c_300_250_16777215_10_images_011111111111111112.jpg

ترکمن سسی-برهان الدین فاتح:صدا و سیمای ملی بار دیگر احساسات طیف عظیمی از مخاطبان خویش را جریحه دار کرد.

 

برنامه پرتماشاگر دور همی در برنامه 22 مرداد ماه خویش به تمسخر دو تن از صحابه پیامبر اسلام پرداخت،تمسخری که از سمت مهران مدیری صورت گرفت،شاید مهران مدیری که در تمام طنزهای خویش اقشار مرفه و بی درد جامعه را به سخره می گیرد نمی داند چگونه باعث جریحه دار شدن احساسات اهل سنت کشور شده است و موجی از کینه را بر علیه خویش به راه انداخته است.

 

این اولین بار نیست که شاهد اینگونه اقدامات در کشور هستیم،چند سال گذشته نیز شرکت ایرانسل با طرح سوالی حضرت عمر(رض) را زیر سوال برده بود و هم اکنون نیز طلحه و زبیر که در عقیده ی اهل سنت و بر اساس حدیث صحیح ده یار بهشتی پیامبر اکرم(ص) محسوب می شوند در برنامه ای پربیننده به سخره گرفته می شوند.

 

در صدا و سیمای کشوری که اهانت به ائمه و پیامبر حتی حکم قتل مرتکب را دارد به مقدسات اهل سنت اهانت می شود،اهانتی که جای هیچگونه سوالی برای بیننده به جهت آشکار بودن آن نمی گذارد،کسانیکه مسئول فیلتر و قیچی کردن برنامه های صدا و سیما هستند قبل از پخش باید توجه بیشتری به خرج بدهند تا شاهد طرح مباحث افراطی و فتنه افکنی در صدا و سیمای کشور نباشیم.

 

آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی چندین و چند بار در سخنرانی های خویش بیان داشتند که به مقدسات اهل سنت اهانت نکنید،وقتی به نظرات بزرگان و مراجع تقلید جهان تشیع نظری بیاندازیم شاهد خواهیم بود که اهانت به مقدسات دیگران علی الخصوص اهل سنت چگونه مورد سرزنش و عتاب این مراجع تقلید است،در دیدگاه علمای اهل سنت نیز هیچگونه اهانت و تعرض به ساحت مقدس صحابه پیامبر اکرم(ص)جایز نیست و اهانت به صحابه برابر با اهانت به رسول اکرم(ص) است،ما اسلام خویش را مدیون این بزرگواران هستیم چرا که اگر جهاد و از خودگذشتگی آنها نبود ما نیز هم اکنون اسلامی نداشتیم.

 

یک روی سخن درباره ی منزلت و کرامت غیرقابل انکار طلحه و زبیر از دید اهل سنت است و روی دیگر کلام درباره ی این نکته است که چرا برخی ها آزادانه در کشور اسلامی به مقدسات اهل سنت اهانت می کنند و برخورد باید و شایدی با آنها نمی شود؟

 

هنگامیکه چند روز از اهانت برنامه دورهمی می گذرد و مجری این برنامه و صدا و سیما هیچگونه اظهار ندامتی از خود بروز ندادند و از جامعه ی اهل سنت ایران معذرت خواهی نکردند از منظر تردید به این موضوع می نگریم که چرا صدا و سیما و مجری برنامه دور همی از یک عذرخواهی کلامی برای دلجویی از جامعه ی اهل سنت عاجز است؟چرا مهران مدیری به راحتی از کنار اهانت خویش عبور می کند؟مگر وی و عوامل شبکه نسیم تافته ی جدا بافته هستند؟

 

برای منزلت صحابه بزرگوار پیامبراکرم(ص) همین سخن پیامبر بس که فرمودند:به اصحاب من دشنام ندهید،به خدا سوگند اگربه اندازه کوه احد صدقه بدهید با صدقه اصحاب من که به اندازه یک مشت یا نصف آن است برابری نمی کند.

 

پیامبر اکرم(ص) در باب طلحه و زبیر(رض) نیز فرمودند:هر کس حواری و یار مخصوص دارد،حواری من زبیر بن عوام است.

اگر می خواهید شهید زنده ای ببینید،به طلحه بن عبید الله نگاه کنید.

 

اهل سنت ایران منتظر رفتار پیشگیرانه با مسئولان برنامه دورهمی و شبکه نسیم است و این مسئله را نیز از راه مسالمت آمیز دنبال می کند چراکه اعتقاد دارد نظر و نگاه سیستم صدا و سیما اهانت به مقدسات اهل سنت نیست ولیکن این جامعه اعتقاد دارد برای عقل سلیم یک سخن کافی است.

 

 

امت احمد از میان امم                      باشد از جمله،افضل و اکرم

اولیایی کز امت اویند                       پیرو شرع و سنت اویند

رهبران ره هدا باشند                       بهتر از غیر انبیاء باشند

خاصه آل پیمبر و اصحاب                کز همه بهترند درهرباب

وزمیان همه نبود حقیق                    به خلافت کسی به از صدیق

وز پی او نبود از آن احرار              کسی چوفاورق لایق آن کار

بعد فاروق جز به ذی النورین           کار امت نیافت زینت و زین

بود بعد از همه به علم و وفا             اسدالله خاتم الخلفاء

جز به آل کرام و صحب عظام          سلک دین نبی نیافت نظام

نامشان جز به احترام مبر                جز به تعظیم سوی شان منگر

همه را به اعتقاد،نیکو کن              دل ز انکارشان به یک سو کن

 

عبدالرحمن جامی

 

دیدگاه‌ها  

+10 #1 فرشاد 1395-05-26 14:53
ماخواستارعذرخواهی ازاهل سنت مجری مذکوردرهمان برنامه (دورهمی) هستیم .
نقل قول کردن
-1 #2 سخاوی 1395-05-30 14:43
مدیری اگر با دلقک بازیها ، در کوچه و بازار و نه در عالم هنر ، جایی برای خود باز کرده ، در حوزه دیانت ، ظاهرا عددب نیست و خود نیز تمایل و ادعایی در این خصوص ندارد . لذا حرکت ساده لوحانه او در اهانت به ستونهای دین اسلام پقابل اعتنا نیست و عذر خواهی احتمالی او هم پشیزی نمی ا زد .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر