c_300_250_16777215_10_images_61283.JPG
ترکمن سسی - در آستانه عید سعید قربان ؛ ضمن تبریک پیشاپیش این عید بزرگ به مردم شریف ،طریقه اقامه نماز عید قربان برگرفته از کانال رضوان قره بلاغ تقدیم مخاطبان می گردد.


«طریقۀ خواندن نماز عید قربان»


اینگونه است که نمازگذار ابتدا نیت کند:
نَوَیْتُ اَنْ اُصَلِّیْ رَکْعَتَیِ الْوَاجِبِ صَلاةَ عِیْدِ الْأَضْحٰی مَعَ سِتَّ تَکْبِیرَاتٍ وَاجِبَةٍ،
یعنی نیت کردم که دو رکعت نماز واجب عید قربان را به همراه شش تکبیر واجبش بخوانم.
و با این نیت اَللهُ اَکْبَرْ گفته دست ها را ببندد و سُبْحَانَکَ اَللّٰہُمَّ را تا آخر بخواند و آنگاه سه بار اَللهُ اَکْبَر بگوید و در هر بار دست های خود را تا گوش ها مانند تکبیر تحریمه بلند نماید و بعد از تکبیر در پهلوی خود رها کند، و بعد از هر تکبیر آن اندازه وقفه نماید که بتوان سه بار سُبْحَانَ اللّٰهِ در آن وقت گفت، و بعد از بار سوم تکبیر، دست ها را رها نکند بلکه دست ها را ببندد و اعوذ بالله... و بسم الله... را بخواند.
مقتدیان از این بعد ساکت باشند و امام جماعت سورۀ فاتحه را همراه با سورۀ دیگری بخواند و سپس مطابق معمول، امام با مقتدیان رکوع و سجود را انجام داده برای رکعت دوم بایستند. در رکعت دوم، امام نخست سورۀ فاتحه و آنگاه سورۀ دیگری را خوانده سپس سه بار به ترتیب رکعت اول، امام و به پیروی از او، مقتدیان نیز تکبیر بگویند، اما در اینجا بعد از تکبیر سوم، دست ها را نبندند بلکه در پهلوی خود رها نمایند و آنگاه تکبیر گفته به رکوع بروند و نماز عید قربان را به صورت معمول آن به پایان برسانند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر