c_300_250_16777215_10_images_shahrdari56.jpg

...شورای شهر بندرترکمن به پوریا میر زنجانی رای داد

ترکمن سسی ،طاهر جانی:با گذشت 5 روز از رسانه ای شدن انتخاب مهرداد پورقاز بعنوان شهردار جدید بندرترکمن و عدم تمکین سه عضو معترض نسبت به آن(جبار ایری-کمال یارعلی-حالجان چوگان)که با ترک جلسه شورا در روز چهارشنبه و عدم شرکت شان طی جلسات روزهای پنج شنبه و شنبه گذشته همراه بود بعدازظهر دیروزشنبه ارازگلدی رجب پور درتوضیح وضعیت اعضای معترض به انتخاب مهرداد پورقاز گفت:درصورت شش بار غیبت متوالی اعضای یاد شده در جلسات شورا طبق قانون همگی از عضویت عزل شده و ادامه کار شورای شهر بندرترکمن با ورود نفر علی البدل تا پایان دوره 5 نفره خواهد بود.


 اما همه چیز آنگونه نبود که وی توضیح داد زیرا در نشست امروز که  سه عضومعترض هم حضور بهم رسانده بودند پوریا میر زنجانی(کارشناس دفتر فنی استانداری)بعنوان شهردارجدید معرفی شد.افراد نزدیک به شورای شهر می گویند هرچند از هفته ها قبل جلال ایری گزینه انتخابی ائتلاف اکثریت شورا(جبار ایری-کمال یارعلی-حالجان چوگان-علی پورقاز)بود لیکن در اولین نشست انتخاب شهردار مربوط به روز چهارشنبه گذشته علی پورقاز به ائتلاف ارازگلدی رجب پور،زبیده سوقی و رشید کم پیوست تا مهرداد پورقاز بعنوان شهردار جدید معرفی شود.
تحلیل گران پیش بینی می کردند به رغم به میان کشیده شدن نام هایی نظیر محمد کیقبادی و برخی افراد مطرح دیگر مهرداد پورقازکماکان انتخاب نهایی ائتلاف اکثریت شورای شهر بندرترکمن خواهد بود خاص آنکه در روز پنج شنبه گفته  شد میر زنجانی از گزینه شهردار شدن انصراف داده بود. ولی در جریان جلسه صبح امروزمشخص گردید گروه معترضین ضمن تمرکز روی موضوع انتخاب میر زنجانی،در طول غیبت شان به رایزنی با زبیده سوقی پرداخته و موفق شده اند رای وی را برگردانند تا نهایتا میر زنجانی بتواند از مهرداد پورقاز پیشی بگیرد.
دقایقی پس از درج خبر انتخاب پوریا میر زنجانی،برخی طرفداران نزدیک به مهرداد پورقاز نسبت به قضیه واکنش منفی نشان داده و تغییر انتخاب شورا آنهم در فاصله کمتر از پنج روز کاری را مضحک خواندند.ارازگلدی رجب پور در توضیح موضوع انصراف میرزنجانی که قبلا ازسوی این عضو اطلاع رسانی شده بود گفت که آن انصراف شفاهی و قابل برگشت بوده است.همچنین شنیده شد زبیده سوقی دلیل تغییر تصمیمش (میر زنجانی بجای پورقاز) را به نفع مردم دانسته و اظهار کرده که نفع عموم را به مسائل دیگر ارجع می داند.یک عضو نزدیک به مهرداد پورقاز هم گفت:لابد درانتخاب نامبرده به تاریخ روزچهارشنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه منافع غیر مردمی درکار بوده است وگرنه وی را نیامده حذف نمی کردند.
آگاهان می گویند مهرداد پورقاز اواخرهفته گذشته با اطمینان از انتخابش جشن محفلی به راه انداخته و رفتار انجام شده با این شهروند به دور از شان می باشد.ظاهرا نزدیکان پورقاز انتظار داشتند اعضای طرفدار وی در شورای شهر به سادگی زیر بار یک انتخاب دیگر نرفته و مانند گروه معترضین ترک جلسه می کردند.پاره ای شنیده ها از رای مخفی اعضای شورا در جلسه امروز اطلاع رسانی می کنند با این حال و به نقل از رجب پور گفته می شود او ازشب گذشته درجریان تغییر تصمیم سوقی قرار داشته است.دلایلی وجود دارند که نشان می دهند علی پورقاز از ماجرا بی خبر بوده و رشید کم هم درپاسخ گفت که درآخرین لحظات برگزاری مانده تا برگزاری جلسه ازجریان مطلع شده است.

دیدگاه‌ها  

+15 #1 شهروندان 1395-02-26 23:21
شورای شهر بندرترکمن آبروی بندر رو برد...دارند چی کار می کنند ؟///؟؟؟ چه خبره به خدا ؟ این همه حاشیه این همه بچه بازی خوب نشد که این ها کاره ای نیستند وگرنه مردم رو به خاک سیاه می نشاندند..
نقل قول کردن
+13 #2 سردار 1395-02-27 00:26
البته از طرفی هم راست گفتند خانوم سوقی، که نفع مردم رو دلیل تغییر نظرشون دونستن، اخه خودشون هم جزء مردم حساب میشن دیگه :))
نقل قول کردن
+17 #3 گ ق 1395-02-27 06:51
خانم سوقی همه را به تمسخر گرفتند کسیکه اراده ای از خودش اراده ای ندارد چگونه بر کرسی شورا نشسته وبرا مردم کار انجام میدهد معلوم کرد ادم بی خاصیتی است
نقل قول کردن
+17 #4 پایدار 1395-02-27 08:00
بسیار تاسف باره چنین حرکاتی ، حتما در اخرین لحظات وعده های جدیدی(رشوه) به اعضای محترم داده شده ، نهایتا مشخص خواهد شد که این انتخاب به نفع مردم بوده یا منافع یکسری فرصت طلب ، انشاالله که خطم به خیر شود .
نقل قول کردن
+20 #5 نوری 1395-02-27 08:16
به این سادگی با ابروی افراد بازی می کنند.دلم به حال آقای مهرداد پورقاز می سوزه.افراد دمدمی مزاج که هر لحظه رنگ عوض می کنند ورایشان راعوض می کنند چطور می توانند برای شهر تصمیم گیری بکنند در حالی که میان خودشان اختلاف شدید بر سر سهم خواهی بیشتر در جریان هست.بیشتر از مهرداد دلم به حال مردم بدبخت بندر ترکمن می سوزه که چنین نمایندگان منفعت طلبی دارند.خدا آخر وعاقبت ما را به خیر کند
نقل قول کردن
+16 #6 شهروند 1395-02-27 09:27
این انتخاب درستی بوده نقش بازیگری جبار ایری در برد آقای زنجانی در وقت اضافه را نشان میدهد
نقل قول کردن
+27 #7 همشهری 1395-02-27 10:28
باسلام خدمت عزیزانی که با شورا اختلاف دارند.وقتی میبینید که اینگونه خودشان شمارا بالا آوردند و اکنون که منافع خودشان زیر سوال و به خطر افتاده، شمارا کنار میکشند، به نظر من ، هرگز به میدان نیایید.که در آخر فقط جنگ و نزاع بینتان خواهد بود.و بی آبرویی. که در این دوره ، شوراهای خیلی شهرها از هیچ چیزی برای زیرپاله کردن دیگران ، مضایغه نکردند.مراقب شوراهای ی که آبروی خودشان مهم نیست برای رسیدن به اهدافشان ، باشید و از همینجا کنار بکشید.میبخشید که صریح و بی پرده گفتم.که از شوراهای ترکمن صحرا آموختم بی پرده دیگران را به چالش کشیدن را.ره صدصاله پیمودند برای جمع کردن آبرو .بخاطر هیچ،به راحتی آبروی دیگران را بازیچه ی خود قرارندهیم.که ریختن آبرو فقط چند لحظه است.باچندحرف نامربوط.خداآبروی مارا حفظ کند.چند روز در مرکب و مقامی هستیم.فکر نکنیمدر مقام خدایی شدیم . حکم خدا کجا.حکم ماکجا.
نقل قول کردن
+18 #8 مختومقلی 1395-02-27 19:58
دوستان ظاهرا هدف گمشده ای در تصمیم گیری های شورای شهر وجود داشته که صرفاً با انتخاب آقای میرزنجانی هدف موردنظرقابل دسترسی برای اعضای دلسوز وآینده نگر شورای بوده است که درآینده مشخص خواهد گردید.خداقوت اعضای دلسوز شورای شهر وآفرین به خلوص نیت شما در انتخاب شهردار بندرترکمن. مردم فهیم شهر بندرترکمن در انتخابات آتی شورای شهر نیز این خلوص نیت شما را فراموش نخواهند کرد.
نقل قول کردن
+17 #9 مختومقلی 1395-02-27 20:41
پیشنهادمیشود به برخی اعضای محترم ودلسوز شورای شهر که برای جلوگیری از هرگونه سوء برداشت از عملکرد اخیرشان در انتخاب شورای شهر و رد هرگونه تاثیرات دلایل شخصی در انتخاب شهر به جای منافع مردمی به سوالات ذیل پاسخ دهند:
1_ دلیل تغییر موضع خانم سوقی در طی سه روز به میزان شناخت ایشان از تواناییهای آقای میزنجانی می باشد و این شناخت چگونه ودر چه مدتی حاصل شده است.
2_ تجربیات قبلی نشان دهنده این موضوع است که نظرات و ایده های آقای ایری وخانم سوقی با هم همسو نبوده و لیکن در انتخاب اخیر شهردار اتفاق نطر داشته اند. آیا این اتفاق نظر همان منشاء شناخت قبلی این دوستان از تواناییهای آقای میرز جانی داشته یا هدف صرفاً ردکردن انتخاب قبلی بوده.
نقل قول کردن
+13 #10 مختومقلی 1395-02-27 23:21
تو دوره های بعدی شورا شهر باید مردم دنبال متخصصین غیر بومی که در مناصب دولتی نیز جایی دارن رای بدن تا بدون واسطه حداقل منفعت این انتخاب برای خود مردم ساده شهر برسه ونیازی به غیبت افراد تو جلسات نداشته و به زحمت افتادن دوستان دلسوز شهر نباشه.
نقل قول کردن
+18 #11 مختومقلی 1395-02-27 23:33
ایکاش دوستان با این برد ارضا شده باشن منبعد برن دنبال بازیهایی که منفعتش تو جیب مردم بره بازی های قبلی رو بس کنین. بندرترکمن رو دریابین.
نقل قول کردن
+21 #12 تركمن 1395-02-28 08:27
باسلام وخسته نباشيد خدمت دوستان عزيز،به نظر بنده تصميم اخير دوستان شوراي شهر در انتخاب آقاي مير زنجاني همانند انتخاب شهردار قبلي هدفدار(سياسي و يا اقتصادي) مي باشد و تا زماني كه همچنين دوستاني در مسند تصميم گيري براي شهرمان باشند وضعيت ما از اين بهتر نخواهد شد.پس وظيفه ما مي باشد كه در انتخابات آتي آگاهانه تر ( با در نظر گرفتن عملكرد بسيار ضعيف دوستان شوراي شهر )تصميم بگيريم .
نقل قول کردن
0 #13 X2 1395-02-29 10:58
قضيه رو خيلي ساده ببينيم:
نظر خانم سوقي صرفا بدليل مخالفت و خصومتي هست كه با شخص مهندس جلال ايري دارن و ميخاستن هر كسي انتخاب شوند غير از ايشون وقتي علي پورقاز رو راضي ميكنن كه به ايري راي نده و بياد تو تيم رجب پور، خانوم سوقي كه بدليل عدم انتخاب ايري ارضا شدن ،حالا برگه ي مهرداد پورقاز رو ميشه . اون 3 نفر ديگه كه جلسه رو ترك ميكنن.بعدا راي 3 نفر بر ميگرده روي پوريا ميرزنجاني، خانم سوقي هم كه از انتخاب نشدن ايري مطمئن ميشه انتخابش بر ميگرده به سمت ميرزنجاني. اين كه ميشه قضيه انتخاب شدن ميرزنجاني.

شايد مناسب ترين گزينه هم همين ميرزنجاني باشه با توجه به حضورش براي مدتي تو استانداري و روابطشون و مسلما براي ايشون صرفا حضور تو شهرداري تركمن ميتونه كارنامه اي باشه براي حضور تو مناصب بالاتر و اينجارو يه سكوي پرتاب ببينن و به همين دليل احتمال داره همين نظر منشا خير بشه براي ما.( در مقابل كساني كه براي شهردار شدنشون جشن و ... ميگيرن)
نقل قول کردن
+8 #14 امیر 1395-02-31 17:36
باتوجه به اینکه بنده در بندر ترکمن ساکن نمیباشم وهر سال مدت محدودی را در بندر به سر میبرم در هر بار سفرم به بندر همیشه تاسف خوردم که چرا شهردارو شورای شهر قوی نداریم .چرا هیچ گونه پیشرفتی در بافت شهر و در زیر ساخت ها ایجاد نشده .خیابان های بندر ظرفیت این همه وسیله نقلیه را ندارند واین شهر کلا احتیاج به تغیرات اساسی دارد وجای تاسف که اشخاصی که به عنوان مسؤل انتخاب میشوند فاقد صلاحیت لازم میباشند .
نقل قول کردن
+4 #15 ستایش 1395-02-31 22:21
باسلام من هم بندر ترکمنی هستم لیکن دربندرترکمن زندگی نمی کنم لیکن به شهر خودغبطه می خورم ای کاش اعضای محترم شورای شهر که منتخب مردم میباشند ومردم به انها اعتماد کرده اندمی بایستی رفتار دموکراتیک از خودنشان می دادند وجهت انتخاب شهردار فراخوان می دادند واز افرادی که درخود توان خدمت کردن به شهر را درخود می دیدند ضمن درخواست رزومه کاری وبرنامه می خواستند وبراساس رزومه خصوصاوبرنامه فرد شهردار را انتخاب می کردند ضمنااین کار را میبایستی با حضور رسانه های گروهی انجام میدادند وافراد نیز ضمن تشریح برنامه خود نسبت به اجرایی بودن وتوان اجرایی اش دفاع میکرد تابهترین انها انتخاب میشدبااین کار شائبه سیاسی کاری ومنافع شخصی اعضای شورا برای مردم اشکار می شدلیکن دربین اعضای شورای شهر منافع شخصی برمنافع شهر اولویت دارند ومیدانند بیشتر ازیک دوره نمی توانند منتخب مردم باشندوبایستی قدرفزصت را بدانند که همان منافع شخصی است نه منافع شهر که درپشت ان خدمت به مردم نهفته است
نقل قول کردن
+2 #16 ابادي 1395-03-05 04:01
وضعيت شهرها و روستاهاي توركمن صحرا رو اكه با هم مقايسه كنيم وضع بندر توركمن و كمش دفه از همه بدتر بوده جه از نظر رسيدكي به شهر و جه از نظر اجماع مردمي هيج موقع مردم شهر توي يك جبهه نبودن كه هيج توي بو و سه جبهه هم نبودن از موقعي كه من يادمه سر همه مسائل جند دستكي بوده خدايي يك شهر ساحلي وضعش بايد اين باشه تا كي كمش دفه و بندر توركمن رو توي اين وضع ديد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر