c_300_250_16777215_10_images_000000-----.png

 

ترکمن سسی-ترکمن های گلستان علمای اهل سنت شاخص و شناخته شده ای در سطح کشور دارند.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،یکی از علمای اهل سنت ترکمن گلستانی در بیست و ششمین همایش دانش آموختگی طلاب اهل سنت دارالعلوم زاهدان به سخنرانی پرداخت.

 

این سخنرانی بازتاب های بالایی داشت تا جاییکه از وی به عنوان نماینده ترکمن صحرا یاد گردید و سخنرانی 20 دقیقه ای وی در شبکه های ماهواره ای کلمه و وصال حق پخش شد.

 

برخلاف بازتاب های بالای کشوری و بین المللی سخنرانی این عالم اهل سنت گلستانی در زاهدان،پس از گذشت مدت زمان قابل توجهی خبر سخنرانی ایشان در فضای مجازی ترکمنها و گلستان منتشر گردید.

 

آخوند ایوب انصاری نیا معروف به مولوی انصاری نیا در کشور است که از چهره های شناخته شده در میان علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان،خراسان و سایر نقاط اهل سنت نشین کشور به شمار می رود.

 

ایشان به دلیل حجب و حیای خود مخالف رسانه ای شدن است و همواره اعتقاد دارد اساتید دیگری هستند که صلاحیت فقهی و علمی آنان بالاتر از ایشان است و در حضور آنان نمی تواند اطاله کلام کند،حتی هنگام ملاقات ما با وی خود را لایق رسانه ای شدن ندانست که با اصرار ما به سوال ما جواب داد.

 

مولوی انصاری نیا در گفتگویی با سایت ترکمن سسی در گنبدکاووس گفت:تقریبا 2 ماه قبل از روز سخنرانی به من گفته شد که باید سخنرانی کنم و من نیز درباره موضوعی مقرر شد سخنرانی کنم.

 

مولوی انصاری نیا تاکید کرد:قصد سخنرانی نداشتم و این نکته را در اوایل سخنرانی نیز گفتم ولیکن نتوانستم به درخواست اساتید جواب نه بدهم،تقریبا 10 موضوع از مباحث روز را انتخاب کرده بودند و بنا به توصیه استاد عبدالغنی بدری(معاون مولانا عبدالحمید توحیدی)موضوع صحابه و جایگاه آنان را انتخاب کردم.

 

مولوی انصاری نیا گفت:خوشبختانه بنا بر اذعان دوستان،سخنرانی ام با استقبال خوبی در میان حاضران،علمای منطقه،اساتید بزرگوار و رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت و از حقیر به عنوان نماینده ترکمن صحرا در زاهدان یاد شد که باعث بزرگنمایی حقیر است چرا که اعتقاد دارم اساتید بزرگوار بیشتری نسبت به من در منطقه حضور دارند.

 

مولوی انصاری نیا که اکنون در سی و هفتمین سال زندگی خویش بسر می برد،تصریح کرد:در سخنرانی خویش درباره پیامبر اکرم(ص) و صحابه کرام رضوان الله علیهم مواردی را بیان کردم و از انقلاب پیامبر اکرم(ص) به عنوان شگفت انگیز ترین انقلاب تاریخ یاد کردم که در سرعت،زیبایی و وضوح بی نظیر است.

 

شایان ذکر است،مولوی انصاری نیا سابقه تحصیل علوم حوزوی را در دارالعلوم مکی زاهدان دارد و اکنون نیز دانشجوی فوق لیسانس تفسیر و علوم قرآنی در دانشگاه لبنان است.

 

این عالم محجوب اهل سنت گلستانی ساکن گنبدکاووس است که به اشتباه وی را ساکن بندرترکمن معرفی کرده بودند.

 

 

دیدگاه‌ها  

+6 #1 سلیمان 1396-04-08 19:34
سلام برمولوی انصاری نیا : امیدوارم درتمامی شؤونات زندگیشان موفق ومؤید باشد ، واقعا درست است که ایشان بسیار محجوب وبه قول امروزیها خاکی هستند ، خداوند حافظشان باد .
نقل قول کردن
+4 #2 ترکمن اوغلی 1396-04-12 11:44
خسته نباشید آخونجان از دور دستتان را می بوسم علمای امثال شما باعث افتخار ما ترکمنها هستید ما به وجود شما می بالیم .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر