c_300_250_16777215_10_images_1_69390.jpg

ترکمن سسی- محمد آریان نیا: آیا می‌دانید ارگانی در گلستان هست که سالی هفت میلیارد تومان بودجه دارد و تمام تصمیماتش را یک هیات مدیره یازده نفره می‌گیرند اما اگر همین فردا تعطیل بشود برای هیچ یک از نه هزار عضوش آب از آب تکان نمی‌خورد؟!


اینکه چرا بزرگترین تشکل خصوصی استان یعنی سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان (مانند استان‌های دیگر) چنین مسیری را پیموده است دلایل زیادی دارد. بخشی از این دلایل در یادداشت اخیر وزیر راه و شهرسازی آمده است اما به گمانم خلاصه آن می‌شود انباشت قدرت و ثروت بدون نظارت در یک جا!

پرواضح که مقصر یک فرد یا یک گروه یا... نیست، سیستم طوری تعریف شده است که واجدان عضویت در هیات مدیره فقط هر سه سال و هنگام انتخابات یاد اعضا می‌افتند و پس از رأی آوردن می‌دانند که آزاد آزادند به طوری که گاه حتی از بین چند هزار عضو، کمتر از صد نفر در مجامعِ تصویب میلیاردها تومان بودجه، شرکت می‌کنند!

در نتیجه سازمان عملاً تبدیل به یک شرکت سهامی خاص برای تیم برنده شده است و فقط سهامداران و بهره‌بردارانش هر سه سال یکبار تغییر می‌کنند!

هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان گلستان نزدیک است. گرچه مانند همیشه اشتیاق برخی نامزدها برای خدمت به جامعه مهندسی ساختمان به قدری است که می‌ترسم کار به اسلحه و خونریزی بکشد اما کاش قبل از انتخابات می‌شد با نظارت وزارت راه و شهرسازی و برگزاری مجامعی با حضور حداکثری، تمهیداتی برای بازگشت این تشکل به ریل درست در نظر گرفت.
نظام مهندسی ساختمان باید خانه دوم همه مهندسان باشد نه ناندانی پر رونق عده‌ای خاص!

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر