c_300_250_16777215_10_images_66076.jpg

تركمن سسي -پروژه مجتمع فرهنگي و هنري شهرستان گميشان از آن دست پروژه هاي نيمه تمامي است كه بيش از يك دهه از آغاز عملیات احداث آن می گذرد و معلوم نيست كي به بهره برداري خواهد رسيد.

توسعه فضاهاي فرهنگي با توجه به ميزان جمعيت و نيازهاي فرهنگي هر منطقه اي از كارهاي زيربنايي است كه براي رشد و شكوفايي استعدادهاي نهفته جوانان و نوجوانان در جامعه تاثيرات ملموسي دارد.

اواسط دهه 80 با تصمیم احساسی مسولین وقت در جهت محرومیت زدایی فرهنگی عملیات احداث مجتمع های فرهنگی و هنری در برخی شهرهای استان آغاز شد. یکی از این شهرها نیز شهرستان گمیشان بود که در ضلع شمالی شرقی شهر  در ابتدای جاده کله پست، پروژه اي با زيربناي 2100 متر مربع شامل بيش از 20 اتاق و در مكاني كه معلوم نيست براساس چه معيارهايي آنجا را انتخاب نموده اند ، آغاز شد.

بديهي است اين ميزان زير بنا اساسا براي شهر گميشان که تعداد کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آن حتي به تعداد انگشتان يك دست نمي رسد مورد نياز نبود و اگر اين پروژه با متراژ مناسب و متناسب با نيازهاي جمعيتي شهرستان طراحي و اجرا ميشد نه مسئولين به اين ميزان به زحمت مي افتادند وهم اينكه سالها پيش فرهنگ دوستان گميشاني از اين مجتمع بهره مند مي شدند و اين همه سرمايه بلا تكليف نمي ماند.
در ادامه كار نيز به دليل كمبود اعتبارات این پروژه عليرغم داشتن پیشرفت فيزيكي بالای 50درصد با مشكلات زيادي روبرو شد ، بارها متوفق شد و پيمانكار عوض كرد و قول هاي مسئولين براي بهره برداري اين مجتمع بارها تکرار شد و در حال حاضر نيز گفته مي شود کمبود و عدم تخصیص اعتبار از دلایل اصلی تأخیر در ساخت این مجتمع مي باشد.
پروژه اين مجتمع چون به دلايل فوق متوقف است و رها شده است ، هر سال به سال بعد موكول مي شود و با گذشت زمان هزينه هاي تكميل آن نيز بيشتر و بيشتر مي شود و معلوم نيست اين روند تا كي ادامه خواهد داشت و آنچه معلوم است اميد مردم گميشان براي بهره برداري از آن كم رنگ تر كم رنگ تر مي شود.
ضمن قدرداني از زحمات چندين ساله مسئولين از نماينده غرب استان در مجلس ،فرمانداري و سازمان مديريت و وزارت راه و شهرسازي، بهرحال مردم گميشان انتظار به حق دارند تا يك اراده ي جدي و همت عالي و اقدام انقلابي صورت بگيرد و با ارزيابي دقيق يك ميزان اعتباري را براي يك بار تخصيص دهند تا به طريقي ولو با متراژ كم بخشي از اين پروژه به بهره برداري برسد تا نياز مردم فرهنگ دوست گميشان به ويژه اهل فرهنگ و هنر و ادب در اين شهرستان به فضا هاي فرهنگي تامين شود و اين سرمايه ملي و استاني به نحو شايسته مديريت شود و از هدر رفت ان جلوگيري شود.
در نهايت اميدواريم به بركت ايام مبارك دهه فجر مسئولين به فكر اين پروژه نيز باشند تا در مناسبت هاي آتي شاهد افتتاح اين مجتمع باشيم و آرزوي چندين ساله فرهنگ دوستان گميشان به سرانجام برسد و شاهد رشد و شكوفايي فرهنگي هرچه بيشتر شهرستان گميشان باشيم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر