c_300_250_16777215_10_images_68942.jpg

ترکمن سسی- بر کسی پوشیده نیست که نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی کاری فوق العاده تخصصی دشوار و طاقت فرسا بوده و هر کسی قادر به انجام آن نمی باشد و موفقیت در انجام وظایف و ایفای رسالت نمایندگی موکلین مستلزم داشتن ویژگیهای شاخصی است.


داشتن دانش و تجربه و تحصیلات ، تخصص کافی و وافی ، احاطه به مسائل اقتصادی و سیاسی و اجتماعی در سه حوزه ملی -منطقه ای و بین المللی ، قدرت تجزیه و تحلیل مسائل روز و مسائل جهانی ، سعه صدر و خویشتن داری، ایمان و تعهد و دینداری ، عشق به خدمتگزاری به مردم و وطن ، سلامت جسمی و از همه مهمتر سلامت روحی روانی ، وقار و شخصیت کاریزماتیک و .... می باشد.
نماینده موفق و مورد حمایت و تایید همیشگی مردم کسی است که عمده شرایط فوق الاشاره را بصورت نسبی و در حد نیاز دارا بوده تا قادر به انجام وظایف ذیل باشد:
الف : در براساس تخصص و تجربه کاری خود در مهمترین کمیسیونهای مجلس عضو شده و با استدلال و منطق کارشناسی خواسته و نظرخود را به کرسی بنشاند. به نظر حقیر کمیسیون عمران یکی از مهمترین و اولویت دارترین کمیسیون برای حوزه بندرترکمن است.

ب : طرح ها و لوایح مطرح شده در مجلس را نیک بفهمد ، تجزیه و تحلیل کند و سپس با درایت و استدلال ، موافقت یا مخالفت خود را به طرح ها و لوایح اعلام نماید.

ج : با وزرای دولت و سایر مسئولین کشوری ارتباط برقرار نموده و پس از مذاکرات و ارائه نکات کارشناسی با تعامل نیازهای حوزه انتخابی خود را به آنها بقبولاند.

د : با احزاب و گروه های مجاز و فعال در سطح کشور تعامل نموده و حوزه انتخابی خود را در راس تصمیم گیریهای آنان قرار دهد.

ه : موافقت سایر نماینگان مجلس ( یا حداقل نمایندگان استان مربوط به خود ) را با طرحهای پیشنهادی خود در خصوص مسائل حوزه انتخابی جلب نماید.
    و : ارتباط مداوم و موثر با مردم حوزه انتخابیه خود داشته باشد. که به نظر حقیر این یکی از مهمترین و اصلی ترین نکته میباشد.

  ح : مدیریت دفتر حوزه انتخاب خود را ترجیحا به افراد غیر منسوب به خود و دارای حسن شهرت و اخلاق ، حسن تجربه و   تخصص ؛ تحصیلات کافی ، ایمان و تعهد عملی بسپارد .

ط : نقطه نظرات کارشناسی و دلسوزانه خبرگان و علمای شهر و کارشناسان و دانشجویان و صنوف مختلف را (از طریق ایجاد ابزار و بستر مناسب بمنظور امکان ارائه نقطه نظرات کارشناسی و اعلام مشکلات و ایجاد ارتباط دائمی و سهل با خود ) پذیرفته و راهکارهای پیشنهادی را در تصمیم گیریهای خود مدنظرداشته باشد .

ی : رضایتمندی اکثریت مردم حوزه انتخابی خود را شامل اقشار و صنوف مختلف فراهم نموده تا از ایشان برای همیشه به نیکی یاد نمایند( نارضایتی افرادی قلیل و معلوم الحال که منافع خود را از دست داده اند مد نظر نمی باشد ).

ک : و از همه مهمتر و اولی تر رضایتمندی پروردگار را کسب و عاقبت به خیر شود.
بدون تردید فقدان هریک از خصیصه ها و ویژگیهای فوق الاشاره ، نماینده را در انجام وظایف واقعی خود در مجلس ناکام خواهد گذاشت. در اینجا ضروری است خاطرنشان ساخت که بعلت محدودیت ظرفیتها و توانایی های انسان در آموزش و فراگیری علوم مختلف و نادر بودن امکان جمع شدن تمامی این شرایط و خصیصه ها و شاخص های ذکر شده در یک فرد بصورت یکجا و بطور اکمل و احسن ، موضوع لزوم بکارگیری افراد مشاور و بحث مشورت بصورت جدی خود را نشان میدهد و نماینده مجلس در هر مقوله ای که احساس کمبود و کمی اطلاعات و عدم اشراف نماید بایستی برای ترمیم و تکمیل اطلاعات خود به افراد متخصص و اهل فن در آن رشته بدوا در حوزه انتخابی خود و سپس سایر منابع رجوع نموده و با آنها مشورت نماید و نقطه نظرات کارشناسی آنها را بپذیرد، چرا که هم قران کریم کتاب آسمانی ما مسلمانان ما را به مشورت ترغیب و توصیه نموده " و امرهم شوری بینهم ، و شاورهم فی الامر " و هم بزرگان دین و علم و معرفت چنین کرده و می کنند آنجا که فرموده اند " من شاور الرجال شارکهم فی عقولهم و من استبد برایه هلک ".
بکارگیری مشاوران صالح ، لایق و امین و دارای تخصص و نوآوری و درعین حال منتقد برای هر نماینده ای یک فرصت است که باید همیشه ملکه ذهن آنها باشد بالطبع فقدان مشاوران تهدیدی است جدی که موقعیت هر نماینده ای را متزلزل و به خطر انداخته ایشان را در اذهان مردم ناکارآمد ، مستبد و نالایق جلوه خواهد داد.
در ضمن مردم بندرترکمن و گمیشان و.... و خصوصا دلسوزان و صاحبان ایده و نظر کارشناسی ,بسیار مشتاقند که تعداد مشاوران نماینده محترم حوزه بندرترکمن ، نام،سوابق اجرایی و زمینه تخصص آنها و چگونگی ارتباط و مکاتبه با آنها را بدانند.
2 - تشکیل اتاق فکر پویا و فعال در حوزه انتخابیه :

نماینده مجلس باید نسبت به تشکیل اتاق فکر متشکل از جوانان فعال و باانگیزه ومتخصصان و صاحب نظران و علما و کارشناسان و تحلیل گران رشته های مختلف با دانش روز از همه جنسیت ها و همه سنین شامل زنان و مردان در حوزه اقتصاد ، بازرگانی تجارت - سیاست و اجتماع - شعر و ادب - هنر- فنی ومهندسی- پزشکی و غیره همت گمارد و بابها دادن به گزارشات کارشناسی آنها و بکارگیری داده ها و راهکارهای پیشنهادی افراد عضو اتاق فکر میتواند یک فرصت استثنایی و طلایی برای خود ایجاد کند . نماینده از این طریق همیشه در مورد همه مقوله ها به روز خواهد بود و از مشکلات و راه حل صحیح آنها به موقع و با بهترین شیوه ای اقدام خواهد کرد بی شک فقدان اتاق فکر در حوره انتخابی نمایندگان تهدیدی جدی خواهد بود و سوال اینجاست که آیا در شهر بندرترکمن وگمیشان و... چنین اتاق فکری ایجاد شده ویا اراده ای برای تشکیل آن وجود دارد؟
انشاء الله که چنین شود و با دعوت و فراخوان نمانده محترم حوزه بندرترکمن از نیروهای دلسوزو دارای فکر و ایده و تخصص و تعهد چنین اتاق فکری ( ولو بصورت مجازی در سایت) هر چه سریعتر تشکیل شود.
مدیریت پایگاه اطلاع رسانی قلعه جیق بزرگ تاکید مجدد میکند که هدف از ارائه نقطه نظرات پیشنهادی وکارشناسی و انتقادی صرفا تلاش برای بهبودی امور و بهینه سازی بستر خدمتگزاری به مردم شریف حوزه بندرترکمن و گمیشان و سیمین شهر و... میباشد.


عبدالستار کم - مدیریت پایگاه اطلاع رسانی قلعه جیق بزرگ



نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر