c_300_250_16777215_10_images_000-----------------------------------------------.jpg

ترکمن سسی-یاشولی های سنتی انتخاباتی گنبدکاووس طی دو دوره حضور خویش در انتخابات این شهر با عملکردهای خطا و اشتباهات عمدی خویش موجب شکاف عمیق و چند دستگی در سطح شهرستان گنبدکاووس شده اند.

عملکرد این گروه انتخاباتی باعث شده است تا بسیاری از چهره های سرشناس و صاحب نظر انتخاباتی و سیاسی گنبدکاووس به منتقدین و مخالفان این گروه ملحق شوند و در صف مخالفان و منتقدین این گروه چهره هایی به چشم می خورند که خود از یاشولی های سنتی به شمار می رفتند و به دلیل اشتباهات این گروه و عدم اراده برای اصلاح توسط آنها،از این گروه جدا شده اند.

 

افراد جدا شده از این گروه خواستار اصلاح و شفاف سازی های لازم توسط گروه یاشولی های سنتی انتخاباتی هستند که تا به امروز به نقدهای آنان جواب های قانع کننده ای داده نشده است.

 

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،بهزاد طبری از فعالان انتخاباتی و سیاسی شاخص گنبدکاووس به شمار می رود،وی در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی دهم در بدنه یاشولی های سنتی انتخاباتی حضور داشت و به دلیل اعتراض به رفتارهای این گروه از آنها جدا شد.

 

طبری در مصاحبه ای با سایت ترکمن سسی به بررسی موشکافانه ابعاد رفتارهای یاشولی های انتخاباتی در گنبدکاووس پرداخت.

 

 

طبری با اشاره به تکنیک های تبلیغاتی یاشولی های سنتی انتخاباتی گفت:تکنیک های انتخاباتی یاشولی های سنتی ابعاد سلبی دارد و از بعد ایجابی به دور است،این گروه از مواجه شدن با نقطه نظری مخالف درباره خویش فرار می کنند و به مردم اطلاعاتی غلط درباره آن می دهند،در واقع این گروه نقاط منفی خود را پنهان می کند و آنرا به مخالفان خود نسبت می دهد،رفتاری که به دور از آموزه های دینی و اخلاقی ترکمنها است.

 

وی با اشاره به اینکه هیچگونه خصومت شخصی با گروه یاشولی های انتخاباتی سنتی ندارد،تاکید کرد:تبلیغات این گروه بر پایه نفی دیگران است،بزرگترین مثال های آن نیز دو کاندیدای قوی مجلس دهم شورای اسلامی هستند،این گروه احساسات عامه ی مردم را نسبت به بردی پور تحریک کردند و ایجاد تنفر نسبت به وی نمودند و با شعار قجق بس است یا نفی قجق،بر علیه سلیمان هاشمی هجمه سازی کردند.

 

طبری تصریح کرد:یاشولی های سنتی انتخاباتی تصوری بسیار منفی از کاندیداها و گروه های مراقب یاشولی های سنتی انتخاباتی ارائه می دهند،در نگاه و تبلیغات آنها تمامی این گروه ها با مبانی یاشولی سنتی مخالف هستند و معایب آنها را برجسته می کنند،در حالیکه اگر خود آنها این معایب را داشته باشند کاملا نادیده می گیرند،در حالیکه یاشولی واقعی ترکمنصحرا کاملا بی طرف است و درصدد اصلاح خود و جامعه اش است تا مصداق واعظی نشود که خود به وعظ خویش عمل نمی کند.

 

این فعال انتخاباتی و سیاسی گفت:برچسب زدن از بزرگ ترین حربه های این گروه است و با تهمت هایی چون گروه های منتقد یاشولی های سنتی انتخاباتی با غیرترکمنها تبانی کرده اند،ماموریت دارند اتحاد را نابود کنند،مغرور هستند،به پول و طایفه خویش می نازند و ... سعی در تخریب این گروه ها دارند.

 

 

طبری با اشاره به شعارهای زیبا و فریبنده این گروه انتخاباتی گفت:یاشولی های سنتی انتخاباتی با استفاده از شعارهای عوام فریبانه از احساسات مردم برای رسیدن به مقاصد خویش سو استفاده می کنند،مثلا همیشه فریاد می زنند که ما حق داریم یک ترکمن راهی مجلس یا شورا کنیم ولی در انتصابات حقی نداریم،ولیکن این گروه نمی گویند که اگر قرار است یک ترکمن یا هفت ترکمن برود،چرا همان کسی برود که آنها می گویند؟چرا ترکمنی برود که تامین کننده منافع این گروه است؟وظیفه یاشولی واقعی تامین منافع قوم خویش است و در این راه سستی و باندبازی در وی راهی ندارد.

 

این فعال انتخاباتی تاکید کرد:این گروه از حمله شخصی به یک کاندیدا یا یک گروه هیچ واهمه ای ندارد،هنگامیکه کاندیداها،گروه ها یا هر شخص دیگری سوالی از این گروه بپرسد و یک چرا مقابل آنها مطرح کند،به جای رد کردن منطقی افکار و سخنان آن گروه یا فرد یا پاسخگویی منطقی،به شخصیت آن فرد یا گروه به بدترین شکل ممکن حمله می کنند و مثلا می گویند که وی به ترکمن ها خیانت کرده است و... یاشولی واقعی به سخنان جوانان و افراد ایل خود به خوبی گوش می کند تا جواب هایی قانع کننده بدهد و آنها را قانع کند،یاشولی واقعی می شنود تا قانع شود،نمی شنود تا رد کند و به شخصیت گوینده حمله کند.

 

طبری افزود:تکرار بی وقفه یک سخن از ترفندهایی است که همواره این گروه از آن سود می برند و به وسیله این تکرار با احساسات مردم بازی و از آن سو استفاده می کنند،بالفرض مثال همیشه می گویند که فارس ها شورای شهر را تصاحب خواهند کرد و این شعار ساده باعث می شود که کم کم به عنوان یک حقیقت پذیرفته شود،این امر با کنترل و سانسور رسانه های مخالف یاشولی های سنتی انتخاباتی انجام می شود و تاثیر زیادی دارد،مثلا مطالب فارس هایی که با ترکمنها رابطه خوبی دارند و دنبال اتحاد هستند را سانسور می کنند.

 

 

طبری ادامه داد:توسل به مرجع از ترفندهای دیگر این گروه است،این گروه به جای اثبات درستی یک سخن و استدلال منطقی آن،به مرجعیت،اقتدار و محبوبیت گوینده آن استناد می کنند،در نزد این گروه اگر مختومقلی فراغی سخنی گفته است آنرا بدون چون و چرا قبول می کنند ولیکن اگر بگوییم همنام مختومقلی بوده است آنرا رد می کنند،یا مثالی دیگر آقای(ن.ن)یکی از سخنگوهای این گروه در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی است که مدام در مقام پاسخگویی قسم می خورد و مردم می گفتند که وی دارد قسم می خورد.در واقع از یاشولی واقعی ترکمنصحرا انتظار می رود تا ملاک تصمیم و رفتارش سخن گفته شده باشد ولیکن برای این گروه گوینده مهم است.

 

طبری با انتقاد از رفتار این گروه و القای ترس به مردم توسط آنها گفت:یکی از بزرگترین ترفندهای این گروه انتخاباتی القای ترس و نگرانی به مردم است،این گروه برای آنکه مردم با یاشولی های سنتی انتخاباتی همراه شوند،به توده مردم ترس و نگرانی تزریق می کنند که اگر مردم با آنها همراه نشوند یک فارس راهی مجلس می شود یا اینکه فارس ها شورای شهر را تصاحب خواهند کرد.

 

طبری افزود:این گروه انتخابات را همواره به میدان جنگ نرم تبدیل می کنند و جنگ روانی خویش را پیاده می کنند و بر این نکته واهی که احتمال وقوع حمله یا تبانی منتقدین و مخالفان یاشولی های سنتی انتخاباتی با غیرترکمن هابالا است،تاکید می کنند.

 

طبری در ادامه سخنان خویش تصریح کرد:این گروه خود را اکثریت می پندارد و به اکثریت متوسل می شود،گروه یاشولی های سنتی انتخاباتی با القای این حس دروغین که اکثریت مردم دنباله روی این گروه هستند و پیروزی آنها قطعی است به دنبال این هستند تا افراد یا گروه ها برای همرنگ جماعت شدن،برای رسیدن به اهداف خود و پیروزی به آنان ملحق شوند،در حالیکه تجربه عکس این موضوع را نشان داده است و در انتخابات مجلس دهم شاهد بودیم که آرای کاندیداهای مخالف به مراتب بالاتر از منتخب آنها بود،اکنون نیز وزنه مخالفان آنها بمراتب بالاتر از خود آنان است.

 

این فعال سیاسی و انتخاباتی گنبدکاووس با بیان دروغ بزرگ یاشولی های سنتی انتخاباتی گنبدکاووس گفت:بیان دروغی بزرگ که کسی هم فکرش را نمی کرد،این گروه در نهایت اخلاق شکنی سیاسی حقیقت را تحریف نمودند،طوریکه همگان آن دروغ را باور کردند.

طبری تاکید کرد:نمونه بارز این دروغ بزرگ انتخابات یاشولی های سنتی در تالار بابایی است که منتخب خود را به مردم معرفی کردند،اینها به کاندیداهایی چون بردی پور و هاشمی گفته بودند که حتما دو نفر به مردم معرفی خواهند شد و حق انتخاب برای مردم قائل خواهیم شد ولیکن ما شاهد بودیم که در تالار بابایی گنبدکاووس چه نمایشی اجرا کردند.یاشولی واقعی تحت هر شرایطی به عهد و پیمان خویش پاینبد است ولیکن دروغ بزرگ این گروه اهانتی به یاشولی های واقعی ترکمنصحرا بود.

 

طبری بیان کرد:این گروه با سیاه و سفید نمایی اوضاع را به گونه ای جلوه می دهند که افراد تنها دو گزینه پیش روی خود ببینند،یا دوست کامل یا دشمن بودن یاشولی های سنتی انتخاباتی،دو گزینه ای است که این گروه پیش روی شما می گذارند.

 

طبری افزود:این گروه حقیقت را گزینشی ساخته و به مردم ارائه می دهد به این صورت که،پیام تبلیغاتی را در ضمن حقایق گزینش می کنند به نحوی که مخاطب متوجه نمی شود که مورد هجوم تبلیغاتی قرار گرفته است،نمونه بارز این سخن،سخنان دروغی است که به بردی پور و هاشمی توسط این گروه نسبت داده شد.

سخنانی چون،برای من طایفه کافی است یا پول کافی است یا اینکه چرا نهادهای نظارتی با این گروه برخورد نمی کنند،از زبان بردی پور و هاشمی در جامعه اشاعه داده شد که دروغی بیش نبود و ساخته ذهن این گروه انتخاباتی بود.

 

طبری اذعان داشت:شرطی سازی از ترفندهای دیگر انتخاباتی یاشولی های سنتی انتخاباتی است،به این صورت که اگر مخاطب نسبت به الف واکنش خاصی داشته باشد،آنرا دوست داشته باشد یا از آن بیزار باشد،در این صورت اگر شرطی ساز همواره الف و ب را باهم به مخاطب ارائه دهد،مخاطب کم کم خصوصیات الف را به ب نیز تسری می دهد،به گونه ای که در صورت فقدان الف،مخاطب همان خصوصیات را نسبت به ب نشان می دهد،از آن بیزار یا نسبت به آن علاقمند می شود.

 

طبری ادامه داد:مثلا منتخب یاشولی های سنتی در مجلس دهم دارای جایگاه خاصی نبود،ولیکن یاشولی های سنتی نام عموی فقید وی را در کنار منتخب خویش به مردم ارائه می دادند و با یادآوری نام آن مرحوم کاری کردند تا بخشی از جامعه نسبت به منتخب یاشولی ها غافل شوند و با سخنرانی همسر آن مرحوم فقید و گریاندن مردم،حاضران از منتخب یاشولی های سنتی غافل ماندند و فکر می کردند که به آن شهید رای می دهند.

 

طبری تاکید کرد:یاشولی های سنتی شعار خاص خود را دارند،آنها می گویند:تنها کسانیکه توانایی اقناع بالاتری داشته باشند در عرصه اجتماع پیروز خواهند شد،باید این گروه پاسخ دهند که چه کسانی گزینش را گزینش می کنند و چه کسانی این گروه را تایید کرده اند و این گروه تایید خود برای گزینش کاندیداهای ترکمن را از کجا به دست آورده اند؟

 

طبری با اشاره به جایگاه بالای یاشولی های واقعی ترکمن در میان این قوم و فرهنگ آنها گفت:اینگونه رفتارها در شان یاشولی های واقعی ترکمن صحرا(ریش سفیدان) نیست،یاشولی واقعی کسی است که سخن وی در میان ترکمنها گرانبهاتر از هرچیزی در دنیاست،ولیکن تهمت زدن و دروغ بستن به افراد و کاندیداها یا برجسته سازی نقاط منفی گروه ها یا افراد کاری به دور از جایگاه یاشولی ها است،یاشولی واقعی ترکمن معایب احدی از ترکمنها را علنی نمی کند و برای اصلاح می کوشد ولیکن این افراد عکس این موضوع عمل کردند و هنوز هم در جهت اصلاح خود کوششی نکرده اند.

 

طبری در پایان گفت:یاشولی ترکمن نور چشم ما است و نباید اجازه داد تا یک گروه از نام یاشولی برای رسیدن به اهداف خود سو استفاده کند،یاشولی واقعی کسی است که حاضر است برای اهداف و آرمان های ترکمن صحرا از وقت و زندگی خویش بگذرد،یاشولی واقعی کسی است که در مصایب و سختی ها،از کودکی تا مرگ،در شادی و غم ها کنار قوم و ایل خود است و فقط هنگام انتخابات سروکله اش پیدا نمی شود.

 

دیدگاه‌ها  

+16 #1 اركين 1395-12-21 09:11
بر اين كه ياشولي ها در كارشان رو راست نبودند و با مردم بازي كردند هيچ شك و شبها اي نيست تعجب مي كنم از امين اخضاها كه گول حرف اين ياشولي نما ها را ميخورند. به اين مرد بايد احسنت گفت كه پته همه آن ها را به هم ريخت.
نقل قول کردن
+17 #2 دين محمد 1395-12-21 10:41
بايد ياشولي ها ترميم شن وگرنه كارمون هم اين است كه هست.اينا به دنبال منافع خودشونن تا منافع مردم
نقل قول کردن
+17 #3 دين محمد 1395-12-21 10:45
اينا تا هست و باشند دست از منافع خودشون بر نمي دارن اينا منافع شحصي شون رو مد نظر دارن تا منافع گنبد و تركمن
نقل قول کردن
+4 #4 ترکمن 1395-12-29 22:50
این یاشولی ها را کی انتخاب کردنداهانت نشه بعضی از آنها بدرد یاشولی که هیچ به درد رای دادن هم نمی خورند!! بعضی از آنها بخاطر منافع خودش اینقدر به همکاراش لطمه زده که الا میخواد یاشولی بشه !!!!؟؟بیاد برای مردم نجیب ترکمن درگنبدکاوس تصمیم بگیردمگر شهر هرته ؟؟!!!بابا جامعه روحانیت ترکمن صحرا یا اهل سنت آنها را انتخاب کند مگه میشه هرکه بیاد یاشولی بشه !!!!
نقل قول کردن
-8 #5 رحیم طبری 1396-01-02 15:01
سلام بهزاد جان طبری .
شما که ساکن گنبدکاووس نیستید.
و از نظر قانونی نمی نتوانیددخیل شوید.
نقل قول کردن
+2 #6 رحیم طبری 1396-02-23 12:37
[quote name="رحیم طبری"]سلام بهزاد جان طبری .
شما که ساکن گنبدکاووس نیستید.
و از نظر قانونی نمی نتوانیددخیل شوید.[/
اقای رحیم طبری شما کدوم رحیم طبری هستین؟
چرا از اسم بنده استفاده کردین واسه نظر منفی دادن
اگه من رحیم طبری هستم حرف شما رو قبول ندارم و بهزا عزیز رو تایید میکنم
افرین به بهزاد طبری بابت این افشاگریشون
مهم ساکن تورکمن صحرا بودنه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر