c_300_250_16777215_10_images_00000000000000000000000000000000000000000000000098.jpeg

ترکمن سسی-صداقت در گفتار و رفتار از ویژگی های بارز ریش سفیدان قوم ترکمن است که از آنها در زبان این قوم نجیب با نام یاشولی یاد می شود.

در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی،یاشولی های سنتی انتخاباتی پا به عرصه نهادند،لیدر های این گروه که نام یاشولی را یدک می کشند متشکل از فعالان انتخاباتی و سیاسی قدیمی و دهه شصتی هستند،بیشتر اعضای این گروه از دو طایفه این شهرستان و اعضای ستاد دو نماینده سابق به شمار می روند.

 

این گروه برای دست یابی به اهداف خود نام یاشولی را انتخاب کردند و نباید اینگونه متصور شد که این افراد ریش سفیدان قوم ترکمن هستند،بلکه بر عکس اعضای این گروه افراد سیاسی و انتخاباتی هستند که دست یابی به اهداف خویش اولویت اصلی آنها است.

 

در انتخابات تالار بابایی یاشولی های سنتی انتخاباتی که روز 29 بهمن 1394 برگزار شد و نتیجه آن معرفی منتخب این گروه انتخاباتی بود،سخنان زیادی از کاندیداهای حاضر به زبان رانده شد.

 

سخنانی که توسط این گروه به مردم اطلاع رسانی نشد و توسط آنها و برخی خبرنگاران حاضر در تالار بابایی سانسور گشت و هیچگونه اطلاع رسانی درباره سخنرانی کامل کاندیداها در رسانه ها به چشم نخورد.

 

عبدالصمد بردی پور از کاندیداهایی بود که در تالار بابایی به ایراد سخنرانی پرداخت،وی در محافل انتخاباتی و سیاسی بارها گفته بود که هیچ گروهی نباید یک گزینه به مردم معرفی نماید و حق انتخاب مردم را محدود کند.

بردی پور در تالار بابایی به دو نکته اساسی اشاره کرد که به شدت سانسور شد.

وی در تالار بابایی خطاب به حاضران گفت:من به در خانه کدام از یک شما رفتم(منظور حاضران در تالار بابایی جهت رای گیری) تا با شما لابی کنم؟یا تماس گرفتم یا پیام فرستادم؟

در ثانی وی از جمع حاضر سوال کرد که انتخاب شما چند نفر است؟اگر انتخاب شما یکی است،من رزومه ام را در دست گرفته و جمع را ترک می کنم.

در ویدئویی که توسط یاشولی های انتخاباتی سنتی در ایام انتخابات در میان مردم پخش شد،بردی پور را در حالی نشان می دهند که در حال سلام به جمع حاضر در تالار بابایی است.

اگر این گروه واقعا با قوم ترکمن صادق هستند،چرا سخنان بردی پور و دیگر کاندیداها را تحریف کردند؟مگر با ارائه کامل سخنرانی بردی پور چه اتفاقی برای این گروه می افتاد؟

 

چرا یاشولی های انتخاباتی سنتی،در اجابت سه درخواست زیر تا به امروز عاجز مانده اند؟

 

الف)اسامی رای دهندگان در تالار بابایی را رسانه ای کنید.

سخنگوی کمیته روستایی یاشولی های سنتی انتخاباتی،لیست اسامی رای دهندگان روستایی را در اختیار ستاد منتخب یاشولی های انتخاباتی قرار داد تا به دو خواسته شخصی خویش برسد و تغییرات اساسی در اسامی به وجود آمد.

ب)نمره کامل رزومه ها را رسانه ای کنید و به کاندیداها اعلام نمایید.

ج)فیلم سخنرانی کامل کاندیداها را رسانه ای و به مردم بدهید.

در روز رای گیری یاشولی های سنتی انتخاباتی در تالار بابایی کسی حق فیلمبرداری نداشت و هیچ کاندیدایی نتوانست فیلمبردار خود را در تالار بابایی همراه خویش داشته باشد.

 

آیا یاشولی واقعی ترکمن خود را بر مردم تحمیل می کند؟

آیا یاشولی واقعی ترکمن برای دست یابی به اهداف شخصی خویش،حقی از برادر قومی و دینی خویش ضایع می کند؟

آیا صداقت یاشولی ترکمن در تحریف واقعیت خفته است که فیلم کامل سخنرانی کاندیداها را منتشر نمی کنند؟

آیا یاشولی واقعی ترکمن به مخالفان خویش لقب ضد ترکمن و خائن می دهد؟

رفتار این گروه بیشتر شبیه رفتار گروه های تندرو سیاسی است.در نظر این گروه انتخاباتی آن کسی ترکمن است که با اهداف آنها موافق باشد و مخالفان آنها بویی از ترکمن بودن نبرده اند.

دیدگاه‌ها  

-1 #1 ترکمن 1395-12-29 22:30
سلام خسته نباشید واقعا نوشته هایت جای تعمل دارد !!! بعلاوه گفته جنابعالی آنها را کی انتخاب کرده که برای قوم نجیب ترکمن درگنبد تصمیم بگیرند من خودم شخصا دربین آنها بعضیها را میشناسم که تاکنون وقتی سرکار بود هیچ نفعی نرسانده حالا که بازنشست شده میخواد باهمکاراش خوش وبش کند مگه میشود!!؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر