c_300_250_16777215_10_images_66499.jpg

تركمن سسي- امروز 15 اسفند روز درختكاري نامگذاري شده و با توجه به نقش پاكيزگي محيط زيست و تاثير پاكي هوا بر سلامتي جسمي و روحي بشر انصافا اين روز با درايت تمام روز درختكاري نامگذاري شده است.

اميد داريم به بهانه ي اين روز ارزشمند شهروندان ايران اسلامي به خصوص شهروندان تركمن ما در منطقه تركمن صحرا در اين كار پر ارزش سهيم باشند و هر نفر نهالي غرس بكند.

از هر جنبه اي به اين قضيه نگاه بكنيم واقعا كار با ارزشي است. درختكاري هم سفارش بزرگان دين است و هم توصيه ي اهل علم. سودمندي پايدار و دراز مدت درختكاري براي انسانها ، طبيعت و آيندگان امري آشكار است و از اين رو مي طلبد تا در اين زمينه با بهره گيري از تمامي ظرفيت ها فرهنگ سازي شود.

شهرها و روستاهاي منطقه تركمن صحرا در نگاه كلي محيط سرسبزي نيست و علت آن اينست كه تاكنون آنچنان كه بايد و شايد به امر درختكاري توجه نشده است.گرچه در سال هاي اخير در اين زمينه اندكي شرايط بهتر شده و اندك اندك توجه به سرسبزي محيط و كاشت درخت بيشتر مي شود.

در روستاهاي تركمن صحرا كه هر خانوار داراي حياط و فضاي كافي براي كاشت درخت دارد واقعا حيف است كه اين نعمت قدر دانسته نشود و لااقل يك نهال كاشته نشود.

ضرورت دارد تا با بهره گيري از ظرفيت هاي اجتماعي موجود از جمله شوراهاي اسلامي شهر و روستا ، تريبون نماز جمعه ها ، آموزش هاي مدرسه اي و همكاري رسانه ها و ايجاد نهادهاي مردم نهاد فعال در زمينه درختكاري، به شيوه هاي موثر در اين زمينه فرهنگ سازي شود تا روند سرسبزي و طراوت محيط زندگي ما سير صعودي داشته باشد.

بهرحال شكي نيست كه نتايج ارزشمند توجه به امر درختكاري نه تنها شامل حامل نسل امروز مي شود بلكه اگر ما كاري در زمينه انجام دهيم نسل هاي آينده هم ما را تحسين خواهند نمود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر