c_300_250_16777215_10_images_66461.jpg

بهنام سلاقی - ببخشید قصد جریحه دار کردن روحیات کسی را ندارم ویا نمی خواهم خانواده داغ دیده ای یاد روز وحشتناک از دست دادن عزیزانشان بیافتند.اما آیا شما از جاده ی کنار خانه تان تکه های بدن قربانیان حوادث جاده ای را جمع کرده اید؟


بگذارید بگوییم،بگوییم تا شاید اگر او که باید بشنود وباشد که ذره ای دلش به رحم بیاد.بگوییم از جاده ای که بی رحمانه انسان را به کام مرگ می کشاند.جاده ای که شاید هرسال اندازه یک بوئینگ۷۷۷ آدم کشی میکند.
حالا از کجا شروع کنیم؟از زمان یورش آلمان نازیسم و رفت و آمدهای تانکهای آلمانی از این سو به آن سوی ترکمن صحرا در جاده ای که اسم آنها را روی آن به یادگار گذاشت.یا از روزهای تلخ یک دهه اخیر که جاده ی غیر استاندارد آلمان عروسی ها را به عزا تبدیل کرد.جاده ای که قرار بود دلها را پیوند بزند امّا انگار خوشبختی واژه غریبی برای آن است.جاده ای که ذاتا جنگ آلود است.اگر طبق رسم ترکمن ها بخواهیم برای هرکدام از درگذشتگان سانحه جاده ای در جاده آلمان سنگ یادبودی بنا نهیم حاشیه جاده تبدیل به نمایشگاهی از سنگ یادبودها خواهد شد.یا از روزی بگوییم که آقای مدیر رفتند بالای منبر و از وزیر راه دفاع کردند!!!
روزانه خسارات بیشماری به وسایل نقیله افرادی که در این جاده رفت و آمد میکنند وارد میشود.دیروز یکی می گفت هنگام برگشتن از گنبد در مسیر دوتا لاستیک ماشینم باهم پنچر شد.آن یکی آمد گفت این جاده لاستیک نو ماشین ام را طی یک هفته پاره کرده است.و آن دیگری هم گفت...
مسیر غیراستاندارد،چاله ها و گاها گودال های عجیب غریب،پیچ های نامتعارف،پلها و سراشیبی هایی که جاده آلمان را به جاده خسارت و ماشین های چپه و مرگ تبدیل کرده است.
اگر من مجبور نبودم هرگز پا در این جاده نمیگذاشتم.حالا چنانچه مسولان دلشان به رحم آید یا یک بار گذرشان افتاد به این جاده خواهند فهمید ما اهالی جاده آلمان هر روز با شهادتین وارد این جاده میشویم.
به عنوان یک انسان حق اعتراض دارم اما توان عمل کردن ندارم.چون نه بودجه ای بدست من میرسد تا جاده را اصلاح کنم و حتی اطمینانی ندارم از اینکه پیامم به گوش مسولان برسد.اما اگر جان انسان ها برایتان مهم است این پیام را دست به دست کنید.شاید فردا کسی در جاده آلمان جان خود را از دست ندهد یا خانواده ی دیگری را داغدار نکند...


هدف تركمن سسي گسترش اطلاع رسانی است. لذا انتشار این مطلب به معنای تائید محتوای آن نیست.

دیدگاه‌ها  

+1 #1 بهنام 1396-12-15 13:47
البته بوئینگ ۷۷۷ اغراق بود و صرفا جهت نمایش عمق فاجعه بکار گرفته شد.
باتشکر.نویسنده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر