c_300_250_16777215_10_images_000000000000000000000000----------______-------.jpg

ترکمن سسی - به شهادت کلام الله مجید اگر نیتی جز رضای خداوند متعال مد نظر نباشد، رسول خدا(ص) بهترین الگویی است که میتواند لحظه لحظه ی سیرت ایشان سرلوحه اعمالمان قرارگیرد.

 

"لقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّه اُسوةٌ حَسَنَةٌ لِمَن کانَ یَرجوا اللَّهَ والیَومَ الاخِرَ و ذَکَرَ اللَّهَ کثیراً"

رسول خدا(ص) روزی که به هدایت بشریت مبعوث شد ابتدا ماموریت یافت تا موضوع را با خانواده و اطرافیان خود در میان گذارد. داستان مهمانی خانوادگی ایشان را همه به نوعی یا خوانده ایم و یا شنیده ایم. اما لازم به یادآوری است که جلسه با طرح سوالاتی از طرف آنحضرت آغاز گردید که:

-آیا تاکنون دروغی از من شنیده اید؟

- آیا تاکنون به مال و ناموس کسی چشم دوخته ام؟

- و...

جواب همه حضار مهر تاییدی بر صفت امینی بود که طی 40 سال زندگی از جامعه پیرامون خود دریافت کرده بود.

 

آنچه میتواند از نخستین جلسه پیامبر خدا با اقوام و آشنایان خود،سرمشق ما قرار گیرد مقوله ای است که میتوان از آن بنام "بازیابی مشروعیت اجتماعی" نام برد.مشروعیتی که قبل از گام نهادن در هر مسیری بنام ملت،کشور،ایل و یا شهر لازم به بازیابی است و عدم کسب آن در مسیر پیش رو،هرآن ممکن است با طرح ابهامات و یا اتهاماتی باشد که رسیدن به هدف را با مشکلات عدیده ای چون عدم اعتماد،اعتراضات گسترده،انتقادات پیوسته و ...همراه نماید.

 

جریان مبارک یاشولیگری که در ابتدای ظهور خود نوید یک کار تشکیلاتی منسجم در جهت منافع و مطالبات ایل ترکمن را میداد امروزه گویا در مسیر و اهداف تعریف شده نخستین خود دچار همان مشکلات شده است.وجود اختلافات و دودستگی ها،سکوت بزرگان موسس،برائت درگوشی خیل کثیری از فعالان سابق و درگیری های موجود در فضای مجازی همه گواه این مهم است که این جریان نیاز به یک اصلاح ساختاری گسترده و همه جانبه دارد و قبل از آن نیاز به بازیابی و ترمیم مشروعیت اجتماعی خود است.این مشروعیت با شعار و نمایش انتخاباتی حاصل نخواهد شد،چرا که امروزه شعور سیاسی جامعه ترکمن فراتر از آن چیزی است که راهبران این جریان تصور میکنند و با نسخه های عهد قجری نمی توان افکار عمومی را با خود همراه ساخت.کسب این مشروعیت قبل از هر انتخاباتی لازم به بازبینی و بازیابی است چرا که با گذشت هر دوره 4 ساله افراد و تفکرات جدیدی در حال ظهور هستند و مهمتر آنکه بفرموده امام خمینی(ره) ملاک حال فعلی افراد است.

 

در انتها با یادآوری مجدد داستان حضرت رسول اکرم(ص)،از یاشولی های صادق،عاقل و دلسوزی که نگران برهم ریختن بنیانهای این جریان هستند تقاضا میشود با ترتیب ضیافت شامی برای کاندیداهای محترم از سیرت اسوه حسنه(ص) الگوبرداری نموده و مشروعیت مبهم خود را توسط همان کاندیداها ترمیم و بازیابی نمایند.بدیهی است که در این راستا عده ای حذف و عده ای اضافه خواهند شد اما خیر و مصلحت جامعه ما شاید در این مهم باشد.

 

خوجه محمد نیک رفتار

دیدگاه‌ها  

0 #1 آغزی بیر بولایلینگ 1396-02-07 07:02
یکی از منتقدان سرسخت یاشولی ها آقای بردی پور بود و این اواخر خود، گروهی جدا تشکیل داده بودند به همراه آقای شادمهر ،
ولی مثل اینکه به گروه مسمّی به یاشولی ها پیوسته اند ، درسته ؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر