c_300_250_16777215_10_images_000000000000000000000000----------______-------.jpg

ترکمن سسی-درحدود دو ماه مانده تا انتخابات شورای شهر و روستا شنیده ها حاکی از آن است که درسطح شهر بسیاری از فعالان و علاقمندان به ایفای نقش اجتماعی و سیاسی،خواهان حضور و مشارکت دراین عرصه هستند.

بدون شک کثرت واشتیاق این افراد با وجود مفید بودن در گرم کردن رقابت ها و افزایش شور و شوق،از جهاتی دیگر نیز قابل ارزیابی خواهد بود.

 

فرآیند حضور فراوان و تعدد افراد با گرایش های متفاوت سیاسی و اجتماعی، بدون سامان و سیستم مشخص منجر به حضور و مشارکت جمعی از فعالان خواهد شد که ازقبل تعاملی با یکدیگر نداشته اند و این امر ممکن است باعث اتلاف وقت و انرژی،تضاد و همفکری کمتر دربین منتخبین گردد.

 

ضمنااحتمال درگیری و اختلاف جدی در بین اعضای ناهماهنگ شورای شهرانتخابی و اختلافات فکری و عملکردی،از جمله پیامد های دیگر خواهد بود که نهایتااز کارآمدی و راندمان حداکثری این نهادمدنی خواهد کاست.

 

لذا به میدان آمدن و اجماع افراد با افکار و سلیقه های سیاسی، اجتماعی،فرهنگی،عمرانی و... منسجم و همسو  راه را هموارتر خواهد ساخت.

 

همچنین اگر اجماعی در بین نامزدهای همفکر و همسو نباشد،منجر به سردرگمی در انتخاب افراد اصلح وخدوم از جانب رای دهندگان (مردم)و در نهایت تعارض و تضادهای بی حاصل در بین منتخبین آینده (شورای شهر)خواهد شد.پس،در ابتدا گفتمان اجماع دربین نامزدهای مختلف ضروری به نظر می رسد.

همچنین در صورت طایفه ای،قومی،و جنسیتی شدن انتخابات هزینه فراوانی را برای شهرمان در بر خواهد داشت و باعث عقب ماندگی بیشتر شهر خواهد شد.

 

با توجه به پیشرفت لاکپشتی شهر آق قلا نسبت به شهر های همجوار که کاملا مشهود است،لزوم واقع بینی و سنجش کارایی و بازدهی نامزدهابسیار حایز اهمیت است.

 

 و غربال کاندیداهای بدون برنامه،بدون تخصص،بدون قدرت چانه زنی و...امری ضروری به نظر می آید.

 

با مرور این احتمالات به نظر می رسد که افراد وبزرگان شهر که علاقمند به پیشرفت شهر با توصیه بر شایسته سالاری هستند،زمینه اجماع بر روی نامزدهایی با توانایی بالا و شایستگی های کاری و تجربی و صاحب نفوذ را مورد توجه قرار دهند.

مسعود کر : کارشناس عمران و فعال فرهنگی سیاسی

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر