c_300_250_16777215_10_images_62171.jpg

ترکمن سسی – در روزهای آغازین سال نو شمسی ،حاج ارازمحمد (بشیر) خرمالی در یک گفت و گوی اختصاصی با ترکمن سسی ، برنامه های سال 1396 رادیو ترکمنی را تشریح کرد.

حاج ارازمحمد خرمالی ، مدیر رادیو ترکمنی گفت : برای سال 1396 برنامه های متنوعی برای مخاطبان رادیو ترکمنی در نظر داریم و سعی ما بر آن است تا با دعوت از مسولین ،علمای دینی و هنرمندان نقاط مختلف استان و ترکمن صحرا ، برنامه های خوبی برای مخاطبان خوب رادیو ترکمنی مهیا نماییم تا بتوانیم در راستای اعتلای فرهنگی و ایجاد وحدت و همدلی در میان اقشار و قوم شریف ترکمن وظایف خود را ایفا نماییم.


وی با بیان اینکه اردیبهشت ماه رویداد بسیار مهم انتخابات را پیش رو داریم،  گفت : در روز 29 اردیبهشت ماه روز انتخابات که قطعا با حضور و مشارکت گسترده مردم آگاه و بصیر استان همراه خواهد بود ، از ساعت 8 صبح تا ساعت 6 عصر به صورت زنده برنامه رادیویی خواهیم داشت تا این رویداد مهم سیاسی و این حضور گسترده را در استان پوشش دهیم. 10ساعت برنامه زنده خواهیم داشت با 10 نفر گزارشگر که با انجام مصاحبه با مردم و مسولین  و ارسال  گزارش های خود انتخابات را به خوبی پوشش خواهند داد.


مدیر رادیو ترکمنی خاطر نشان کرد : پس از برگزاری انتخابات نیز در جهت ارتباط هرچه بیشتر بین مردم و مسولین ، هر هفته یک نفر از مسولین ترکمن در استان گلستان از جمله فرماندار یا معاون فرماندار ،شهردار،بخشدار و یا دهیار روسا یا اعضای شورا دعوت می شوند تا ضمن شنیدن نظرات ، مطالبات و مشکلات مردم برای مردم گزارش کار بدهند و پاسخگو باشند و همچنین خدمات انجام شده برای مردم مناطق حوزه خدمتی خود را منعکس نمایند.


حاج خرمالی ادامه داد : انشاا...برنامه ریزی کردیم در طول سال 1396 هر هفته با دعوت از نخبه های علمی ، فرهنگی و هنری و صنعتی از تمامی مناطق ترکمن نشین ، نسبت به معرفی نخبگان ترکمن در برنامه های رادیویی ترکمنی اقدام نماییم تا برای جوانان زمینه های موفقیت فرهنگ سازی شود.


مدیر رادیو ترکمنی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز جمعه در ایجاد وحدت و همدلی بین اقشار جامعه ،روی پوشش خطبه های نماز جمعه تاکید و تصریح کرد : برنامه خاص دیگری که برای امسال داریم پوشش سخنان خطیبان جمعه در شهرهای ترکمن نشین به صورت هر هفته یک شهر در یک برنامه رادیویی 15 دقیقه ای که شامل خلاصه ای از سخنان خطیب نماز جمعه است.


وی یاد آوری نمود : البته پوشش اخبار نماز جمعه قبلا هم بود لیکن محدود به تعدادی شهرهای بزرگ بود و شامل همه شهرهای ترکمن نشین نبود.البته برای انجام این برنامه ضرورت دارد تا امامان جمعه اهل تسنن نیز همکاری لازم را داشته باشند و cd  سخنان نماز جمعه را برای ما ارسال بکنند.

 

c_300_250_16777215_10_images_62153.jpg


حاج ارازمحمد خرمالی اظهار کرد : در گذشته ها در تهیه برنامه های رادیو ترکمنی تنها از تعدادی علمای انگشت شمار استفاده می شد و بحمد الله در حال حا ضر محدودیت های گذشته را نداریم.در حال حاضر سخنان علمای دینی و کارشناسان از مناطق مختلف استان هر شب پخش می شود.در برنامه های ماه مبارک رمضان پارسال از صحبت ها و سخنان بیش از سی نفر روحانی ترکمن استفاده کردیم و امسال بنا داریم از وحانیون و کارشناسان بیشتری دعوت بکنیم تا در خدمت مردم باشند و رادیو ترکمنی را در ایفای وظایف فرهنگی یاری دهند.سعی ما بر این است تا از هر شهر ،بخش و روستا از صحبت های روحانیون و علما در برنامه های خود بهره ببریم.


وی تاکید کرد : عالمان دینی ترکمن در صورت داشتن آمادگی برای همکاری در برنامه های رادیو ترکمنی ما استقبال می کنیم و پس از انجام هماهنگی های لازم از سخنان آنان در برنامه ها استفاده خواهیم کرد.ما سعی می کنیم اخبار مرتبط به علمای شاخص ترکمن را پوشش زنده داشته باشیم.


حاج خرمالی همچنین گفت : از دیگر برنامه های رادیو ترکمنی در سال 1396 تداوم پخش برنامه ی پر طرفدار " سایرایار اوالکام " است و سعی می کنیم از شاعران ،بخشی ها ،سازنده ها ،نویسنده ،افرادی که مسلط به شعر و ادبیات ،هنر و صنعت هستند از تمامی نقاط ترکمن صحرا ،دعوت و از تجربات ، هنرنمایی و اجرای زنده آنان استفاده بکنیم.


حاج ارازمحمد خرمالی تاکید کرد :در نظر داریم در سال ۹۶ بیشتر در خدمت هنرمندان پیشکسوت  و اساتید موسیقی ترکمن باشیم تا ضمن آشنا نمودن مردم و به خصوص جوانان با فعالیتهای چندین ساله این عزیزان از خدمات ایشان به فرهنگ و هنر اصیل ترکمن بیشتر گفته شود و تقدیر و تشکر به عمل آید.


وی معرفی شعرا و ادیبان معاصر ترکمن را از دیگر برنامه ها عنوان نمود و افزود : ،البته ما به کارشناسانی در این زمینه نیاز داریم تا در برنامه ها از آن ها استفاده بکنیم.


مدیر رادیو ترکمنی با اشاره به اطلاع رسانی و پوشش مراسم رسمی آق توقای و مراسم رسمی شهرهای مختلف ترکمن نشین که یک هفته قبل از اجرای مراسم آق توقای برگزار می شود ، خاطر نشان کرد: البته ما بنا داریم چند روز قبل از تاریخ برگزاری مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی ، برنامه ای رادیویی با حضور یکی از مسولین و یکی از علمای دینی ،تهیه و تدارک ببینیم تا درباره ی محتوا و شکل و اهداف مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی صحبت شود و شخصیت مختومقلی و مضامین آموزنده اشعار ایشان برای مخاطبان تبیین شود.بهرحال ما امید واریم مراسمی هدفمند ، پرشور و در شان شخصیت بزرگ مختومقلی را در آق توقای با حضور گسترده مردم فرهنگ دوست شاهد باشیم.


گفتگو : پایگاه خبری ترکمن سسی - نورمحمد دانشمند

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر