c_300_250_16777215_10_images_64920.jpg

ترکمن سسی – محمد ثانی: در جهان این‌ همه انسان کشته می‌شود، اما کسی نیست صدای‌ش دربیاید و چیزی بگوید و یا بنویسد. در خیلی از کشورها، مسلمانان قتل عام می‌شوند اما کک هیچ‌یک از این حیوان دوستان نمی‌گزد.


 امشب در حال رصد اخبار بودم، چیزی دیدم که آه افسوس و حسرت از نهادم برخاست. در برزیل نهنگی غول‌پیکر به گل نشسته بود. دور تا دورش را مردم حیوان‌دوست گرفته بودند. هر کدام به کاری مشغول بود. یکی بیل به دست داشت و راه نهنگ به دریا را آماده و صاف می‌کرد، دیگری سطلی حمل می‌کرد و با آب ریختن بر روی آن حیوان بیچاره و درمانده، سعی می‌کرد تا بیشتر زنده بماند. همه یک را دنبال می‌کردند، می‌خواستند تا آن نهنگ عظیم‌الجثه دوباره به دریا برگردد و اندکی بیشتر زندگی کند. بالأخره آنها به هدف والای‌شان می‌رسند و نهنگ باری دیگر به دریا برمی‌گردد.


حرف من این است که در جهان این‌ همه انسان کشته می‌شود، اما کسی نیست صدای‌ش دربیاید و چیزی بگوید و یا بنویسد. در خیلی از کشورها، مسلمانان قتل عام می‌شوند اما کک هیچ‌یک از این حیوان دوستان نمی‌گزد. حیوان که چه عرض کنم، برای حفظ محیط زیست، تظاهرات می‌کنند و انجمن و کمپین و حزب و گروه تشکیل می‌دهند و تا نتیجه نگیرند دست‌بردار نیستند، اما نوبت هم‌نوعان‌شان که می‌رسد، کر و کور و لال می‌گذرند، انگار اصلا چیزی نشده است. نمی‌گویم با حیوان دوستی و حفظ محیط زیست و حیاط وحش مخالفم، فقط اگر کمی هم به فکر اشرف مخلوقات باشند هم برای‌شان ضرری ندارد.


در میانمار‌، به بدترین شکل دارند مسلمانان را می‌کشند و به خاک و خون می‌کشند، سال‌هاست که این روند ادامه دارد، اما تاکنون نه سازمان‌های حقوق بشر حکومت میانمار را تحت فشار قرار داده‌اند و نه بیانه‌ای مبنی بر محکومیت آن صادر کرد‌ه‌اند و نه رؤسای کشورهای اسلامی چیز آن چنانی گفته‌اند. از شعارهای براق و توخالی سردمداران که دنیا را پر کرده‌اند هم خبری نیست. گذشته از رنگ، مذهب، دین و نژاد و قوم، این مظلومان عالم انسان هستند و محترم.


 حکومت چین مسلمان کشی می‌کند، اما کشورهای اسلامی در حال واردات وسایل چینی هستند. ووووو حرف برای گفتن زیاد است اما مجال و حوصله‌اش نیست. حقیقت است که «چیزی که به جایی نرسد فریاد است.» بازهم امیدمان به خداست. از خلق‌اش دیگر بریده‌ایم.

به قول عطار:
اوست سلطان هرچه خواهد آن کند       عالمی را در دمی ویران کند


محمد ثانی

دیدگاه‌ها  

0 #1 یونس 1396-06-04 22:04
افراط گرایی در عصر کنونی همانند طاعون و وبا و بلایای ویرانگر در اعصار گذشته بشریت را تهدید می کند.خداوندا امت محمدی را از آفات روزگار محفوظ بدار.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر