c_300_250_16777215_10_images_12222222222222222222.jpg

ترکمن سسی-برهان الدین فاتح:روزهشتم شهریورماه که از سر گذراندیم امید کوکبی دانشمند اهل سنت از تبار ترکمن صحرا پس از تحمل تقریبا نصف دوران محکومیت خویش با آزادی مشروط به دامان جامعه و آغوش پرمهر خانواده اش بازگشت.

 

بازگشتی که جامعه ی ترکمن صحرا را غرق در شادی کرد و تقریبا کسی خبر رهایی وی از زندان را باور نمی کرد،با آزادی کوکبی نسیم دوباره ای در روابط بیشتر و بهتر نظام با اقلیت ها شروع به وزیدن گرفت.

 

برای آزادی امید کوکبی فعالیت های زیادی انجام گرفت،فعالیت جوانان ترکمن صحرا در شبکه های تلگرامی،هشتک free omid  که در توئیتر داغ ترین بحث بود،گروه ها و صفحات پرمخاطب فیسبوک،یادداشت های روزنامه نگاران از اهم فعالیت های صورت گرفته در درون کشور بود.

 

در طیف دیگر فعالیت های فوق،در خارج از کشور با عناوینی چون غیر سیاسی ترین زندانی سیاسی و موارد مشابه صورت پذیرفت که امید کوکبی را وسیله ای برای تخریب نظام قرار دادند و اینگونه اعمال باعث شد تا حساسیت بر روی امید کوکبی بیشتر شود،حال که کوکبی خویش را بیرون از زندان و در کنار مادری دلسوز می بیند این افراد هیچگونه واکنشی از خود نشان نداده اند.

 

خبر یا تحلیلی از آزادی امیدکوکبی در رسانه های مطرح معاند ملت و نظام ایران که یک صدا خواستار آزادی وی بودند به چشم نمی خورد،یا در فیسبوک و توئیتر نیز این حالت را شاهد هستیم.

مسئله امید کوکبی که تا ده روز قبل بحث داغ این رسانه ها و گروه ها بود هم اکنون تبدیل به سوژه ای متروک شده است.

هنگامیکه امید عزیز پشت میله های زندان روزها و شب های سختی را سپری می کرد،زمانیکه خانواده اش بی تاب دیدار وی بودند و جامعه اهل سنت ایران در کنار ترکمن صحرا به دنبال روزنه های امیدی برای کوکبی بودند،این رسانه ها و گروه ها فارغ از توجه به مسائل فوق الذکر به دنبال سوژه ای بودند برای خالی کردن عقده های خویش،این افراد از امید وسیله ای ساخته بودند تا به اهداف سیاسی خویش برسند.

 

هنگامیکه به بهانه آزادی کوکبی مطالب زیادی از احقاق حقوق اهل سنت در این رسانه ها بیان می شود و بعد از آزادی وی هیچگونه خبری از آزادی اش در این رسانه ها درج نمی شود به اهداف پشت پرده گردانندگان این گروه ها و افراد دست می یابیم.

 

دفاع از حقوق اهل سنت و اقلیت ها بهانه ای بیش برای تخلیه حقارت های نفسانی این افراد نیست چرا که اگر دغدغه اقوام و اهل سنت ایرانی را در سر داشتند بی پروا به نمایندگی از اهل سنت صحبت نمی کردند تا بر روی اهل سنت ایرانی ایجاد حساسیت کنند،اگر اظهار نظرهای این گروه ها نبود و اجازه می دادند لابی های نخبگان اهل سنت در آرامش رو به جلو حرکت کند بی شک کوکبی خیلی زودتر از تاریخ هشتم شهریور سال جاری آزاد می شد.

 

امید کوکبی آزاد شد ولیکن این افراد کوکبی هایی دیگر خواهند ساخت تا دست آویزی برای اهداف آنها باشند و ما اعتقاد راسخ داریم داستان کوکبی نباید برای جوانان دیگر ایرانی تکرار شود تا امیدهایی که برباد می روند ابزاری برای اهداف سیاسی معاندین ملت و نظام ایرانی باشند.

دیدگاه‌ها  

-10 #1 سعید 1395-06-16 13:00
اگر دچار بیماری نمی شد باز هم همچین تفسیری می کردی.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر