c_300_250_16777215_10_images_000000000000000000000000000000000000000000.jpg

ترکمن سسی-انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از ماهها کشمکش های سیاسی در اواخر سال 2016 با نتیجه ایی غیر منتظره به پایان رسید.

تمامی کالج ها و موسسات نظر سنجی آمریکایی از پیشتاز بودن نامزد دموکراتها  در چهل و پنجمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داده بودند اما نتایج انتخابات این کشور بسیاری از سیاسیون و کارشناسان مسایل بین الملل را دچار شوک  کرد.

 

نتیجه آرای الکترال و ارداه مردم این کشور،برج سازمیلیاردری به نام  دونالد جان ترامپ که فردی غیر سیاسی با ادبیات خاص بود که هم در مرحله انتخاب و هم پس از آن با موضعگیری های غیر متعارف در عالم سیاست مایه تعجب بسیاری از مردم جهان شده است.

 

عالم سیاست و روابط بین الملل دارای قواعد و قوانین خاصی است که گاها با الگوها،قواعد سایر بخش ها منطبق نیست.

یک دیپلمات در عرف بین الملل دارای خصوصیات و ویژگی هایی می باشد که او را متمایز از سایرین می کند.

یکی از مهمترین ویژگی های یک سیاستمدار،موضعگیری های منطقی و متعارف دیپلماتیک وی می باشد که در فرایند سخنرانی ها،مصاحبه ها و حضور در مقابل رسانه های عمومی  متبلور می شود.

 

در این میان اگر بخواهیم رفتارها و موضعگیری های رییس جمهور منتخب آمریکا را در ذهن خود مرور کنیم و مورد بررسی قرار دهیم به راحتی می توان فهمید که ترامپ به هیچ عنوان مطابق قواعد دیپلماتیک رفتار نکرده و مواضع او به نوعی تابعی از احساسات و خشم بوده است.

 

برخورد غیر اصولی با خبرنگاران رسانه های عمومی در مصاحبه های خبری،مطرح نمودن موضوع دیوارکشی و ایجاد حائل بین آمریکا و مکزیک(با هزینه کشور مکزیک)،موضع خصمانه او پیرامون برجام و ایران،امضای قانون نژادپرستانه مهاجرت و ممنوعیت و محدودیت سفر اتباع 7 کشور اسلامی به آمریکا،قطع ناگهانی مذاکره تلفنی با مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا که ناشی از عصانیت ترامپ بوده و سایر مسائل و مشکلات مالی و اخلاقی ترامپ که احتمالا در آینده ایی نه چندان دور افشا خواهد شد،گویای رفتارهای غیر اصولی و خارج از عرف دیپلماتیک  رییس جمهور منتخب آمریکا است.

 

نظر به اینکه رئیس جمهور یک کشور به عنوان نماینده شعور سیاسی و اجتماعی آن کشور در سطح بین الملل بوده و قضاوت اذهان عمومی و سطح روابط همه جانبه کشورها با آن تطبیق داده می شود،یقینا این رفتارهای نامتعارف و غیر دیپلماتیک ترامپ باعث افول روز افزون جایگاه آمریکا در سطح بین الملل شده که تبعات آن در داخل آمریکا نیز متجلی خواهد شد،تبعاتی که ناشی از چالش ترامپ تعبیر خواهد گردید.

 

فرهاد ادیبان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر