c_300_250_16777215_10_images_65521.jpg

ترکمن سسی - دکتر ارازمحمد سارلی: با معارفه ی استاندار جدید، جناب آقای دکتر سید مناف هاشمی، انتظارات ترکمنهایی که مشارکت جدی و گسترده ای در انتخابات اخیر داشته اند؛ نیز قابل پیگیری گردید.


در این مجال نیازی نمی بینیم که به جزئیات مطالبات پرداخته شود، چرا که کمابیش این موارد در رسانه های محلی مطرح گردیده است.

اما آنچه که در ابتدای تلاش ستادی استاندار محترم لازم به توجه و اهتمام جدی می باشد؛ ساختاری است که بتواند با نگاه کارشناسی، دقت و امانت، موجبات جلب رضایت حداکثری مردمانی را موجب شود که با تکیه بر آرای خود، خواهان مشارکت معنادار در مناصب دولتی هستند.

اما، جهت حصول این رضایت عمومی، سیستمی که بتوان بدان تکیه کرد، چیست؟

استاندار سابق، دکتر صادقلو در ابتدا دست به انتخاب سه مشاور یا رابط ترکمن(مرحوم نقدی گلچشمه، بنده و دکتر مهران شکیبایی ) زد تا این موضوع ساختاری را مدیریت کند. در یک سال اول ایشان بدین واسطه می خواست تا افکار عمومی را به انتخاب اصلح متقاعد نماید. به نظر نگارنده کمابیش ( و نه به صورت ایده آل) چنین رفتاری مقبول عامه گردید.
بگذریم ازین که پس از انتصاب افراد ترکمن و تقسیم مناصب، ایشان خود را بی نیاز از مشورت با مشاوران ترکمن دیدند و عملا جلسات با ایشان در سالهای بعدی تشکیل نگردید. و این رفتار ایشان در جامعه ی ترکمن همواره موجب نقدهایی بر ایشان گردید.

 اکنون آقای هاشمی، در اولین نشست با اهالی فعالین سیاسی اجتماعی ترکمن، قول دادند تا از ترکمنها در مناصب مختلف استفاده کنند و جهت اثبات نگاه خود،  بلافاصله ابلاغ مشاور استانداری را به نام حاج آخوند میرزاعلی زدند که از چهره های ممتاز دینی و علمی ترکمنصحراء هستند. همچنین در قدم دوم الیاس هیوه چی به عنوان چهره ای اصلاح طلب، به عنوان فرماندار بندر ترکمن منصوب شدند.
طبیعی است که این حرکت نیکو، یک شروع باید تلقی گردد تا یک پایان بر خواسته های به حق ترکمنان.
 همچنین به نظر می رسد دایره مشاوران ترکمن استاندار می باید گسترده تر گردد تا امکان تحلیل شرایط و اتخاذ تصمیمات صائب فراهم تر گردد.
در حقیقت برخی  مناصب مورد در خواست فعالان ما  درعهد دکتر صادقلو محقق نشد. و برخی افراد گماشته شده کارنامه ی چندان جالبی از خود برجای نگذاشته اند، لذا طبیعی است که مسئله بررسی و ارزیابی عملکرد مسئولان ترکمن در استفاده از پتانسیل های جدیدتر از اهم نکاتی است که نباید از دید استاندار جدید و ستاد ایشان مغفول بماند.
در پایان آرزوی تحقق خواسته هایی را داریم که در انتخابات اخیر به عنوان آرمان های ملی و قومی بدان رای داده ایم که از جمله ی آن دیده شدن ترکمنان در مناصب بالاتر مثل معاونت در استانداری و مناصب مدیرکلی و مدیریت شهرستان ها می باشد.
د. سارلی
۸آذر ۱۳۹۶

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر