c_300_250_16777215_10_images_ostabdar.jpg

ترکمن سسی :در ماههای اخیر موج انتقاد از عملکرد استاندار گلستان در محافل سیاسی و رسانه ای استان گلستان بالا گرفته است، اردوگاه اصلاح طلبان و حامیان دولت دراین مدت بیشترین انتقادات را نسبت به عملکرد دکتر "حسن صادقلو" داشته که در قالب بیانیه های متعدد انتشار یافته است.

انتقاد جدی حامیان دولت به استاندار گلستان در دو بخش آنچه که "بی توجهی به حامیان دولت" و " ناتوانی در اداره استان و زمین گیر شدن مدیریت ارشد استان" می نامند، خلاصه شده است.
گرچه از یکسال گذشته فعالیت های جدی برای تغییر استاندار گلستان توسط حامیان دولت به ویژه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آغاز شده بود، اما با توصیه برخی مقامات معنوی استان این روند به علت در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی متوقف شد.
  حامیان دولت در استان گلستان بعد از انتخابات هم منتظر تصمیم دولت برای برکناری دکتر صادقلو بودند، اما پس از اعلام برخی مقامات وزارت کشور مبنی بر اینکه گلستان در لیست تغییر استانداران نیست، موج جدیدی جبهه گیری ها و مخالفت ها در استان آغاز شده تا بزعم خود صدای حامیان دولت را به گوش روحانی برسانند.
حامیان دولت در گلستان معتقدند که به علت حمایت های ویژه و روابط نزدیک دکتر نوبخت با استاندار گلستان، کار آنها را در برکناری دکتر صادقلو سخت است و به همین جهت به علنی شدن مخالفت ها و صدور بیانیه های متوالی و تند و تیز روی آورند.
یک ماه پیش شورای اصلاح طلبان استان گلستان در بیانیه ای با عنوان " اتمام حجت اصلاح طلبان با استاندار گلستان" از وی خواستند که "دستگاه تحت نظارت خود را "از ستاد تا صف"  مورد بازنگری و پالایش قرار دهد و با حمایت هواداران رئیس جمهور در استان، به ویژه با جلب همراهی آیت الله نورمفیدی و نمایندگان مجلس، شجاعانه دست به تغییر مدیران ناکارآمد و ضعیف بزند و البته در غیر این صورت مسئولیت ناکارآمدی و ناکامی مدیران استانی متوجه شخص استاندار خواهد بود."
شورای اصلاح طلبان استان گلستان در این بیانیه که به آخرین پیام برای استاندار گلستان جهت تصحیح رفتارهای خود تعبیر شده است، با اشاره انتقاد از حضور "مدیران ضعیف و نا همسو با برنامه های دکتر روحانی و مدیران بازمانده از دولت ناکارآمد گذشته و وابستگان به ستاد یکی از رقبای انتخاباتی رئیس جمهور در پست های کلیدی استان "، نوشت:" از مدیریت عالی استان حداقل انتظار آن است که شجاعانه اقدام به ترمیم تیم مدیریتی خویش در ستاد استانداری و نیز مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرستان ها نماید که اگر در کوتاه مدت به این مهم نپردازد، ترکیب کنونی مدیریت استان خود می تواند عامل مهم ناکامی دولت روحانی باشد.
پس از این بیانیه استاندار گلستان ملاقاتهایی برای برخی از اعضای شورای اصلاح طلبان داشت که به نظر میرسد که به نتیجه نرسید تا آنکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان به عنوان مهمترین تشکل هوادار دولت در گلستان تصمیم به انتشار دومین بیانیه خود گرفتند تا صریح و شفاف خواستار برکناری استاندار گلستان شوند.
هنوز اصلاح طلبان در حال رایزنی و هماهنگی برای انتشار بیانیه دوم خود بودند که تشکل اصلاح طلب " کانون حزب الله گلستان" در بیانیه ای تند و تیز، خواستار عزل فوری استاندار گلستان شده است، بیانیه ای که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان را هم ترغیب کرد هر چه زودتر بیانیه خود را صادر کنند.
  در بیانیه کانون که خطاب به "مردم شریف و انقلابی استان گلستان" منتشر شده است, ضمن تاکید بر حمایت این تشکل از دولت روحانی آمده است:"کانون حزب الله استان گلستان با عنایت به عملکرد بسیار ضعیف و غیرقابل دفاع آقای دکتر حسن صادقلو در طی سه سال اخیر دلایل ذیل را جهت عزل فوری ایشان از این سمت اعلام میداردحزب الله گلستان"
  یکی از مهمترین انتقادات مخالفان استاندار در سه سال گذشته، انتصاب تعدادی زیادی از همشهری ها و بستگان وی در پست های حساس مدیریتی استان بوده که در بیانیه "کانون حزب الله گرگان" به صراحت نسبت به آن انتقاد شده است.
بیانیه "کانون حزب الله گرگان" در این خصوص آورده است: "صادقلو با قومی و محلی عمل کردن در انتصابات مقامات عالی  نیز اعتراضات بسیاری را برانگیخته است. این سوال برای بسیاری از صاحبنظران و حتی مردم عادی استان مطرح است که شهر رامیان با محاسبه جمعیت مهاجر آن به دیگر نقاط از بیست هزار نفر (یعنی یک درصد جمعیت استان) فراتر نمی رود اما بیشتر از سایر نقاط پست های مدیریتی استان را در این سه سال در اختیار گرفته اند !!! آیا تجربه و دانش و توانمندی آن یک درصد به بقیه استان برتری و غلبه دارد ؟؟؟ آن 99 درصد چگونه باید معترض شوند تا دولت متوجه اهمیت و حساسیت موضوع شود ؟؟؟ برای مقایسه اگر تجربه و دانش فردی مردم و نخبگان گرگان و رامیان را به یک اندازه بدانیم با توجه به اینکه جمعیت شهر گرگان بیش از بیست و پنج برابر رامیان است آقای استاندار در مورد عدم رعایت عدالت و انصاف در انتصابات مقامات ارشد استان چه پاسخی خواهد داشت ؟؟؟؟".
در بخش پایانی بیانیه "کانون حزب الله گلستان" که برای رییس جمهوری، نماینده ولی فقیه، وزیر کشور، معاون اول رییس جمهوری و مجمع نمایندگان استان نیز ارسال شده است، در لحنی تند ضمن دفاع از دفاع تمام قد از اقدامات مثبت  و سازنده دولت کریمه تدبیر و امید در عرصه های گوناگون آمده است: " دکتر صادقلو شایستگی و توانمندی لازم  برای تصدی عالی ترین مقام اجرایی استان را ندارد و باید پاسخگوی عملکرد خود به مردم و مسولان باشد و شایسته است دولت محترم و در راس آن ریاست محترم جمهور به منظور جبران اشتباه خود در انتصاب نامبرده و جلوگیری از فرصت سوزی های بیشتر نسبت به عزل و برکناری فوری وی و انتصاب مدیری شایسته و عمل گرا و در طراز مردم شریف و مومن و انقلابی و اصلاح طلب استان گلستان این رنگین کمان ایران اسلامی اقدام نمایند".

پس از این بیانیه تلاشهای گسترده ای از سوی روابط عمومی استانداری گلستان انجام شده تا این بیانیه در رسانه ها انعکاس نیابد تا به اصطلاح صدای این تشکل به تهران نرسد و به همین جهت رایزنی های جدی و گسترده ای با اصحاب رسانه استان شکل گرفته است.
اما با انتشار این بیانیه در سایت " تابناک گلستان" موجب شده که دیگر رسانه ها نیز آنرا منتشر کنند و به شکل گسترده ای در شبکه های اجتماعی موبایلی دست به دست شود.
دو روز بعد نیز شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بیاینه ای که به امضای 19 حزب اصلاح طلب و اعتدالگرا از 21 تشکل رسیده است، به شکل جدی نسبت به عملکرد استاندار صادقلو انتقاداتی داشته و به صراحت اعلام کرده که تداوم استانداری دکتر صادقلو دستاورد و کارآیی ندارد.
در این بیانیه ضمن حمایت از دولت یازدهم آورده شد:
"درحالی که از انتصاب استاندار دولت تدبیر و امید در استان گلستان 33 ماه گذشت ولی انبوه مشکلات ناشی از بیکاری و کمبود فرصت های شغلی ناشی از مدیریت ناکار آمد  گذشته و حال همچنان باقی است و همگی چشم انتظار تدبیر کارساز دولتمردان در تسریع و تشدید فر آیند توسعه استان و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و بهبود معیشت و افزایش سرمایه گذاری و توسعه صنعتی و احیا و ترویج کشاورزی نوین و رونق صنعت گردشگری... که وعده مکرر دولت ها به ویژه دولت تدبیر و امید بوده است به انتظار نشسته ایم"
در ادامه این بیانیه می خوانیم: " عملکرد ضعیف بخش عظیمی از مدیریت اجرائی استان و عدم بهره گیری از فرصت های سرمایه گذاری در بخش خصوصی و عدم استفاده بهینه از نیروهای کار آمد استان که از حامیان اصلی دولت تدبیر و امید بوده موجب روزمرگی دستگاههاو فرصت سوزی و نارضایتی عمومی گردیده و بیم آن میرود که مستمسک بهره برداری سیاسی رقبا و مخالفین دولت در آینده گردد"
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بیاینه خود نوشت: " از وزیر محترم کشور موکدا در خواست میگردد نسبت به بهره گیری از استاندار پرتحرک و با نشاط، مشارکت جو و مشورت پذیر ،برنامه محور و عملگرا، وحدت بخش و تیم محور، تعامل گرا و فرصت ساز اقدام اساسی نموده تا کلیه ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی و مدیریتی منطقه با همدلی کلیه نیروهای دلسوز و معتدل طرفدار دولت تدبیر و امید در استان و بهره گیری صحیح و بهنگام از ظرفیت های قانونی  و بویژه فرصت های پسا برجام در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی به رونق اقتصادی و اصلاح و ارتقاء شاخص های توسعه استان در راستای اقتصاد مقاومتی که از سیاستهای رهبر معظم انقلاب و برنامه های دولت تدبیرامید است منتهی گردد."
با انتشار این بیانیه عملا شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که مهمترین و  پرقدرت ترین حامی سیاسی استاندار گلستان بود راه خود از وی را جدا کرد و رایزنی های جدی را با مقامات سیاسی و اجرایی کشور و نیز افراد ذینفوذ ملی آغاز کرد تا روند تغییر استاندار شتاب گیرد.
 در عین حال "یاشولی های" ترکمن صحرا هم با برگزاری جلسات مختلف نسبت به عملکرد استاندار گلستان منتقد بودند و در آخرین خبری که به نقل از سایت "ترکمن سسی" پایگاه خبری ترکمنهای ایران منتشر شد، نخبگان و اصلاح طلبان ترکمن نیز به اجماع نسبی در این زمینه رسیدند.
در این بین سکوت عجیب فعالان سیاسی اصولگرا و رضایت نسبی آنان از عملکرد سه ساله استاندار گلستان موجب شد که اصولگرایان با اینکه تا ماهها قبل اندک انتقاداتی به دکتر صادقلو داشتند، سکوت را برگزینند تا به اصلاح طلبان در  تغییر استاندار گلستان کمکی نکرده باشند، به باور این طیف تغییر استاندار در شرایط فعلی به نفع اصلاح طلبان و دولت خواهد بود.
 با اینهمه دو سایت اصولگرا نتوانستند بی تفاوت باشند، این رسانه ها علاوه بر بایکوت کردن بیانیه های انتقادی اصلاح طلبان، به شکل شفاف وارد عرصه شدند و از استاندار گلستان دفاع کردند.
  در آنسوی بیانیه ها و اعتراضات رسانه ای، فعالان سیاسی حامی دولت در تهران و گرگان به شدت در حال طرح گزینه های برای استانداری گلستان هستند تا بزعم خود وقت را تلف نکردند و در صورت جلب رضایت دولت برای برکناری دکتر صادقلو دستشان خالی نباشد و اجماعی حداقلی بر گزینه های اصلی حاصل شده باشد.
از "محمد جواد کبیر" رییس سازمان بیمه سلامت ایرانیان، دکتر "عبدالله میراکبری" رییس حزب اسلامی کار شاخه گلستان، "سید سبحان حسینی" نماینده دوره ششم و هفتم مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و "سید ابراهیم درازگیسو" نخستین استاندار گلستان به عنوان گزینه های مطرح اصلاح طلبان برای منصب استاندازی گلستان نام برده می شود.
در عین حال اصولگرایان میانه رو و حزب اعتدال و توسعه به دنبال استانداری"سیدنجیب حسینی" از مقامات میانی وزارت کشور و از نزدیکان رحمانی فضلی هستند که شانس وی با توجه به تب بالای اصلاح طلبی در استان گلستان و نیز جدیت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای انتصاب استانداری نزدیک به طیف خودش بسیار پاییی است.
اما این روزها همه نگاهها به سمت خیابان "آفتاب دهم" گرگان است تا نظر آیت الله "سیدکاظم نورمفیدی" نماینده ولی فقیه در گلستان چه باشد، اصلاح طلبان در دیدار دو شب پیش خود با آیت الله به شدت نسبت به عملکرد استاندار گلستان تاختند و خواستار دخالت نماینده ولی فقیه در گلستان برای تغییر استاندار شدند که گویا نتوانستند از وی نظر واضح و روشنی بگیرند.
  با اینکه اخبار جدی و موثقی از نارضایتی آیت الله نورمفیدی از مدیریت سه ساله استاندار گلستان در محافل سیاسی و اجتماعی استان منتشر می شود، اما تاکنون نماینده ولی فقیه در گلستان هیچ نظر رسمی و صریحی در این باره نداده است، به نظر می رسد که تغییر استاندار گلستان تنها در حالی امکان وقوع دارد که آیت الله نورمفیدی نظرش را به مسولان عالی کشور اعلام کند.
گلستان در هفته های آینده شاهد تحولات جدی سیاسی خواهد بود که در هر دو شکل تغییر یا ابقای استاندار گلستان، آغاز راهی برای سال پایانی دولت روحانی خواهد بود که آبستن حوادث سیاسی و تغییرات گسترده در سطح مدیران اجرایی استان خواهد بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر