c_300_250_16777215_10_images_61047.jpg
تركمن سسي-براساس خبرهای منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در چند روز گذشته امید کوکبی فیزیکدان اهل سنت گنبدي به صورت مشروط از زندان آزاد شد.

به گزارش تركمن سسي ،امید کوکبی فيزيكدان نخبه گنبدي كه با حکم مقامات قضایی کشور چند سالی را در زندان سپری کرده بود ،در شرایطی که تقریبا نزدیک به نصف محکومیت وی باقي مانده بود با عفو مشروط آزاد شد.
برای آزادی وی تشکل های زیادی دست به کار شدند و در چند سال گذشته تلاش های خوبی برای رهایی وی از زندان  صورت گرفت.در این میان در برخی از موارد تلاش های در حال انجام دلسوزان اصلی امید کوکبی، با تلاش های مغرضانه برخی از خارج نشینان به حاشیه هایی رفت که برای امید چیزی جز هزینه دربرنداشت .
نکته قابل توجه در رابطه با پرونده امید کوکبی این است که در سالهای اخیر برخی از رسانه های خارجی تلاش کردند محاکمه و نهایتا حبس امید کوکبی را به مذهب وی ارتباط داده و چنین القاء نمایند که وی بخاطر سنی بودنش متحمل این همه درد و رنج شده است .
در هفته های گذشته خبر اعدام شهرام امیری به عنوان جاسوس هسته ای همه ما را نگران کرد .هر چند جنس اتهاماتی که متوجه شهرام امیری بود با جنس اتهامات مطرح در رابطه با امید کوکبی تفاوت اساسی داشت .اما با توجه به موضوع مشترک هر دو پرونده احتمال اعمال مجازات های سخت گیرانه تر برای امید کوکبی محتمل بود .این نگرانی به عینه در فضای مجازی ترکمنها قابل رویت بود. اما خدا را شکر این ترس ما بیهوده بود و با ورود رئیس قوه قضائیه به پرونده کوکبی این جوان نخبه به آغوش خانواده خود بازگشت.
اعتقاد داریم اگر هزینه تراشی های برخی افراد نبود کوکبی مدت ها قبل از بند رهایی   می یافت.بی شک اظهارات و جنجال های رسانه ای برخی عناصر حساسیت های موجود بر روی کوکبی را بیشتر کرد و باعث شد وی  مدت بیشتری در حبس بماند.
اکنون که کوکبی به میان دوستان و خانواده خود بازگشته است ،ما برای وی آرزوی سلامتی و روزهای خوب در زندگی داریم. اما تجربه جریان سازی های انجام شده در پیرامون امید کوکبی این واقعیت را به همه ما اثبات کرد که برخی از رسانه های بیگانه در تلاش هستند از هر رویدادی برای تحریک احساسات مذهبی ما استفاده نمایند .
شهرام امیری که از اهل سنت نبود و یک شهروند شیعه بود ،اما اعدام شد.در این زمینه سکوت معنادار برخی از تحریک کنندگان اهل سنت در قبال اعدام وی نشان داد که این موضوع دستاوردی برای آنها ندارد .اما در مورد پرونده امید کوکبی رسانه های خاص تلاش کردند این موضوع را مذهبی جلوه داده و به تحریک احساسات ما بپردازند .
هدف این گونه تحریک گری ها چیست ؟
بدون شک هدف مهمی که افراد خارج نشین در قبال ما اهل سنت دنبال می کنند ایجاد فضای ناامیدی در بین ماست .محور مهم تلاشهایی که از طریق برخی از سایت ها و شبکه های ماهواره ای منتسب به اهل سنت دنبال می شود این است که این برداشت را منتقل نمایند که ما در جغرافیای ایران هیچ آینده ای نداریم و اهل سنت به عنوان بخشی از جامعه ایرانی همواره مورد ظلم و تبعیض قرار دارند.
اینکه ما در برخی از حوزه های اجتماعی و سیاسی نیازمند تغییراتی برای استفاده مناسب تر از نخبگان اهل سنت هستیم هیچ بحثی نیست .مساله مهم این است که دایه های مهربان تر از مادر اهل سنت در خارج از کشور در حالی که خود از مزایای حمایتی کشورهای غربی و عربی بهره مند شده و درلای پرقو خوابیده اند، برای ما نسخه پیچیده تلاش می کنند ما را در مسیرهایی هدایت نمایند که چیزی جز هزینه برای ما ندارد .
حال این دانشمند اهل سنت به دامان خانواده و جامعه ی خویش بازگشته است و ترکمن صحرا و جامعه ی اهل سنت کشور در شادی این آزادی به سر می برند؛این دانشمند اهل سنت با نگاه مثبت نظام و دستگاه قضایی آزاد شد و لیکن اشخاصی که نام وی را دست آویزی برای اهداف خویش کرده بودند کوکبی های دیگری خواهند ساخت تا ابزاری برای آنان باشد./اساس نيوز

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر