c_300_250_16777215_10_images_1237525555254.jpeg

محمد سعدی:در راستای نیاز های امروز جامعه مان در ارتباط با مباحث سیاسی و انتخاباتی و... متاسفانه عدم تحمل عقیده مخالفان دامنگیر جامعه شده و احساس می گردد دوستان و برادران گرامی به شدت از ویژگی های یک جامعه مدنی و تحقق بخشی وحدت در عین کثرت فاصله می گیرند.

 

لذا در هر فرصتی که  به دست آورند سعی در گزند به یکدیگر دارند و از پرخاشگری های آرام و تند پرهیز ندارند.

 

در راستای اصلاح این وضعیت چندنکته به شرح ذیل به نظرم مفید آمد که حضور دوستان ، برادران و سروران گرامی ایفاد می گردد :

 

1. مهاتما گاندی رهبر فقید هندوستان و تدوینگر دکترین « انقلاب بدون خشونت و خونریزی از طریق مبارزه منفی » می باشد که اعتقاد داشته اند: « ما فقط به وسیله عشق می توانیم عقیده مخالفان خود را تغییر دهیم، نه با تنفر . تنفروحشیانه ترین شکل خشونت است » .

 

2. به نقل از حکایات شیخ سعدی ( شاعر قرن هفتم هجری قمری ) « از فرزانه ای پرسیدند ادب از که آموختی ؟ گفت « از بی ادبان ». گفتند « چگونه؟ » گفت « هرچه آنان کردند من نکردم ».

 

3. این موضوع از نیاز های اساسی جامعه امروزمان است و لازم است هرچه میتوانیم از کسانی که به بهانه ها و استدلال های مختلف بر اختلاف ها و دوری افراد جامعه از یکدیگر را دامن می زنند دوری بجوییم.

 

4. به جای آن کوشش نماییم تا با حفظ احترام و برادری ها موارد را فقط در حد اختلاف نظر و آراء و عقاید حفظ نموده و سعی کنیم نماد وحدت در عین کثرت باشیم.

 

5. این موضوع تحقق نمی یابد مگر تخطئه کردن یکدیگر را کنار بگذاریم و فقط منتقد و نقد کننده آراء و عملکردها باشیم.

 

6. در این راستا توجه داشته باشیم که نقد کردن فقط بزرگنمایی عیب ها وایرادها نیست،بلکه در کنار آنها آثار مثبت حتی به میزان اندک را ازنظر دور نکنیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر