c_300_250_16777215_10_images_67117.jpg

ترکمن سسی- "خطاب به آقای شهردار !" عنوان مرقومه وکیل دادگستری با موضوع درخواست ارائه گزارش شفاف از عملکرد شهرداری است که در زیر می خوانید:

خطاب به آقای شهردار !
"شهردار" که مطابق بند یکم ماده ۷۱ قانون تشکیلات،وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور و قانون انتخاب شهردار؛ به پیشنهاد شورای اسلامی شهر، پس از معرفی توسط فرماندار به استاندار و صدور حکم از سوی استاندار  انتخاب می گردد؛ وظایف متعددی دارد.چه اینکه در قانون شهرداری ها که قانون مفصلی می باشد به ویژه در ماده ۵۵ ؛ وظایف شهردار، تفصیلا بیان شده است . بر این اساس ضرورت دارد که آقای شهردار ضمن اشراف به وظایف قانونی ؛ گزارش شفافی از عملکرد خویش ارائه دهد تا مردم نسبت به اقدامات شهرداری و علی الخصوص توان مدیریت آقای شهردار که برایند رای مردم است آگاهی یابند و عندالاقتضا، مجال انتقاد سازنده داشته باشند. گاها شهروندان عزیز (که "حامیان شهر" خویش نیز هستند)
در خصوص:
_نحوه ی تخصیص منابع شهرداری به نحو شفاف.
_ نحوه ی انتخاب پیمانکاران پروژه های شهرداری.
_برخی املاک شهرداری و نحوه بهره برداری از آنها.
_نحوه ی برگزاری مناقصه ها و مزایده ها.       
_ضعف ساختاری ارائه خدمات شهری و ضعف دراجرای عدالت در تخصیص متوازن امکانات در سطح شهر.
_عدم پیشرفت در احداث حداقل تجهیزات فضاهای تفریحی من جمله آقسو و ضعف در مرتفع نمودن موانع قانونی آن و همچنین عدم بهره برداری مناسب از پارک گل به عنوان وسیعترین فضای تفریحی شهر کلاله (حتی شهروندان گرامی گاهی شبها تاریکی مطلق  را در پارک شاهد بوده اند).   
_علت عدم اجرای پروژه های عمرانی زیربنایی با جذب منابع حداکثری و...
سوالاتی دارند که ضرورت دارد آقای شهردار نه تنها به صورت کتبی و گزارش وار و گذرا ، بلکه در مناسبت های خاص به صورت چهره به چهره (و با بیان کلام شیوا) در این خصوص گزارش شفاهی و شفاف ارائه دهد . قطعا اعضای محترم "شورای اسلامی شهر" نیز این مهم را مد نظر داشته و اشراف کامل دارند که شورا در مقام "پارلمان شهری" علاوه بر تصویب امورات شهری "نقش نظارتی" بر اجرای صحیح مصوبات و صیانت از "حق مردم" که "حق الناس" است دارد و در برابر رای تک تک شهروندان ، مسئولیت قانونی ، اخلاقی و شرعی دارند و ضرورت دارد عندالاقتضا  از ابزارهای قانونی در جهت صیانت از حقوق مردم بهره ببرند.
لذا شهردار محترم کلاله که با حکم استاندار سابق (آقای صادقلو)به این سمت انتخاب شده است؛ منویات استاندار توانمند فعلی آقای "دکتر سیدمناف هاشمی" را نیز سرلوحه کار خویش قرار دهد و با تاسی از وی (که به صورت هفتگی گزارش اهم اقدامات خویش را در اختیار آحاد مردم قرار می دهد) با کمک اعضای توانمند شورای شهر  و نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و فرماندار تلاشگر در مسیر "سیاست های کلان ملی و استانی" همگام تر باشد. قطعا هیچ خدمت خالصانه و هر اقدام نسنجیده قانونی، از دید مردم غیور و شهروندان دغدغه مند به دور نخواهد بود.   

                                                        عبدالرحمن خوجه
نایب رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهرکلاله
و وکیل پایه یک دادگستری

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر