل حال همه ما مسلمین شود.آمین یا رب العالمین

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر