c_300_250_16777215_10_images_66323.jpg

تركمن سسي- تفریح و سرگمی در زندگی بشر یک ضرورت حیاتی است که در سنین مختلف به لحاظ شرایط اجتماعی و محیطی به اشکال مختلف تحقق می پذیرد. در این راستا گسترش مراکز تفریحی برای گذران اوقات فراغت شهروندان به مثابه یک نیاز مهم برای سالم و با نشاط زیستن افراد لازم و ضروری می باشد.

متاسفانه درحال‌ حاضر هیچ نظام ساختارمندی برای پرکردن اوقات فراغت مردم شهرستان و تفریح و سرگرمی آنان تعریف وجود ندارد.

این نیاز روز انسان به تفریح از بعد اقتصادی هم دارای منافع فراوانی است و امروزه خود به صنعتی پیشرو تبدیل شده و صنایع و مشاغل فراوانی را نیز به دنبال خود کشانده است. چه بسیارند کشورهایی که در این زمینه درآمد سرشار و درخور توجه کسب می کنند. کشورهایی چون آمریکا، اسپانیا، فرانسه و حتی ترکیه در میان سرآمدان این حوزه قرار دارند. در این میان شهرستان گنبد کاووس به دلیل داشتن برخی مزیت های ذیل دارای فرصت های عالی سرمایه گزاری برای سرمایه گزارن با نرخ بازگشت سرمایه و سود در کوتاه مدت در این حوزه می باشد:

جمعیت جوان
کشور از جمله استان گلستان دارای جمعیت جوان است. طبق آمارهای سازمان آمار 50 درصد جمعیت کشور زیر 30 سال سن دارند. جوانی که دارای انرژی فراوان است نیاز به محلی برای خالی کردن انرژی خود نیازمند است. مراکز تفریحی محلی برای خالی شدن این انرژی است.

تغییرفرهنگ
در چند سال اخیر با تغییر فرهنگ، حاکم شدن تقریبی مصرف گرایی و افزایش استرس زندگی، تمایل به اختصاص زمانی برای تفریح و رفع خستگی ناشی از کار، در میان خانواده ها فزونی یافته است. این فزونی نیاز به محلی برای استراحت، تفریح و تجدید قوا برای اماده شدن برای کار در هفته اینده نیازمند است.

موقعیت شهر
عامل دیگر موقعیت مناسب شهر گنبد کاووس می باشد. گنبد کاووس به عنوان بزرگترین شهر در شرق استان با قرار گرفتن در وسط استان موقعیت جغرافیایی مناسبی دارد. همچنین وجود روستاهای فراوان و شهرهای کوچک اطراف که برای اکثر امور خود به گنبد می آیند بر ارزش این موقعیت افزوده است.

خلاصه اینکه یکی از چالش های دنیای کنونی صنعت تفریحات و اوقات فراغت می باشد، چرا که تلاش جامعه را به صورت هدفمند افزایش داده و حرکت آن را به سوی تعالی تنظیم خواهد کرد. صرفنظر از دیدگاه اقتصادی و صنعتی، از دیدگاه فرهنگی و جامعه شناسی نیز دارای اهمیت است چرا که این صنعت به صورت شایسته و بایسته می تواند سبب نشاط، شادابی، پویایی و سلامت هرچه بیشتر جامعه گردد. در پایان به سرمایه گزاران، سرمایه دارن و ثروتمندان منطقه توصیه می شود به این فرصت ناب با دقت ویژه ای مبذول دارند.

منبع: کانالی تحلیلی و انتقادی صحرای آباد


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر