c_300_250_16777215_10_images_0000000000000000000000000000000000000000000000001g.jpg

ترکمن سسی-اگر بگوییم فضای جهان متشنج است گزاف نگفته‌ایم.

اتفاقاتی که امروزه در جهان رخ می‌دهد،خود گواه بر این مدعاست،نه این که این چنین اتفاقاتی جدید است نه،تازگی این جریانات جهانی به نوعیت و شدت آن است.در طول تاریخ بارها بلکه صدها بار،جهان شاهد صحنه‌های این چنینی بوده است،صحنه‌هایی که در آن افراد خودکامه و قدرت‌طلب برای کسب قدرت و جاه و مقام، هم‌نوعان‌شان را از دم تیغ می‌گذراندند و از هیچ خالق و مخلوقی هراسی به دل راه نمی‌دادند.

امروزه از هر کوی و برزنی خبر جنگ و درگیری به گوش می‌رسد،چه خون‌های که ریخته نمی‌شود و چه ضجه‌ها و فریاد‌ها که به آسمان نمی‌رود.زمین رنگ خون گرفته است و از ظلم و ستم‌هایی که این انسان ضعیف،این خلیفه خدا در زمین و این اشرف مخلوقات روا می‌دارد،شرم‌اش می‌آید و تمام وجود حیرت است.

شاید قبلا باور نمی‌کردم که یک انسان تا این حد سفاک و خون‌آشام باشد و بتواند هم‌نوعان‌ش را به سادگی هرچه تمام‌تر بکشد! ولی الآن به این خصلت حیوانی و درند‌گی انسان پی برده‌ام و بدان یقینم است.معیارها دارد از اساس دست‌خوش تغییر می‌شود.پدیده ملعونی به نام سیاست و آینده نگری منطقه‌ای مانند خوره‌ای به جان انسان افتاده است.حرص و زیاده طلبی در قالب‌ سیاست‌های شوم نمود پیدا می‌کند.به نظرم سیاست یعنی خیانت،دروغ و فریب‌کاری،درست همان کاری استعمارگران می‌گردند و با دوز و کلک بر جهان سلطه داشتند.

امروز اما با گستره‌ی وسیع‌تری شاهد آن سیاست‌ها هستیم. کشورهای بیشتری همان نیت‌ها را در سر دارند و همان دوز و کلک‌ها را در دستور کار. ما ظاهر امر را می‌بینیم،‌اما اصل قضایا پشت پرده‌ها جریان دارد.در این میان فقط ملت‌های از همه چیز بی‌خبر هستند که چوپ ندانم کاری دیگران را می‌خورند و باید در متن قضایا باشند و خون‌شان ریخته شود.صاف‌‌تر بگویم که خون‌شان نقش اول را در این سناریو‌های جهانی بازی می‌کند.

 

حسبناالله‌ونعم‌الوکیل

محمد ثانی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر