c_300_250_16777215_10_images_62177.jpg

ترکمن سسی - امان محمد خوجملی : گویا در حال حاضر داخل روستای ساری بخش [در بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس]که همجوار روستای حالی آخوند است آسفالت شده است ولی متاسفانه هنوز یک ماه [ سپری ]نشده دو جای آن خراب [شده]و نشست کرده است.

هنوزرنگ و روی آسفالت نرفته و بوی قیر به مشام می رسد ، خرابی هم شروع شده...هرجا نگاه کنی مشکل وجود دارد. آن کسانی که قرار است مشکل را حل نمایند، هزینه می کنند، ولی مشکل را بصورت کامل برطرف نمی کنند و کار را با کفیت بسیار نامناسب و نازل تمام می کنند.

معلوم نیست این درد را به کی گفت؟ پیش چه کسی نالید؟ شکایت به کجا برد؟ یقه چه کسی را گرفت؟ دهیار روستا؟ یا شورای روستا؟ یا شورای بخش؟ یا بخشدار؟ یا فرماندار؟ یا اداره راه و ترابری؟ یا بنیاد مسکن ؟ کدام یک؟ مگر این کار مهندس ناظر ندارد؟ مگر در قراردادها یک استاندارد حداقلی تعریف نمی شود؟ این استاندارد حداقلی چند ماه یا چند سال است؟ مگر شرکتها در قبال پولی که می گیرند نباید کار را درست تحویل بدهند؟ اگر به تعهدشان درست عمل نکردند نباید مجازات بشوند؟

 انسان تا کی باید شاهد بر باد رفتن سرمایه ها باشد؟ آیا این پولها و سرمایه ها متعلق به این ملت نیستند  که هر روز به انحاء مختلف در روی قبضهای آب،برق،گاز،تلفن تحت عنوان عوارض گاز رسانی،مالیات برارزش افزوده،آبونمان و غیره نوشته و از مردم می گیرند؟ چرا بر هزینه کرد مالیات ملت درست نظارت نمی شود؟! چرا ازاین همه بی مسئولیتی و بی کفایتی احساس درد و رنج نمی کنیم؟! چرا کسی که پول کاراساسی را می گیرد کار را  اساسی درست نمی کند؟! چرا باید یک شرکت متخلف بتواند به سر این همه آدم کلاه بگذارد؟ وکسی هم ککش نگزد و احساس غبن نکند؟ آیا مهندس ناظر ابزار نظارت ندارد که میزان کوبیدگی روی جاده را ارزیابی کند؟ یا هر کس سهم خود را می گیرد کار را رها می کند؟ تا این شرکتها هر بلایی خواستند بر سر ملت بیاورند؟

 درست است لکه گیری آسفالت راههای روستایی یک هفته ای است یعنی هر هفته تکرار می شود و کسی هم ناراحت نیست که هر هفته هزینه می کنیم؟ ولی این آسفالتی که میلیاردها سرمایه می برد نباید لااقل یک سال تضمین داشته باشد ؟ تا اگر پیش از موعد مقرر خراب شد خودِشرکت طرف قرارداد مسئولیت به پذیرد و درست کند؟ چرا این مسائل بسیار ساده و پیش پا افتاده که هر بنی بشری آنرا می داند رعایت نمی شود؟!
امان محمد خوجملی 1396/01/08

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر