c_300_250_16777215_10_images_011111111111111112.jpg

ترکمن سسی،عبدالمناف آق ارکاکلی-مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی در جوار مزار این شاعر نامی چون سال های گذشته برگزار شد.

 

مراسمی که از اهمیت خاصی برای خواص ترکمن صحرا برخوردار است و به نوعی گردهمایی بزرگ فعالان ترکمن محسوب می شود،جایی که حضور در آن برای فعالان فرهنگی،ادبی،سیاسی ترکمن صحرا تبدیل به عرفی نانوشته شده است چرا که این مراسم پتانسل مناسبی برای نشست های سیاسی،فرهنگی و اجتماعی فعالان ترکمن صحرا دارد.

 

امسال اعضای کمیته های برگزاری مختومقلی فراغی چون سال های قبل مشخص و رسانه ای شد،اعضایی که افراد بی ادعایی آنرا تشکیل دادند ولیکن برخی از آنها فقط به دنبال برند سازی برای خویش و عرض اندامی بیشتر بودند،در واقعیت امر مراسم مختومقلی در سالهای گذشته تبدیل به عرصه ی عقده گشایی برخی از به اصطلاح فعالان ترکمن شده است که جایگاهی برای خویش نزد مسئولین و مردم پیدا کنند به همین دلیل نیز سعی دارند در مراسم های مختومقلی بیشتر خود را برجسته سازند و با حضور در صف اول خودنمایی کنند.

 

این افراد هرگونه نقدی نسبت به مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی را برابر با زیر سوال بردن اعمال خویش قلمداد می کنند و به همین دلیل تحمل شنیدن کوچکترین نکات منفی این مراسم را ندارند چرا که خود را مسئول و لیدر برگزاری این مراسم معرفی می کنند.

 

جای خالی برخی از این مدعیان در مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی در روز سی ام اردیبهشت ماه احساس شد و دلیل آن نیز حضور این افراد در همایش اصلاح طلبان کشور بود،روزی که مراسم بزرگ مختومقلی فراغی برگزار شد اولویت بزرگواران منافع جناحی و حضور در همایشی سیاسی بود.

 

رسانه ی مدعی این حضار نیز در پوشش اخبار همایش اصلاح طلبان کشور سعی بیشتری داشت و مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی برای وی کم اهمیت تر از این همایش بود گویا این رسانه قبل از اینکه متعلق به ترکمنها باشد متعلق به جناح های سیاسی است.

 

از سویی دیگر برخی از اعضای کمیته های برگزاری مختومقلی فراغی در این همایش حضور نداشتند،اعضایی که ترکمن ترکمن کردن آنها به گوش فلک هم رسیده است و پس از گاف های سیاسی و اجتماعی خویش صحبت از منافع ترکمن ها می زنند،در حالیکه جز رانت خواری و برند سازی برای خویش هدف دیگری ندارند،از وجاهت بزرگواران همین بس که مراسم مختومقلی فراغی را رها کرده به دنبال اهداف سیاسی خویش می روند گویا فراموش کردند چه سخنان آرمان گرایانه ای درباره ی مختومقلی فراغی و بزرگداشت این شاعر شهیر ترکمن می گفتند.

 

در این نکته که افراد معلوم الحال به دنبال منافع سیاسی از بزرگداشت مختومقلی فراغی و کسب وجهه بیشتر نزد نظام برای اهداف شخصی هستند جای شبهه ای نیست و به تبعیت از این هدف در مراسمی حضور پیدا می کنند که نان پرچرب تری نصیب آنها شود.

 

برای نقد ناپذیری حضار همین بس که افراد را در برگزاری مراسم مختومقلی فراغی به سه دسته موافقان،مخالفان مشروط و مخالفان دسته بندی می کنند و از بیان مصداق برای مخالفان طفره می روند تا کسی یقه آنها را نگیرد.

 

به این مدعیان توصیه می کنیم کمی سر عقل آمده چشمان خود را بیشتر باز کنند.

 

هنگامی که می خواهید درباره ی راه رفتن کسی نظر بدهید اول به راه رفتن خود نگاه کنید.

 

 

 

دیدگاه‌ها  

+9 #1 رئوف 1395-03-04 19:41
افراد معلوم الحال به دنبال منافع سیاسی از بزرگداشت مختومقلی فراغی و کسب وجهه بیشتر نزد نظام برای اهداف شخصی هستند جای شبهه ای نیست و به تبعیت از این هدف در مراسمی حضور پیدا می کنند که نان پرچرب تری نصیب آنها شودهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
نقل قول کردن
+17 #2 بهنام 1395-03-04 23:46
مختومقلی شده وسیله خودنمایی بعضی مثلا سرخوش ها...........کلاهی بافتن از مختومقلی.............

نمی دونم جمعیت سی هزار نفر رو از کجا میارن.....اغراق میکنن چرا.......

خوب نوشتین......یه رسانه لازم بود تا گندکاری های فعالای خودمون رو به ما بگه......خدا میدونه تو گذشته بنام ترکمن چی سر ما آوردن....چه خیانت هاییییییییی..........
نقل قول کردن
+16 #3 سعید تورکمن 1395-03-05 00:02
این سایت الم میز که رفته دنبال چرت و پرت های سیاسی خودش الان با چه رویی علیه ترکمن سسی مطلب میزنه؟؟؟!!!

واقعا شرمم خوب چیزیه اینا یه باند هستن که مطالبشون من جمله مختومقلی کمترین خواننده رو داشت،سایت های ترکمن سسی و ترکمن نیوز بیشترین خبر رو از مختومقلی کار کردن و خبرای ترکمن سسی از همه بیشتر خونده شد،خب برین آرشیو بی سواد که نیستین یا تو سایت جستجو کنین،حالا ترکمن سسی شده مخالف برگزاری مراسم؟ اگه مخالف بود که اخبار مختومقلی رو کار نمیکرد واقعا بعضی ها کور شدن........
نقل قول کردن
-10 #4 مهمان 1395-03-05 09:00
ترکمن سسی تنها کاری که بلد فقط این خبر رو کپی پست کن بزار و بیشتر از اون نیست
شما اگر واقعا ترکمن سسی بودین به دنبال مطالبه گری و پیگیری میوفتادین
نقل قول کردن
-10 #5 sara 1395-03-05 09:48
خوب شد این مراسم برگذارشدها!! انگارهمه منتظر بودن تا بواسطه ی اون هرچی عقده ازهم دارن سر هم خالی کنن!!! والا من اینجوری شو ندیده بودم یکی نیست بهشون بگه دست ازاین کاراتون بردارین خوبیت نداره که هی همدیگه رواینگونه نقد یا بهتره بگم زیر شلاق انواع حرف وحدیث ها قرار بدیین. تن مختوم قلی رو تو گور لرزوندین که!!!!!مگه ما ازادی بیان نداریم پس بذارین هرکی هرچی میخاد بگه منتها عین حقیقتو نه.....هرچند حقیقت تلخ هم باشه جبهه گرفتن نداره که
نقل قول کردن
-10 #6 سخاوی 1395-03-05 14:30
افزون بر دو سده مختومقلی سمبل اتحاد ترکمنها بود.زمانی که نه مراسمی بود و نه همایشی و نمایشی! چشممان روشن! حال مدعیان روشنفکری و آگاهی و کتابت و سایت و اینترنت ، کم کم میروند که آنرا به عامل اختلاف تبدیل کنند. خواهشا اینقد برای خودنمایی و فیس آمدن ، سیخونک نزنید و نخود هر آش نشوید. ضمنا جناب نویسنده : هیچ جای دنیا عرف نوشته شده وجود ندارد که فقط مورد اشاره شما بخواهد عرف نانوشته باشد.! و.....
نقل قول کردن
+5 #7 جمعه باشقره 1395-03-08 01:32
با ختلاف نمیشه رشد کرد درکنار هم باشیم با واقعیتها .حمله به هم نداریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر