c_300_250_16777215_10_images_64962.jpg

ترکمن سسی - چندی پیش از قول مسئولین فدراسیون والیبال بحث واگذاری میزبانی برخی بازی های ایران در لیگ جهانی به شهرهای والیبال خیز مطرح شد و جالب اینکه آنجا نامی از شهر گنبدکاووس برده نشد و این موضوع واکنش هایی را در پی داشت.


در بخشی از این واکنش ها ،کاربران فضای مجازی عدم میزبانی گنبدکاووس در لیگ جهانی را که قطب والیبال ایران محسوب می شود، نوعی بی احترامی به والیبال این شهر دانستند و از برخورد تبعیض آمیز فدراسیون والیبال ایران اظهار گلایه مندی نمودند ، برخی از کابران نیز از لابی قوی دیگر شهرهای والیبالی ایران در فدراسیون سخن گفتند و از اینکه والیبال خیزترین شهر ایران حتی صاحب یک کرسی در فدراسیون والیبال ایران نیست عمیقا اظهار تاسف نمودند.

بحث اینجاست که چه بر سر قطب والیبال ایران آمده است که حتی نمی تواند صاحب یک کرسی در فدراسیون والیبال ایران شود؟ و بی نصیب از میزبانی لیگ جهانی است؟

اصولا در گنبدکاووس افراد غیر ورزشی روی به اسپانسری والیبال آورده اند که از قبال آن بتوانند به برخی از مزایا چون معافیت مالیاتی یا اخذ وام بانکی مبادرت کنند.
در واقعیت امر دغدغه های اصلی این اسپانسرها والیبال گنبدکاووس محسوب نمی شود، بلکه منافع فردی یا گروهی آنها اولویت بر تیم داری قوی و منطقی داشته است.این اسپانسرها در قبال هزینه های تیم داری صاحب برخی از مزایا برای خویش شده اند که امری عادی به شمار می رود و لیکن برخی از این تیم ها پا را فراتر گذاشته اند تا جاییکه اکنون نیز بازیکنان برخی از تیم های گنبدی که از حضور آنها در لیگ برتر والیبال پنج سال سپری می شود نتوانسته اند چک های خود را پاس کنند.

در شرایط فوق الذکر و روی کار آمدن افراد غیروالیبالی و عدم حمایت از تئوریسین های دلسوز والیبال گنبدکاووس نباید انتظار داشت که این شهر صاحب کرسی در فدراسیون والیبال ایران و یا احتمالا میزبان برخی بازی های لیگ جهانی شود.

و لیکن در بحث عدم میزبانی لیگ جهانی در گنبدکاووس شاید نتوان بر رئیس فدراسیون والیبال ایران خرده گرفت،چرا که این شهر در طول این سالها از امکانات مورد تایید فدراسیون جهانی والیبال FIVB محروم بوده است.

 وجود فرودگاه و هتل مورد تایید در کنار سالن استاندارد برای رقابت های جهانی از پیش زمینه های اصلی میزبانی در لیگ جهانی است که شهر گنبدکاووس از موارد فوق بی نصیب است.
 
 در بیانی ساده تر هیچ سرمربی در لیگ جهانی در شهری به میدان نمی رود که امکانات رفاهی پایینی دارد و فاصله نزدیک ترین فرودگاه بین المللی با آن شهر دو ساعت باشد.
 
 بدون شک باید مسئولین امر از نماینده مردم تا مدیران ارشد استانی و مدیران ورزشی در جهت برطرف کردن کاستی های فوق و دستیابی به حداقل های استاندارد جهانی در این رشته محبوب منطقه کوشش وافری نمایند تا ضمن تحقق خواسته های دیرین دوستداران والیبال در آینده نه چندان دور ، زمینه های توسعه توریسم ورزشی در این شهر والیبال خیز فراهم شود .
البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که بهرحال رفع کمبودهای فوق در مدت زمان اندکی امکان پذیر نیست.
سردبیر پایگاه خبری ترکمن سسی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر