c_300_250_16777215_10_images_63610.jpg

ترکمن سسی-14 خرداد سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،امروز(14 خرداد) سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) است. در ادامه نظر برخی از فعالان ترکمن گلستانی را درباره امام خمینی(ره) مطالعه می کنید.

 

فرهاد ادیبان(فعال سیاسی و حقوقدان شرق گلستان)

 

امام خمینی(ره) یک حقیقت برجسته قرن بیستم بود که راه و طریقت او مظهر وحدت و یگانگی تمام مسلمین عالم می باشد.به اذعان بسیاری از شخصیت های جهانی امام خمینی(ره) فقیهی عادل،رهبری عالم،سیاستمداری جامع الشرایط و فیلسوفی محبوب بود.امیدوارم همه ما رهروانی شایسته و ادامه دهندگان مخلصی در راستای نیل به اهداف عالیه انقلاب اسلامی ایران باشیم.

 

عبدالصمد بردی پور(فعال سیاسی شاخص و حقوقدان گنبدکاووس)

 

امام خمینی(ره) حکیم و فقیهی عادل و اندیشمند،سیاستمداری آینده نگر و رهبری توانا بود،ایشان از نظر بلوغ دینی و سیاسی انسانی کامل بودند که توانستند با رهبری مردم ایران در انقلاب اسلامی،رژیم پهلوی را سرنگون کنند و نام خویش را در قلب های مردم ایران و تاریخ جهان جاودانه سازند.

 

جبار قره(رئیس ستاد ایلات و عشایر روحانی در گلستان و از فعالان شناخته شده اصلاح طلب)

 

امام خمینی (ره)یک روحانی خاص و خداشناس بود که براساس آموزه های ولایت فقیه،رژیم پهلوی و سکولاریسم پهلوی وابسته به غرب وآمریکارا در زمان کوتاهی با ارشادات اسلامی و مذهبی سرنگون و به جمهوری اسلامی تغییرنام داد.

رهبری بی نظیر و هوشمند بود که با پیوند ویژه دینی و مذهبی روحانیت با مردم،وضعیت خاصی را پدید آورد که موجب برانگیختن نارضایتی عمومی علیه رژیم پهلوی و به تبع آن گسترش آرمانهای انقلاب اسلامی گردید که باعث بسیج عمومی و به صحنه آمدن مردم شد.

ایشان اسطوره ای است که باعث ازهم پاشیدگی کمونیسم گردید.

 

 

آنه محمد آقپور قابوس(خیر سلامت و مدرسه ساز،مشاور عالی جمعیت هلال احمر گلستان)

 

امام خمینی(ره) ستاره ای که در آسمان تاریکی ایران زمان رژیم پهلوی درخشید و با رهنمودها و ارشادهای خود بنیانگذار انقلاب اسلامی و چراغ راهی برای آیندگان گردید.

ایشان رابطه بسیار عمیق و صمیمانه ای با مردم ایران داشتند و مردم را عضوی از خانواده خود می دانستند و به مردم ایران عزت نفس و امید بخشیدند.

امام خمینی (ره)اسطوره ای برای ما ایرانیان و اسوه ای برای جهانیان است.

 

 

بهزاد طبری(فعال سیاسی شاخص گنبدکاووس و عضو ستاد رئیسی)

 

امام خمینی(ره) شخصیت بی نظیری است که توانست با انقلاب اسلامی ایران همزمان سه جنبه مذهب،سیاست و فرهنگ را به وجود آورد،نکته ای که به اذعان اندیشمندان جهان نشان از بلوغ کامل این رهبر فرزانه از جمیع جهات دارد.

در نظر بسیاری از اندیشمندان و رهبران سیاسی و مذهبی ایشان بزرگترین و تاثیرگذارترین شخصیتی هستند که قرن بیستم به خود دیده است،ایشان الگویی برای ملت ها هستند تا مقابل ظلم و ستم ایستادگی کنند.

 

عبدالستار ثابت سید(فعال سیاسی شرق گلستان)

 

حضرت امام خمینی (ره)دربین اهل سنت وبویژه تراکمه از جایگاه رفیع و بلندی برخوردار است.

امام خمینی (ره)شخصیتی بود که مردم مظلوم و ستمدیده ایران را از یوغ ظلم و ستم رژیم منحوس پهلوی نجات داده وبه ساحل امنیت و آسایش رساند و اگر امروز ما می بینیم که قدرتهای استعماری و استکباری حتی بقدر ذره ای نمی توانند نگاه چپ به خاک ایران داشته باشند به برکت رهروان راستین امام و رهنمودهای آن امام همام است.

 

قربان محمد حسن نژاد(فعال سیاسی گنبدکاووس و استاد دانشگاه)

 

امام خميني (ره) از نظر علم و عمل،درک عميق معرفتي و نيز تقواي عملي و علمي،از بزرگ ترين شخصيت هاي اسلامي به شمار مي آمد.ايشان هم چنين در انديشه ديني و تسلط بر معارف مکتب اسلام،وارستگي، تهذيب نفس، شجاعت،درک زمان،شناخت جامعه،رأفت با دوستان و شدت با دشمنان بي نظير بود.

 

اراده پولادين وي که ريشه در ايمان و اتکايش به خداوند داشت،اجازه نمي داد هيچ مانعي در عملي ساختن مقاصد والايش جلودار شود.ايشان در عين حال انساني بسيار مهربان،سرشار از عطوفت،خويشتن دار و پرهيز کار بود و صبر و استقامت،مانع از آن بود که سخت ترين حوادث،خللي در اراده ايشان در رسيدن به هدف ايجاد کند.

 

زماني که امام خميني (ره) امري را وظيفه و تکليف شرعي خويش تشخيص مي دادند،اگر ساير افراد هم با آن مخالفت مي کردند،با قاطعيت تمام و بدون هيچ ترس و واهمه اي آن را دنبال کرده و انجام مي دادند. ايشان در زمان پهلوي،خطاب به فرستاده رژيم شاه مي گويند:«اين را بدانيد تا زنده هستم،اگر در خانه ام را هم به رويم ببنديد،از پاي نخواهم نشست و با اين نيش قلم، عليه شما خواهم نوشت و اگر نشد، از شکاف درب سخنم را به مردم خواهم رساند».

 

جمله ويژگي هاي رهبري الهي امام خميني (ره) آميختگي بعد الهي با روح مردم داري ايشان بود.حضرت امام (ره) پيوسته خود را خدمتگزار و عاشق مردم مي دانستند.ايشان مي فرمودند:«مردم شريف ايران! من فرد فرد شما را چون فرزندان خويش مي دانم و شما مي دانيد که من به شما عشق مي ورزم و شما را مي شناسم،شما هم مرا مي شناسيد».

 

امام خميني در پيروي از فرمايش امام علي (ع)،در رعايت پرهيزکاري و نظم در امور،از نمونه هاي کامل به شمار مي روند که ضمن تهذيب نفس و تقوا،براي تمامي ساعات شبانه روز برنامه اي خاص داشتند.تمامي کارهاي ايشان،از جمله مطالعه،عبادت،دعا و نيايش،رسيدگي به امور مسلمانان و کشورهاي اسلامي،استراحت و اوقات فراغت و انجام امور برنامه و زمان مشخصي داشتند.ايشان ضمن پشتکار و خستگي ناپذيري،بر خدا توکل مي کردند که همين ويژگي ها، سبب بهره برداري هرچه بهتر از ساعات پر برکت عمر ايشان به شمار مي رود.

 

 

داود قدنه(دهیار فعال و شناخته شده روستای گوک دره مراوه تپه)

 

امام خمینی (ره) پس از انبیا الهی و معصومان (ع) از کم نظیر ترین و ممتاز ترین شخصیت های تاریخ بشریت است.

الحق شخصیت آن عزیز یگانه،شخصیتی دست نیافتنی،وجایگاه والای انسانی او،جایگاهی دور از تصور است. نام او و یاد او همیشه در ذهن ها ماندگار خواهد بود.

 

 

آتا گوگلان(نویسنده خوشنام گنبدکاووس)

 

حضرت امام خمینی (ره) به تمام معنا یک انسان کامل بود وتامل در زندگانی ایشان نشان می دهد که خصوصیات اخلاقی و ویژگی های شخصیتی وفضائل انسانی شان،در زمان رهبری جمهوری اسلامی تفاوتی با دوران مبارزات آن حضرت نداشت.

باور و اعتماد او به مردم حقیقی بود همچنان که مردم نیز دردرستی راه و اندیشه ی ایشان ذره ای تردید نکردند.

 

 

عبدی بدراق نژاد(رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی کلاله)

 

اکثریت هر چه گفتند آرایشان معتبر است،ولو ... به ضرر خودشان باشد.شما ولی مردم نیستید که بگویید این به ضرر شماست ... به ما و شما چه کار دارد؟ ...رایی که —ملت — داده متبع است ".

صحیفه امام / ج 9 / ص 334

 

امام خمینی مردی بزرگ و و رهبری مقتدر بوده و هست ایشان تابع نظر اکثریت مردم بود.

 

علی رهبر(از فعالان گنبدی مقیم تهران و کارشناس اقتصادی)

 

امام خمینی(ره) خود معجزه ای بود در عصر حاضر که در اوج شکوفایی مکاتب لیبرال و مدگرایی در غرب و مملکتی غرق شده در منجلاب غرب گرایی،با دعوت مردم به ندای حق،جوانان غیور ایران زمین را که مستکبران و برنامه ریزان غرب و شرق با استفاده از تمام حربه ها و شبیخون های خود در صدد جذب آنان بودند با خود همراه ساخت که با اعتقاد بر حقانیت انقلاب و نهضت امام در راه حفظ اسلام و مملکت اسلامی به ندای رهبر خود لبیک گفتند و جانفشانی ها نمودند که همگان در فهم آن عاجزند و این چیزی نیست جز درایت امام شهیدان و حقانیت راه امام مستضعفان...لذا وظیفه همه ماست که در حفظ و صیانت از انقلاب و کشور عزیزمان ایران که همانا  همانا راه امام و شهیدان است بکوشیم.

 

لذا در سالگرد ارتحال امام عزیزمان،با راه امام و آرمانهای این انقلاب تجدید پیمان نموده و اعلام میداریم،ای امام شهیدان ما ضمن تجدید بیعت با راه شما و شهیدان و رهبر فرزانه انقلاب که جانشین بر حق شماست،بر عهد و پیمان خود ایستاده ایم و خواهیم ایستاد.

 

 

ناصر مارامایی-گوگجه(از شعرای خوشنام گنبدکاووس)

 

 

سالگرد رحلت امام(ره) برایران اسلامی تسلیت باد

 

خلق دستهای مشت کرده

بادست خالی

تجمیع صداها

باهم صدایی

فریاد طنین انداز اعتراض 

صف ستمدیدگان 

لرزش زمین

ریزش قصربی بنیاد استبداد 

لرزه براندام سایه

فرار به آغوش مرگ

دنیا انگشت گزان 

چه سان قطره دریا شد 

استعماررا هلاکت 

عدالت را امید

سایه پرستان راخجالت 

آن طلوع تغییر 

که آن مرد 

ازتبار ابرار

ازسلاله احرار

ازشرق آغازکرد

تاوارثان زمین را

بانور پاک آشنا کند

 

محمد مختومی(فعال فرهنگی)

امام خمینی (ره) شخصیتی بود که در جهان اسلام مظهر وحدت و یگانگی و همدلی تمام مسلمانان جهان می باشند،ایشان با علم حوزوی فیلسوفی بزرگ و محبوب و فرزانه و رهبری سیاستمدار به تمام معنا بودند.

امام خمینی (ره) اسطوره ای برجسته برای تمامی مسلمانان جهان و اسوه ای کاملا شناخته شده در جهان اسلام و حتی در میان دیگر ادیان هستند. 

 

خبرنگار : عبدالمناف آق ارکاکلی

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر