c_300_250_16777215_10_images_65926.jpg

ترکمن سسی- بهرام ایری(قالقان): اگر مدعی حقوق ترکمن ها هستیم، به خاطر جناح بندی، محل زندگی و تفاوت طائفه ترکمن ها، جام زهرآگین تفرقه را در دهان آنان خالی نکنیم. بگذاریم تا ترکمن ها به داشته های خود ببالند و انگیزه پیشرفت و ترقی در وجود جوانان آنان نیرومند باقی بماند.

تمن دورتدی آووندوردی: میرمحمد غراوی به سمت معاونت استاندار گلستان انتخاب شد. عده ای، قبل از آنکه به «غراوی» بودن، «اهل سنت» بودن یا «ترکمن» بودن وی بیاندیشند، با مروری بر کارنامه اجرایی و مدیریتی وی، از اینکه این بار نه به واسطه لابی گری های شبه سیاسی بومی، بلکه بر پایه توان مدیریتی، سابقه اجرایی و اعتماد بدنه مدیریت استان، چنین فردی قرار است استاندار را در مدیریت استان و کمک به ارتقاء سطح توسعه آن یاری کند، امیدوار بودند.

در این میان، اما، برخی افراد که قلم آنان در لبه تیغ صراحت و پرتگاه کینه توزی جولان می دهد، شتابزده و چشم بسته، شنیده ها، استنباط ها و تحلیل های خود را به جای واقعیت قالب کرده و غلیان احساسات خود را در گود رسانه ها خالی کردند. عده ای که شاید دوست دارند همیشه در صفحه نخست رسانه های منطقه حاضر باشند، حال به هر قیمتی و به هر بهانه ای! حتی به قیمت آشکار کردن حقد شخصی و کینه توزی های جناحی خود که میرمحمد غراوی را یک غیرترکمن معرفی کنند! پای مذهب وی را به میان بکشند! بگویند که غراوی در گنبدکاووس متولد شده اما چون در خارج از گنبد بزرگ شده، صلاحیت پست معاونت استانداری گلستان را ندارد! این افراد که حاضر می شوند ذهن مردم را با این مباحث سبک و آلوده منحرف کنند تا شاید بر موج هیجانات قومی و مذهبی مردم سوار شوند و شاید هم، خویشتن و دوستان خویش را به نوایی برسانند!

اگر بزرگ شدن و پله های مدیریت را در استان های دیگر طی کردن، ملاک عدم صلاحیت است، پس چرا در انتصاب آقای امانگلدی ضمیر به عنوان فرماندار آق قلا اعتراضی صورت نگرفت. مگر نه اینکه ایشان هم به عنوان یک مدیر در تهران تربیت شده بود! چگونه حساس بودن شرایط منطقه و کشور را بهانه می کنند، در حالی که خود در برهه های حساس کشور، علم قومیت گرایی و تعلق خاطر به آن سوی مرزها را بلند می کنند! چگونه می شود که وقتی شایستگانی همچون سردار آزمون و فرهاد قائمی بر کاکل تیم های ملی می درخشند، حرفی از اجحاف حقوق اهل سنت و ظلم به ترکمن ها به میان نمی آورند!

هدف، بهره مندی ترکمن ها از حقوق شهروندی و حضور در سطوح مدیریتی است. دسته بندی ترکمن ها بر اساس طائفه، محل تحصیل، محل سکونت و ... نوعی بیماری اجتماعی است. بیماری خطرناکی به نام «خود کم بینی»! آقای غراوی یک ترکمن است اگر چه مراحل رشد مدیریتی را در خارج از استان طی کرده باشد. بیاییم کینه ورزی را کنار بگذاریم. بیماری «خود کم بینی» خود را درمان کنیم و جامعه مان را آلوده نکنیم. به جای نفاق ورزی و ایجاد اختلاف میان ترکمن ها به گلستانی آباد و ایرانی آبادتر بیاندیشیم. میان مردم تفرقه نیاندازیم و انرژی و توان خود را نه برای تخریب دیگران و زیر سوال بردن شایسته سالاری، بلکه برای ساختن ایرانی سربلند مصرف کنیم.

اگر مدعی حقوق ترکمن ها هستیم، به خاطر جناح بندی، محل زندگی و تفاوت طائفه ترکمن ها، جام زهرآگین تفرقه را در دهان آنان خالی نکنیم. بگذاریم تا ترکمن ها به داشته های خود ببالند و انگیزه پیشرفت و ترقی در وجود جوانان آنان نیرومند باقی بماند.
1/11/1396

دیدگاه‌ها  

+3 #1 شهروند گمیشانی 1396-11-03 15:06
خلاصه ما نفهمیدیم که این اقای غراوی ترکمنه یا فارسه اهل سنته یا شیعه هر کسی یه چیزی میگه جهت روشن شدن مطلب بیو گرافی ایشان را بنویسید
نقل قول کردن
+2 #2 شهروند گنبدی 1396-11-04 17:00
با سلام
گمانم نویسنده عالم سیاست رو با زمین فوتبال و والیال اشتباه گرفتن ، جناب اقای ایری ممنونم که از حق و حقوق و اغزی بیرلک سخن گفتین ، ولی خود اقای غراوی این گفته های شما رو قبول دارن؟
ضمن مقایسه شما چرا میکاییل تاجر در والیبال ملی جایی نداشت تا حالا پرسیدین؟
یا در اینده اگر
نقل قول کردن
+3 #3 شهروند گنبدی 1396-11-04 17:03
ادامه ...
اگه روزی سردار ازمون به جایگاه کاپیتانی تیم ملی رسید وکاپیتان نشه،وحقش خورده بشه اونم فقط بخاطر تورکمن بودن بازم نظرتون همین خواهد بود ؟ اقای غراوی واقعا خودشو تورکمن میدونه؟
نقل قول کردن
+1 #4 سالار 1396-11-07 16:19
جناب اقای ایری ترکمن بودن 3 شرط دارد: 1. مسلمان اهل سنت و حنفی مذهب باشد. 2. منتسب به یکی از قبایل 9گانه ترکمن باشد. 3. بتواند به زبان ترکمنی تکلم بکند. یکی از این شرایط را کم داشته باشد نمیشود ترکمن گفت. این واقعا دهن کجی استاندار به ترکمن ها را میرساند. وهمچنین ترکمن ها را ساده لوح فرض کرده تا در اینده ویا در گذاراشاتش بگوید که من از اقلیت ها در مدیریت های استانی استفاده کردم. اقای ایری میرمحمد غراوی ترکمن نیست...
نقل قول کردن
-3 #5 ایلیار 1396-11-09 16:50
ترکمن،ترکمن است.در هر لباس و مذهبی
نقل قول کردن
0 #6 حسن 1396-11-10 08:15
یکی از پیش نیازهای پست های مدیریتی و مخصوصا دولتی داستن سابقه کافی است. این شرط به حق هم است. سابقه مدیریتی هم از آسمان نمی بارد بلکه باید به فرد امکان و شرایط آن را مهیا کرد. ترکمنی که شایستگی های فردی دارد اما امکان مدیر شدن در سطوح پایین تر هم برایش فراهم نیست چگونه می تواند
سابقه مدیریتی بریا پست های دولتی را به رزومه خود اضافه کند؟ الان کدام اداره در گنبد است که مدیری دولتی ترکمن داشته باشد؟ کدام اداره کل استان حداقل یک ماونت ترکمن دارد؟ ایا این یک حق خوری آشکار نیست؟ عدم انتصاب یک ترکمن واقعا و صد درصد یک دهن کجی به ترکمنها بود. باید در انتخابات بعدی مواظب رای مان باشیم و بیخود به حرف و شعار اعتماد نکنیم.
نقل قول کردن
-1 #7 ترکمن اصیلم آرزوست 1396-11-11 14:28
اگر ایشون ترکمن هست بیایند دو کلمه ترکمنی صحبت کنند.
...
جناب ایری نشستی هیجان زده شدی و بیرون گود هی فریاد میزنی لنگش کن عجب بابا عجب.
نقل قول کردن
+2 #8 محمد 1396-11-12 12:10
تاريخ تولدت مهم نيست،
تاريخ تحولت مهمه.

اهل کجا بودنت مهم نيست،
اهل و به‌جا بودنت مهمه.
منطقه زندگيت مهم نيست، منطق زندگيت مهمه.

درود بر کسانی که دعا دارند و ادعا ندارند.
نيايش دارند و نمايش ندارند.
حيا دارند و ريا ندارند.
رسم دارند و اسم ندارند
نقل قول کردن
-1 #9 احمد 1398-01-04 23:12
مقاله خوبی نبود. خصوصا که حس نژاد پرستی و قومیت را دنبال کردی. مهم شایسته بودن فرد و به داد فقرا رسیدن و عدم تبعیض نسبت به افراد است. لطفا این افکار قوم گرایی را اینقدر برجسته نکن. که قرآن فرموده همانا برتری هر کسی به تقوای اوست.
نقل قول کردن
0 #10 احمد 1398-01-04 23:17
چقدر مقاله بدی بود. سراسر حس نژاد پرستی و قوم گرایی را زنده کردی که طریق غیر مسلمانان است. مهم این است که استاندار جدید به درد دل فقرا برسد و دلسوز مردم باشد و تبعیض راه ندهد. که خداوند متعال در قرآن فرمودند: ملاک برتری به تقوای هر انسان است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر