c_300_250_16777215_10_images_komishtepehhh.jpg

ترکمن سسی ،عبدالقیوم شکاری : در ماههای  اخیر و بعد از قریب دو سال رکود نسبی شهرهای استان در زمینه آسفالت معابر شهری تحرکات و اقدامات مناسبی در برخی از شهرها مشاهده شده است .

در این زمینه برخی از شهرداران  فرمانداران از طریق رایزنی های مناسب خود با مسئولان استانی و تحویل قیر رایانه ای توانسته اند این عقب ماندگی چند ساله را تا حدودی جبران نمایند .بر اساس گزارشهای منتشر شده درماه های گذشته  شهر آق قلا با تلاش های شهردار پر تلاش و فرماندار همپای شهرستان بیش از 20 خیابان آسفالت شد و اهمیت این موضوع در حدی است که برخی از کاربران فضای مجازی از این اقدام تحت عنوان نهضت آسفالت سازی نام برده اند .
در بندرترکمن هم در ماه های اخیر اقدامات مناسبی صورت گرفته و با تلاشهای شهردار جوان و پر انگیزه این شهر غبار سکون و رخوت از چهره این شهر پاک شده و آسفالت معابر شهری انجام شده است .
اما در این میان شرایط کمیش تپه به عنوان مادر شهرهای ترکمن نشین و دارای  قدیمی ترین شهرداری استان، ناامید کننده است .در این شهر در طول عمر شورای شهر فعلی هیچ یک از خیابان های خاکی شهر آسفالت نشده و تنها اقدام سه سال گذشته روکش آسفالت خیابان اصلی شهر آن هم فقط در بخشی از شهر بود .
بنظر می رسد از نهضت آسفالت سازی در این شهر محروم و دور مانده از انظار مسئولان خبری نباشد .اوضاع رقت بار شهر کمیش تپه فقط به این مساله محدود نمی شود و شنیده های ما حاکی از این است که شهرداری در جهت تامین منابع جاری خود در صدد فروش بخشی از املاک و زمین های متعلق به شهرداری است .خبری که با بازخورد منفی در بین فعالان منطقه مواجه شده است .شهرداری کمیش تپه در اواخر سال گذشته هم برای پرداخت حقوق معوقه کارگران خود از یک موسسه مالی وام گرفت .وامی که محل و نحوه بازپرداخت آن با هاله ای از ابهام مواجه است .
بنظر می رسد مهم ترین علت اتخاذ این تصمیم ناتوانی شهردار در پرداخت حقوق کارگران زحمت کش شهرداری است .برخی از منابع در شهرداری کمیش تپه با تایید این خبرها، تاکید دارند تا زمانی که شهرداری به منابع مناسب و قابل تکیه درآمدی دست پیدا نکند اوضاع از این بهتر نخواهد شد
  ما نمی دانیم در این شرایط بغرنج مالی آیا اعضای محترم شورای شهر کمیش تپه هنوز هم حق جلسات مصوب خودشان را از محل درآمدهای اندک شهرداری می گیرند ؟ اگر می گیرند بهتر است بفرمایند این جلسات در چه روزهایی تشکیل شده و ماهی چند روز برگزار می شود ؟ سوال دیگر این است که در این جلسات هزینه بر ،چه تصمیماتی برای شهر غبار گرفته کمیش تپه گرفته می شود که هیچ نمود خارجی ندارد!!!
در دیداری که اواخر سال گذشته با شهردار کمیش تپه داشتم ایشان تاکید می کرد که شهرداری هر ماهه یک مبلغ تقریبا ثابتی از محل عوارض شهرداری دریافت می کند که اگر هیچ کاری هم نکنیم این مبلغ بصورت اتوماتیک به حساب شهرداری می آید .اما این مبلغ تنها می تواند هزینه جاری مصوب اعضای شورای شهر  و برخی از هزینه های شهرداری را  پوشش دهد .
نهایت کلام اینکه بنظر می رسد با توجه به اینکه در حال حاضر شهردار و اعضای شورای شهرکمیش تپه هیچ برنامه خاصی برای ایجاد منابع مشخص درآمد شهری ندراند، مسئولان استان باید نگاه ویژه ای به این شهر محروم داشته باشند .ما می دانیم که از نگاه قوانین، شهرداریها باید بخش عمده  هزینه های جاری و عمرانی خود را محل دریافت عوارض شهری تامین نمایند.اما در شرایطی که حجم ساخت و ساز در شهری مثل کمیش تپه در حدی کم است که نمی تواند تامین کننده نیازهای جاری نیز باشد ، باید فکری کرد.
مردم شهر محروم و مرزی کمیش تپه در سالهای اخیر بدلایل مختلف رنج های زیادی متقبل شده اند .در چند سال گذشته خشکسالی وکاهش محسوس صید ماهیان استخوانی اقتصاد مردم منطقه را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است .در این بین بازگشت امید و نشاط به شهر کمیش تپه نیازمند همت والای مسئولان استانی است .همتی که امید داریم به زودی محقق شده و خدای نکرده نوش داوری پس از مرگ سهراب نگردد.

دیدگاه‌ها  

+6 #1 سردار 1395-04-28 14:19
قیر رایانه ای اخه؟ :)))
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر