c_300_250_16777215_10_images_1_69563.jpg



ترکمن سسی- وحید دلیجه یادداشت نویس آق قلایی در کانال سایت ترکمنیا در نقد کیفیت زیرساخت های ارتباطی استان گلستان یادداشتی نوشته است.


وحید دلیجه نوشته است:


بسم الله الرحمن الرحیم

مِنْ أَجْلِ ذَٰلِكَ كَتَبْنَا عَلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا ۚ

(بدین سبب بر بنی اسرائیل حکم نمودیم که هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد؛ مثل آن باشد که همه مردم را کشته، و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده. )

پس متوجه می شویم که جان انسان چقدر با ارزش است و خداوند متعال ، نجات جان یک انسان را برابر با نجات کل انسان ها دانسته است. و ما چقدر غافلیم ....

بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، استان گلستان در اکثر مطالبات زیر ساختی خود، برای توسعه هرچه بیشتر و بهتر، ناتوان بوده است؟

جاده ها و راه های مواصلاتی بین استانی و بین شهری یکی از مهمترین عوامل توسعه می باشد ، در عصر حاضر که کشورهای توسعه یافته جهان پیشرفت های چشم گیری در علوم مختلف داشته و آن را عملی کرده است ، ترمیم جاده های بین شهری استان گلستان از مطالبات عمومی مردم بشمار می رود ...!! این مسئله در عصر حاضر واقعا تاسف بار می باشد ، که چرا تا کنون مطالبات عمومی مردم ترمیم و تعریض جاده های استان باشد ...!!

استان گلستان از نظر جغرافیایی یکی از استانهای کم وسعت کشور محسوب می شود.
احداث جاده یکی از ارکان مهم توسعه یک منطقه می باشد .اما جاده های استان گلستان سالهاست که از توسعه و سرمایه گذاری محروم می باشد خصوصا جاده های اصلی بین شهرها .
استان گلستان از ۱۴ شهرستان تشکیل شده است .راههای ارتباطی این شهرستانها اکثرا بخاطر کم عرض بودن بسیار نا ایمن می باشد که هر هفته شاهد تصادف های سنگین و جان باختن همشهریان می باشیم.
جاده ترانزیتی شاهرود به ازاد شهر ؛ گنبد به اینچه برون ؛ کلاله به مراوه تپه ؛ کردکوی به بندر ترکمن ؛ بندر ترکمن به آق قلا و همچنین آق قلا به گنبد و اق قلا به اینچه برون از راههای اصلی استان می باشد که نیازمند توجه جدی ملی می باشد.

واقعا چرا مسئولین علی رغم اگاه بودن از این وضعیت اقدامی قابل توجه جهت رفع این کمبود ها نمی کنند یا اقدام انها سرانجامی ندارد ..!؟

یک جاده چقدر کشته دهد تا مسولان به فکر ترمیم این جاده های فاقد امنیت بیافتد ....!؟

اگر این جاده ها ، علی الخصوص جاده های شمال استان را از نظر فنی بررسی کنیم ، به عینه متوجه می شویم که این جاده ها مسطح بوده و برای عریض کردن آنها نیازی به گودبرداری یا احداث پل های سنگین و .... نیست و با کمترین هزینه زیر سازی خواهد شد ...!! اما چرا بی توجهی ...!؟

جناب سید مناف هاشمی ، استاندار محترم گلستان..! از وقتی حضرتعالی سکان هدایت استان را بر عهده گرفتید، علی رغم کارهای مثبتی که انجام دادید، هیچگونه تغییری در زیرساخت های جاده ای استان بالاخص قسمت شمالی استان، توجهی نشده است و دائما به فکر ارتقاء پست خود و رفتن از استان گلستان هستید.

آیا باید مسئولی در این جاده ها تصادف کند و جان خود را از دست دهد تا مسئولان به فکر ترمیم و تعریض این جاده ها بیافتند ....!؟

متاسفانه چند روز گذشته دو تن از مدیران ارشد و از سرمایه های علمی کشور به خاطر استاندارد نبودن دور برگردان جان خود را از دست دادند و این واقعا ضایعه بزرگی برای کشور و مردم ایران بود. اما چنین تصادف هایی در استان قبل از این نیز وجود داشت که منجر به فوت شدن افراد زیادی شده بود. و خانواده های زیادی را داغدار کرده است . چه خانواده هایی که بی سرپرست شدند، یا در ماتم فرزند خود به سوگ نشستند ، یا چه بسا افرادی برای همیشه معلول شدند.

بنظر می رسد تا وقتی که مدیران استان بجای خدمت به مردم به فکر حفظ صندلی هایشان باشند گلستان توسعه نخواهد یافت.

کانال سایت تورکمنیا

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر